Francuska nacionalna kompanija uz posvećenost tehničkim dostignućima, veliku pažnju poklanja gastronomiji, a posebice modi pa su tako uniforme za stjuardese, između ostalih, kreirali Nina Ricci, Balenciaga i Christian Lacroix.
Francuska avio kompanija Air France slavi 90 godina od osnutka, a na svečanom eventu održanom u zagrebačkom Francuskom paviljonu, u presjeku povijesti kompanije, osim na tehnološki razvoj zrakoplova, naglasak je bio stavljen na stil i modu kao nezaobilazan dio imidža te tvrtke. Prikazan je zanimljiv modni presjek, posveta kultnim uniformama koje su stjuardese nosile u proteklih 90 godina i to kroz neobičnu modnu reviju u 3D tehnologiji. Evolucija uniformi stjuardesa ne odražava samo modne trendove koji se mijenjaju, već i posvećenost zrakoplovne kompanije kombiniranju stila s funkcionalnošću.
Naime Air France skoro od osnutka slavi modu te francusku gastronomiju. Tako kompanija brižno pazi na hranu koju pripremaju vrhunski chefovi, a uniforme kabinskog osoblja prepuštene su mašti ponajboljih francuskih dizajnera. Prve uniforme za stjuardese, davne 1946., izradila je modna kuća Georgette Renal koja je osmislila osnovne odjevne predmete: odijelo, ljetnu haljinu i kaput. Godine 1951., kada je avioprijevoznik doživio veliki uspjeh, odabrao je modnu kuću Georgette de Trèze da modernizira i feminizira izgled hostesa te da prenese duh 1950-ih.
A 1962. Marc Bohan iz Diora kreirao je novi model uniformi koje je uveo i u svoju haute couture kolekciju pod nazivom ‘Air France‘ . Krajem šezdesetih za nove uniforme angažiran je Cristobal Balenciaga koji je klasičnim ženskim kostimima dodao zimska odijela krojena u ‘aeronautičkom‘ stilu. Hipijevske sedamdesete donijele su novi pogled na život i odijevanje, pa su i uniforme postale ležernije, a za njihovo osmišljavanje angažirane su modne kuće Carven, Nina Ricci i Grès.
One su dobile zadatak proizvesti uniforme u više oblika i boja. Godine 2005. aviokompanija je angažirala Christiana Lacroixa koji je kreirao stotinjak komada odjevnih predmeta koji se mogu spretno kombinirati i koji su posveta svevremenskoj francuskoj eleganciji, a njegovi modeli i danas su u upotrebi.
U sklopu proslave 90. obljetnice, Air France se predstavio i u Galeries Lafayette u Parizu. Tvrtka je otvorila pop-up trgovinu s posebno kreiranim predmetima i onima ponovno proizvedenima samo za ovu obljetnicu među kojima je niz pristupačnih i ograničenih modela starih i novih zrakoplova, kao i kolekcija komfornih kompleta, razglednica i oznaka za prtljagu te bilježnica posvećenih obljetnici. A u ponudi su i kultni predmeti poput vintage putnih torbi i postera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....