Krajnji je cilj ove osnovne škole, govori nam ravnateljica Diana Albert, odgoj samostalnih, samopouzdanih, empatičnih i svestranih pojedinaca koji će zadovoljno koračati kroz život.
U privatnoj osnovnoj školi Centar svaki dan je mala avantura učenja. Ravnateljica Diana Albert otkriva kako učenici uz redovne predmete istražuju svijet robotike, mitologije i umjetnosti, uče izražavati emocije i razvijaju svoje talente kroz glazbu, zbor i kreativne projekte. Ovdje znanje ide ruku pod ruku s igrom, druženjem i slobodom, a cilj je jasan: sretno, samopouzdano i znatiželjno dijete koje s osmijehom korača kroz školu i život.
Privatna osnovna škola Centar poznata je po svom holističkom pristupu obrazovanju. Možete li nam objasniti što to konkretno znači u praksi?
- Mišljenja smo da obrazovanje nije samo prenošenje znanja. Holistički pristup znači da dijete promatramo kao cjelovitu osobu, a ne samo kroz prizmu akademskih postignuća. Želimo da se svako dijete razvija na svim razinama: intelektualnoj, emocionalnoj, duhovnoj, socijalnoj i fizičkoj. U praksi to znači da uz redovne nastavne predmete naš program obogaćujemo dodatnim aktivnostima poput robotike, abacusa, domaćinstva, mitologije, dramske radionice, programa emocionalnog opismenjavanja, a od ove godine imat ćemo i zbor. Time potičemo kreativnost, razvoj različitih vještina te sposobnost timskog rada, kritičkog mišljenja i rješavanja problema. Također, posebnu pažnju posvećujemo individualnim potrebama svakog djeteta te bliskoj suradnji s roditeljima. Krajnji cilj nam je odgojiti samostalne, samosvjesne, samopouzdane, empatične, asertivne, emocionalno otporne, odgovorne i svestrane pojedince koji će zadovoljno koračati kroz život.
U školi nema zvona, domaće zadaće ni teških torbi. Koji su razlozi za takav pristup i kako se to odražava na svakodnevni život učenika?
- U našoj školi nema zvona jer kod djece želimo potaknuti razvoj samoregulacije, organizacijskih vještina i samostalnosti, bez potrebe za vanjskim pritiscima i strogim vremenskim okvirima. Tako omogućujemo prirodniji tijek nastave koji prati ritam i potrebe učenika, čime im pomažemo da bolje upravljaju svojim vremenom i energijom. Radimo u jednoj smjeni te pružamo podršku svakom učeniku. Uz učitelje, učenicima i roditeljima stalno su na raspolaganju psiholog, logoped i pedagog. Pratimo obogaćeni Nacionalni kurikulum, što znači da, iako poštujemo sve propise, nastavu obogaćujemo dodatnim sadržajima i iskustvima koja nadilaze klasične okvire. Učenicima omogućavamo različita iskustva u školi i izvan nje, poput terenske nastave i posjeta muzejima, kazalištima, organiziramo jednodnevne i višednevne izlete, posjećujemo naše obrtnike, razgledavamo crkve i građevine, domaćini smo našim malim kazališnim skupinama, piscima... Uz sve to, posebno nam je važna i zdrava prehrana pa osiguravamo četiri uravnotežena obroka na dan.
Isto tako, mi smo škola s cjelodnevnim učenjem pa nam je organizacija dana vrlo dinamična. Uz redovne predmete u prijepodnevnom dijelu dana nastava je obogaćena izbornim predmetima kao što su informatika, njemački jezik, vjeronauk te dodatnim izvannastavnim sadržajima. U školi, u kojoj su učenici do 16 sati, uči se i piše zadaća, a uvijek ostavljamo prostor za igru, zabavu i druženje.
Kako se u školi integriraju suvremene tehnologije? Koje su prednosti i izazovi korištenja tehnologije u nastavi?
- U nastavi koristimo iPade, iMac računala i interaktivne ploče s najmodernijim digitalnim alatima. Svjesni smo da je digitalna tehnologija neizostavan alat za nove generacije učenika te ih učimo da je koriste na siguran i promišljen način, s ciljem da postanu svjesni korisnici digitalnog svijeta. Održavamo ravnotežu između digitalnog i tradicionalnog pristupa učenju, u našoj školi za sve ima mjesta - s mjerom i razlogom.
Koji pristupi se koriste kako bi se učenici potaknuli na aktivno sudjelovanje i kritičko razmišljanje?
- Prvenstveno, nastava se odvija u malim grupama i projektno, što potiče razgovor, suradnju i aktivno istraživanje teme. Učenici se ohrabruju da postavljaju pitanja, izražavaju svoje stavove i razvijaju vlastite ideje. Također, kroz različite izvannastavne aktivnosti poput dramske skupine, robotike, abacusa i drugih kreativnih projekata djeca uče praktične i inovativne pristupe rješavanju problema. Tim pristupima nastojimo razviti ne samo intelektualne vještine već i emocionalnu inteligenciju i sposobnost kritičkog sagledavanja različitih perspektiva. Svako jutro započinjemo jutarnjim krugom u kojem učenici zajedno s učiteljem dijele svoja razmišljanja i osjećaje. Ova rutina pomaže u jačanju osjećaja zajedništva, podrške i sigurnosti te pruža učenicima priliku za izražavanje potreba i ideja, što ih motivira na aktivno sudjelovanje koje se prenese na cijeli školski dan.
Kako učitelji pružaju emocionalnu podršku učenicima i in - tegriraju li se programi poput mindfulnessa u nastavni proces?
- Emocionalno opismenjavanje, koje podrazumijeva osvješćivanje i prepoznavanje emocija i njihove manifestacije u tijelu, imenovanje emocija, regulaciju emocija, razvoj empatije i asertivnosti i još puno toga, jedna je od ključnih komponenti naše škole. Učimo djecu i potičemo ih da slobodno izražavaju osjećaje. Imamo dostupnu stručnu službu koja je uvijek spremna za razgovor i podršku (pedagog, psiholog), a mindfulness tehniku koristimo kao dio podrške mentalnom zdravlju učenika. Emocionalno zdrava i uravnotežena djeca bez straha i srama izražavaju svoje emocije, a mi ih učimo kako je to njihova snaga i pokretačka energija.
Kako roditelji mogu sudjelovati u životu škole i kako se održava komunikacija između škole i obitelji? Opišite nam kako izgleda upis u školu, kada se sve roditelji mogu informirati o školi, doći u razgledavanje, kada dolazi u obzir da se dijete prebaci iz sadašnje škole?
- U našoj školi roditelji su aktivni partneri u odgojno-obrazovnom procesu. Potičemo otvorenu i redovitu komunikaciju kako bismo osigurali da su uvijek informirani o napretku svog djeteta i životu škole. Komunikacija se održava kroz individualne sastanke, roditeljske sastanke, redovite obavijesti i telefonske konzultacije. Također, organiziramo i zajedničke radionice, priredbe i događaje gdje se roditelji i djeca zajedno druže i stvaraju, čime jačamo zajednicu unutar škole.
Proces upisa, odnosno prebacivanja iz druge škole odvija se tijekom cijele godine. Želimo da roditelji donesu informiranu odluku, stoga organiziramo individualne sastanke i posjet školi u kojem mogu vidjeti naš prostor u Gundulićevoj ulici u centru Zagreba, upoznati se s našim timom i dobiti odgovore na sva pitanja. Uvijek nas mogu nazvati, neovisno o kojem se dijelu godine radi jer su upisi, ako ima mjesta u željenom razredu, stalno mogući. Jednom godišnje organiziramo i Dan otvorenih vrata škole.
Koji su vaši planovi za razvoj škole?
- Škola trenutno nudi od 1. do 4. razreda s modelom nastave u jednoj smjeni i produženim boravkom, odnosno cjelodnevnu nastavu od 8 do 16 sati. Planiramo rasti i širiti program, ali uvijek zadržati kvalitetu nastave s fokusom na individualni pristup i do 10 učenika po razrednom odjeljenju. Dogodine otvaramo upise u 5. razred osnovne škole i tome se jako veselimo.
Kako vidite ulogu privatnih škola u hrvatskom obrazovnom sustavu i što mislite da bi se moglo poboljšati na nacionalnoj razini?
- Vjerujemo da privatne škole imaju sve značajniju ulogu u hrvatskom obrazovnom sustavu. Poštujemo rad javnih škola i upravo zato se i naš rad temelji na Nacionalnom kurikulumu. Smatramo da ne postoji jedno idealno rješenje za sve, već da je potrebno imati raznolikost i mogućnost izbora kako bi svako dijete imalo priliku pronaći okruženje koje mu najviše odgovara. Ključno je da društvo u cjelini osvijesti nezamjenjivu ulogu učitelja i važnost škole kao mjesta ne samo za stjecanje znanja, već i za razvoj cjelovite osobe. Sustav treba omogućiti veću fleksibilnost te staviti podjednak naglasak na emocionalni i socijalni razvoj djece, jednako kao i na akademske rezultate. Važno je razumjeti da petica nije mjerilo niti garancija sreće i uspjeha.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....