Premda je iz malog grada, Karlovčanin Igor Dobranić svoje modele prodaje u svjetskim metropolama, a petnaest godina dizajnerske karijere obilježio je multifunkcionalnom kolekcijom.
Dizajner Igor Dobranić ima peh da petnaestu obljetnicu stvaralaštva obilježava baš u godini kad je modna industrija zbog pandemije koronavirusa “na aparatima”. No, 48-godišnji Karlovčanin nije odustao od posla, već je pokrenuo vlastitu internetsku trgovinu B2B, lansirao dvije kolekcije - kao i prijašnjih sezona - ali i osmislio kostime za poznatu riječku glazbenu skupinu Putokazi.
- U razgovoru s Mirandom Đaković, osnivačicom i voditeljicom grupe, shvatio sam da imamo slične poglede na posao kad je riječ o kvaliteti, beskompromisnosti i originalnosti. Stoga sam dobio slobodne ruke da osmislim što želim pa sam kreirao tri modela za vokalistice grupe koji su se šivali po mjeri. Riječ je o dvije tunike: jedna je od bijelog zgužvanog tafta, a druga asimetričnog kroja, ukrašena trakama s autorskim printom, koja se nosi s uskim crnim hlačama i nakitom od plavih elastičnih uzica. Dizajnirao sam i malu crnu haljinu s patent zatvaračima i zihericama. Svi se komadi međusobno kombiniraju pa članice grupe mogu na svakom nastupu biti drugačije odjevene - objašnjava dizajner, kojeg posebno veseli to što novim vizualnim identitetom osmišljenim za četrnaesti studijski album “Meandri” njegova omiljena glazbena skupina slavi 36 godina rada.
Suradnja zlata vrijedna
- Premda u industriji dominira sistem brze mode, ne odustajem od koncepta kreiranja dvije kolekcije godišnje i odjeće koja ne ovisi o trendovima - kaže Igor Dobranić, koji blisko surađuje s dizajnericom tekstila Ivanom Žanko.
Ona svake sezone osmisli drugačije motive: u jesenskozimskoj kolekciji maslačak u smaragdno-sivoj i ružičasto-crnoj kombinaciji, koji se potom printa na tekstil u pogonima u Italiji. Točnije, u okolici Coma te u Pratu gdje materijale printaju i brojne svjetske modne kuće. Kolekcije predstavlja isključivo u inozemstvu, na međunarodnim sajmovima mode u Parizu, Düsseldorfu, New Yorku, Bologni, Moskvi, Kopenhagenu i Londonu.
Na svjetskom glasu
Njegove kreacije kupuju svjetski dućani koji nude i kreacije kultnih avangardnih dizajnera kao što je Japanac Issey Miyake. Nose ih i ikona američke pop-glazbe Patty La Belle, autorica hita “Lady Marmelade”, te Jacqueline Brown, supruga glasovitog borca za ljudska prava Jesseja Jacksona.
Na otvorenju je bila i nabavljačica kolekcija za kultni londonski butik Brown’s, kojoj su se svidjele kreacije od nebijeljenog pamuka ukrašene ružama od pamučnih keper traka. Tada nije mogao proizvesti traženu količinu, no već iduće godine osniva tvrtku i kreće na međunarodne sajmove gdje je tijekom godina stekao vjerne kupce.
- Poslovanje u inozemstvu je brutalna tržišna utakmica. Teška i iscrpljujuća. Stvari su zapravo vrlo jednostavne: ako se kupcu svidi vaša kolekcija, kupit će je, a ako ne, nema te pogodnosti koja bi ga mogla privući - objašnjava dizajner, koji je nakon diplome iz modnog dizajna i kostimografije na zagrebačkom Tekstilnotehnološkom fakultetu nastavio obrazovanje.
Završio je, naime, tečaj eksperimentalnog modnog crteža i teoriju modnih trendova na prestižnoj školi Central Saint Martins u Londonu. A kako žestoka konkurencija podrazumijeva da se poslu pristupa krajnje ozbiljno i uz poštivanje rokova, počeo je rad na kolekciji za jesen i zimu 2021. i 2022.
Čitajte i:
Dnevni komadi sportskog prizvuka u novoj kolekciji poznatog domaćeg dizajnera
Slažete li se? Kažu da su ovo najljepše haljine s filmskog festivala u Veneciji