Iz želje da se djeci ponudi nešto drugačije nastao je prostor u kojem se kroz igru, istraživanje i kreativnost uči o svijetu oko sebe.
"Željela sam da djeca slobodno istražuju, stvaraju i razvijaju svoje potencijale na način koji im je prirodan - kroz igru i iskustvo", priznaje Tihana Mufić, magistra ranog i predškolskog odgoja i certificirana STEM edukatorica, koja je nakon višegodišnjeg iskustva u vrtiću u Zaprešiću pokrenula KinderLab, jedinstveno mjesto za djecu u čijem se prostoru mogu baviti temama koje ih zaista zanimaju, i to na način koji je usklađen s njihovim potrebama i vještinama.
"Svako dječje pitanje kroz mojih 10 godina rada u vrtiću, svaka njihova znatiželja i nove ideje u meni su jačale ideju za nečim novim što im mogu ponuditi – i tada je došla ideja o KinderLabu, koja je vrlo brzo krenula u realizaciju - mjesto gdje će se obrazovanje temeljiti na dječjoj radoznalosti, a ne na gotovim rješenjima. Bio je to i emotivan i hrabar korak – ali i jedan od najvažnijih u mom životu", prisjeća se Tihana koja svakodnevno spaja svoje obrazovanje sa STEM alatima i sadržajima.
"Ne radim STEM ‘zbog tehnologije’, nego ga koristim kao medij kroz koji djeca razvijaju radoznalost, kritičko mišljenje i samopouzdanje", govori Tihana, objašnjavajući što je to točno STEAM pristup koji je u fokusu KinderLaba.
"STEAM edukacija integrira znanost, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku u jedinstven pristup učenju. Nije fokus samo na činjenicama, nego na procesu istraživanja i kreativnog rješavanja problema. Djeca na takav pristup reagiraju s oduševljenjem jer im dopušta da uče onako kako im je najprirodnije - aktivno, konkretno i u suradnji. Kroz integrirane i iskustvene aktivnosti djeca upoznaju svijet znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike, a sve kao podlogu za budućnost - školovanje i posao. Djeca nas uvijek iznenade svojom logikom i pogledom na svijet i to je ono što ovaj posao čini neprocjenjivim- Jednom je dječak na radionici o vulkanima rekao: "Ovo je kao čarolija, ali mi znamo kako radi!" – to je bio trenutak kada sam znala da radim pravu stvar", zaključuje vlasnica KinderLaba te otkriva kako se njezina pedagoška filozofija temelji na uvjerenju da je dijete kompetentan sudionik vlastitog razvoja.
"Dijete je znatiželjno i sposobno za učenje ako mu se pruži poticajno okruženje. Djeca trebaju imati pravo na izbor, na pogrešku i na vlastiti tempo razvoja - ističe. Inspiraciju pronalazi u Reggio Emilia pristupu, koji stavlja dijete u središte procesa, ali i u Montessori metodi koja potiče samostalnost. - Važno mi je da dijete osjeti da je ono što radi - važno."
KinderLab je, dodaje, spoj svih njezinih znanja, iskustava i vrijednosti: "To je moj profesionalni identitet i moj doprinos obrazovanju. Znači slobodu, stvaranje, zajednicu i promjenu. Obrazovanje ne mora biti dosadno, znanost može biti zabavna, a umjetnost sastavni dio svakodnevnog učenja."
Danas KinderLab nudi razne STEAM radionice za djecu od četiri do 12 godina, tematske kampove, rođendanske proslave, animacije za obiteljske i korporativne događaje, ali i projektne aktivnosti u suradnji s institucijama. Od jeseni počinje i STEAM program kao izvanškolska aktivnost, gdje se djeca kroz igru upoznaju s osnovama fizike, biologije i tehnologije. Sve se događa kroz igru i zabavu, a djeca upoznaju osnovne principe fizike, biologije i tehnologije.
"Ono što je djeci uvijek najzanimljivije u KidnerLab programu su aktivnosti gdje se uče osnove programiranja, robotike i dizajna, a program koji posebno volim je STEAM bajkaonica, gdje kroz priče o znanstvenicima i izumima potičemo čitanje i kreativnost", kaže Tihana i dodaje kako su STEAM radionice prikladne i za one radoznale, ali i povučenije klince.
"Ako dijete puno pita, voli rastavljati, kombinirati, crtati i graditi, onda je STEAM idealan. No, i tiša djeca profitiraju jer često prvi put dobivaju prostor za izražavanje svojih ideja. Djeca koja vole slagati, rastavljati, crtati kroz STEAM pristup razvijaju svoju kreativnost, kritičko razmišljanje, suradnju, rješavanje problema, samopouzdanje, tehničke i digitalne vještine. Roditelji često primijete da nakon radionica djeca postavljaju više pitanja i žele istraživati kod kuće", objašnjava Tihana. Najveći ponos osnivačice KinderLaba je što je stvorila mjesto koje djeca vole i gdje se osjećaju važno.
"Prije dvije godine radili smo tri projekta paralelno s generacijom djece koja su tada polazila u školu. Naučili su cijelu povijest Zaprešića, a jedan od rezultata bio je ilustrirani rječnik zaprešićkog kraja u suradnji s Maticom hrvatskom. Tada sam shvatila da ne želim cijeli život raditi po špranci, već da želim da djeca iskustveno uče i sami dolaze do rješenja. Sigurna sam da je takav način učenja kvalitetniji i korisniji za budućnost. Zato danas KinderLab ne nudi rješenja već alate s kojima djeca sama mogu doći do rješenja metodom pokušaja i pogreške uz geslo ‘Pogreške ne postoje, već traže nove ideje‘", zaključuje Tihana.
KinderLab već surađuje s vrtićima, školama i lokalnim institucijama, a Tihanin cilj je da STEAM pristup postane sastavni dio redovnog kurikuluma, ne samo izvanškolska aktivnost, a KinderLab da postane centar izvrsnosti za STEAM edukaciju. Za Tihanu je to poziv i misija: stvarati budućnost u kojoj će djeca učiti kroz igru, radost i kreativnost te razvijati vještine potrebne za život i posao.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Gloria x KinderLab
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....