MARE MILIN
Modni editorijal

8 uspješnih žena posve drugačijih zanimanja zablistalo u novoj kampanji domaćeg dizajnera

Sa svojim brendom Igor Dobranić osim u domovini, osvojio i probrano modno tržište u Austriji, Njemačkoj, Rusiji, Danskoj, Irskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, SAD-u, Kanadi, Australiji, Italiji.

Sa svojim brendom Igor Dobranić osim u domovini, osvojio i probrano modno tržište u Austriji, Njemačkoj, Rusiji, Danskoj, Irskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, SAD-u, Kanadi, Australiji, Italiji.

Što povezuje Almiru Osmanović, Martinu Tomčić-Moskaljov, Katarinu Krpan, Julijanu Matanović, Elizabetu Gojan, Tihanu Harapin Zalepugin, Mirandu Đaković i Olgu Pakalović – uspješne žene posve različitih zanimanja i godina koje su svaka u svom poslu ostvarile uspjeh i postale poznata imena? Sve su one, naime, prijateljice i ljubiteljice kreacija karlovačkog modnog dizajnera Igora Dobranića (51), koji je sa svojim brendom „Igor”, osim u domovini, osvojio i probrano modno tržište u Austriji, Njemačkoj, Rusiji, Danskoj, Irskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, SAD-u, Kanadi, Australiji, Italiji... Stoga su se balerina, operna mezzosopranistica, pijanistica, književnica, tv novinarka, modna agentica, autorica pjesama i glumica rado odazvale njegovom pozivu da prvi put snime zajednički editorijal u unikatnim modelima njihovog omiljenog kreatora.

image
MARE MILIN

"Ovim sam se editorijalom želio zahvaliti mojim dragim i inspirativnim klijenticama, koje godinama nose moje modele. Svaka od njih na svoj je način sudjelovala u nekoj etapi mog ali i razvoja moje modne tvrtke pa je ovaj projekt ujedno i uvod za slavljeničku 2025., kada obilježavamo 20 godina branda. Snimali smo u dva termina jer ih zbog njihovih brojnih obaveza nismo mogli skupiti u jednom. Dio priče je i umjetnica Mirjana Pešec, koju je nažalost spriječila viroza pa nije uspjela doći niti na jedno snimanje i nema je na fotografiji", kaže Igor Dobranić, kojeg je ljubav prema kvalitetnim materijalima i modnom izričaju prvo odvela u srednju tekstilnu školu u Duga Resi, a potom na zagrebački Tehničko-tehnološki fakultet gdje je diplomirao modni dizajn i magistrirao kostimografiju. Upravo je kazališna kostimografija bila njegova prva ljubav pa je osim u Gradskom kazalištu Zorin dom u rodnom gradu radio i za druge teatre, odradivši više od 50 kostimografija i scenografija.

image
PRIVATNA ARHIVA

"Nakon studija u Zagrebu, godinu dana sam boravio u Londonu gdje sam na poznatom koledžu Central Saint Martins College of Art and Design upisao dva predmeta i završio eksperimentalni program modnog crtanja. Nisam si mogao priuštiti više predmeta jer se svaki plaća, a za više nisam imao novaca. Tamo sam sudjelovao i na jednoj izložbi, a moje su se kreacije posebno svidjele Flori Turner, koja me nagovarala da ostanem u Velikoj Britaniji. Postalo mi je jasno da je modni posao itekako zahtijevan, ideja i kreacija samo su početak. Morate imati proizvodnju, tvrtku, treba moći isporučivati odjeću", priča Igor, koji se stoga vratio u Karlovac i otvorio svoju tvrtku I.G.O.R. Sa svojim je modelima krenuo na revije u domovini, ali i na poznate sajmove u inozemstvu. I posao mu je krenuo uzlaznom putanjom, a u nekim gradovima, poput Hamburga i Helsinkija, njegovi se odjevni predmeti prodaju uz one slavnog japanskog kreatora Isseyja Miyakea ili Max Maru.

image

Igor Dobranić u Muzeju tekstila u Pratu u Italiji

PRIVATNA ARHIVA
image
PRIVATNA ARHIVA

"Ponosan sam što sam odjenuo ikonu američke glazbe Patti LaBelle, pa Jacqueline Jackson, suprugu američkog borca za ljudska prava Jessea Jacksona, irsku glumicu Taru Lynne O‘Neill za BAFTA-e nagrade prošle godine. No, s jednakom ljubavlju odijevam sve žene, sve one koje prepoznaju moju ljubav i strast prema odjevnom predmetu", govori kreator, dodajući da je dizajnirati odjeću za njega divna kreativna igra, istraživanje kako s minimum intervencija u kroju, dezenu ili printu pronaći maksimalno jednostavan odjevni predmet koji neće dominirati nad osobom koja ga nosi, koji će izdržati test vremena i postati dijelom nečijeg stila odijevanja, a ne tek prolazan trendovski komad.

image
MARE MILIN

"Osobno, najradije nosim crni t-shirt i crni jeans, to je moja „uniforma” koja me ne opterećuje i ne oduzima mi pažnju dok kombiniram boje, dezene i koncepte za moje kolekcije. Dakle, loš sam kupac, uvijek kupujem iste stvari. I zadnjih godina isključivo online", kaže Igor Dobranić, koji je i za ljeto 2024. osmislio kolekciju koja već na prvi pogled odiše njegovim „potpisom”. Inspirirana je Japanom, minimalizmom, osnovne su boje crna i bijela s kontrastnom crvenom, a jedan dio je u prirodnoj boji lana s diskretno bijelim autorskim printom, odnosno dezenima koje za njega radi Ivana Žanko. I ovaj put nije odustao od svoje ideje da kolekcija bude lišena sezone i trenda već da može egzistirati više sezona i godina te dozvoljava kombinacije za različite prigode – od dnevnih do svečanih.

"Sve su to već u mojim prvim radovima prepoznale poznate dame naše javne scene. Izuzetno dobro nose moju odjeću, pronašle su u njoj „ono nešto”, no svaka u njoj ističe svoju osobnost. I to je nešto što me iznimno raduje i ispunjava kao kreatora", kaže Igor Dobranić.

Linker
16. srpanj 2024 14:05