PARIS, FRANCE - OCTOBER 05: A model walks the runway during the Stella McCartney show as part of the Paris Fashion Week Womenswear Spring/Summer 2016 on October 5, 2015 in Paris, France. (Photo by Antonio de Moraes Barros Filho/WireImage)
 Getty
ODRŽIVA MODA

Najveći hitovi eko stila

Domaći i inozemni dizajneri – osim o stilu svojih klijentica – vode brigu o okolišu – hit komadima od recikliranih i organskih materijala.

Haljina od recikliranog lana, sako od organski uzgojenog pamuka, nakit od recikliranog stakla, torba od odbačenih plastičnih boca i cipele od biorazgradive gume – to je kostim modne junakinje 21. stoljeća. A za nj su zaduženi dizajneri i tehnolozi, kojima izazov nije izumiti još napredniji materijal, vec maštovito upotrijebiti raspoložive – zaključili su organizatori Copenhagen Fashion Summita, najvećeg svjetskog kongresa o održivoj modi, koji se sredinom svibnja, pod okriljem danskog Instituta za modu, održava u Kopenhagenu. Kao pozitivan primjer ističu neke od najpoznatijih svjetskih proizvođača odjeće i modnih dodataka, kao što su švedski H&M i nizozemski C&A. Potonji je, naime, trenutačno najveći svjetski kupac organski uzgojenog pamuka (od kojeg je kreirano 40 posto njihovih kolekcija), a do 2020. cilj im je koristiti isključivo pamuk s eko certifikatom.

H&M je, pak, nedavno lansirao kolekciju Conscious Exclusive: odjeća je kreirana od organski uzgojene svile, pamuka i koplje te recikliranog lana, obuća od tencela, celuloznog vlakna dobivenog iz sirove drvene mase, dok su stare traperice pretvorene u denimit od kojeg su izrađene naušnice, narukvice i ogrlice. Uz to, pokrenuli su Svjetski tjedan recikliranja, koji traje od 18. do 24. travnja kako bi prikupili tisuću tona odbačene i iznošene odjeće koja će se reciklirati u tekstilnu sirovinu.

– Želimo li uživati u modi, moramo pronaći način da bolje iskoristimo svoje resurse – poručila je predstavljajući kampanju Anna Gedda, direktorica H&M-ova Odjela za održivu modu. A čuvati resurse može se i unapređivanjem proizvodnje. Najbolji je primjer američka tvrtka Levi’s, koja posljednjih godina troši čak 96 posto manje litara vode od prosječne 42 litre po paru traperica. Odjeća pritom ne gubi na kvaliteti i privlačnosti, što razoružava i one kojima je estetika preča od brige za okoliš.

Najveće hitove eko stila pogledajte u fotogaleriji !

Napisala Anela Martinović; odabrala Iva Gradišer

Linker
27. veljača 2024 10:04