Suvremena romantika, estetika koja odolijeva prolaznim trendovima, praktičnost po mjeri suvremene žene... Sve su to odlike modnog brenda Cles koji je pokrenula Marija-Izabela Pavliša na temelju vlastite potrage za savršenim komadom odjeće
Koprivničanka Marija-Izabela Pavliša (30) upoznala je modnu scenu prvo kroz prizmu modelinga - nosila je revije na milanskom Tjednu, snimala kampanje za poznate talijanske brendove i krasila naslovnice svjetskih modnih časopisa. Potom se našla s "druge strane" - počela je kreirati odjeću i u Zagrebu pokrenula vlastiti modni brend Clés, s ciljem da osmisli kolekcije odjeće od kvalitetnih i održivih materijala koja modernoj ženi pružaju udobnost, eleganciju i samopouzdanje. Jesensko-zimska kolekcija Brume douce (Nježna izmaglica) nadahnuta je pariškom elegancijom i senzualnošću aktualne sezone.
Kako je počela vaša karijera modela?
- Već početkom srednje škole upoznala sam Tihanu Harapin, vlasnicu manekenske agencije Talia, i krenula raditi revije i snimanja u Hrvatskoj. Nakon srednje škole dvije godine sam živjela i radila u Milanu, u agenciji Elite Models, gdje sam imala priliku surađivati s velikim modnim brendovima kao što su Prada, Fendi, Gucci…
Kada ste odlučili napraviti zaokret u karijeri i zašto?
- Iako mi je posao modela dobro išao, nije me u potpunosti ispunjavao. Uvijek sam promatrala ljude koji stvaraju, pa sam odlučila krenuti tim putem i upisati modni dizajn i kostimografiju.
Nedostaju li vam modna snimanja? Biste li se vratili?
- Volim snimanja i ponekad budem model prijateljima, a često i za svoj brend, tako da mi snimanja ne nedostaju.
Što vas je privuklo modnom dizajnu?
- Oduvijek sam voljela modu i kreativnost. Iskreno, dvoumila sam se između modnog dizajna i dizajna interijera, ali mislim da sam dobro odlučila kada sam odabrala modu. Dizajn interijera je ipak uvijek prisutan u mom životu - nedavno sam uređivala kuću za proslave, House Joie, koja je smještena u Blaguši nedaleko od Zagreba.
Koliko vam je pomoglo vaše dotadašnje iskustvo i povezanost s ljudima iz modnog biznisa?
- Pomoglo mi je najviše jer sam stekla samopouzdanje i shvatila da je sve moguće ako se boriš za svoje snove. Kako sam krenula bez velikog budžeta, puno mi je značilo što sam mogla sama biti svoj model i znala kako izgledaju vrhunska snimanja i kampanje.
Kako je nastalo ime brenda?
Dugo sam tražila pravo ime - htjela sam nešto kratko, a da ima osobno značenje. Clés na francuskom znači "ključ", pa sam odlučila da to bude simbol ključa uspjeha mog brenda.
Kako biste u nekoliko riječi opisali estetiku svog brenda? Što vas čini jedinstvenim?
- Clés je modna marka koja odiše suvremenom romantikom. Moja nit vodilja je stvarati komade koji odolijevaju trendovima i ostaju dugovječni.
Što vas je inspiriralo za novu kolekciju?
- Nisam uspjela pronaći savršeni baloner: ili je bio prekratak, ili od lošeg materijala. Tako sam odlučila stvoriti onaj savršeni baloner, koji je postao nit vodilja cijele kolekcije.
Koji su ključni komadi nove kolekcije i zašto?
- Baloner Amiee u bež i čokoladno smeđoj boji: multifunkcionalan, može se nositi kao haljina ili kao kratki kaputić. I set Brume, savršena jakna za prijelazno vrijeme, izrađena od veganske brušene kože, lagano oversize kroja, dolazi u setu s mini suknjom čistih linija.
Koji vam je omiljeni komad iz ove kolekcije i zašto?
- Baloner Amiee. To je onaj "IT" komad - jednostavno ga staviš i imaš super outfit. Ako je prevruće, skineš kaputić i baloner postaje elegantna haljina. Komad za sve prilike.
Kome je kolekcija namijenjena?
- Kolekcija je za modernu urbanu ženu. Komadi su udobni, ali samouvjereni. Razmišljam o njenom danu i kako će moje kreacije biti dio njezinog života.
Kako balansirate između trendova i osobnog izraza?
- Volim pratiti trendove, ali u granicama. Kada kreiram, držim se klasičnih modela s pomakom - nešto prepoznatljivo, što na ulici odmah prepoznaješ kao Clés.
Kako izgleda vaš kreativni proces, od ideje do gotovog komada?
- Prvo je ideja, ponekad iz vlastite potrebe za savršenim komadom, ponekad inspirirana nečim drugim. Zatim slijedi skiciranje, traženje savršenog materijala, izrada kroja, šivanje prototipa i konačna proizvodnja. Proces je katkad iscrpljujući, ali kad vidim gotov komad i reakcije publike, sve se isplati.
Tko su vaši klijenti? Poznaju li vas i u inozemstvu?
- Većina klijentica je iz Hrvatske, ali polako se probijamo i na europsko tržište - narudžbe iz inozemstva sve više dolaze.
Kampanju ste snimili u Parizu. Odlazite li često tamo?
- Volim putovati, ali ovo je bio moj prvi put u Parizu. Oduševio me je kao grad, savršeno se uklapa u moj stil i brend - tihi luksuz.
Kampanju je fotografirao vaš suprug, vi ste pozirali. Koliko vam je važno imati kontrolu nad cijelim procesom?
- Rado spajam poslovno i privatno, tako da na svakom našem putovanju, ma čak i izlasku do grada nema da ja ne slikam ili radim nešto za Clés. Suprug mi je najveća podrška od osnutka brenda (tada još nismo bili vjenčani), pa je po potrebi fotograf, model, vozač i sve ostalo.
Koji su najveći izazovi s kojima ste se susreli kao mladi modni brend?
- Pokrenula sam brend i otvorila dućan u Maksimirskoj ulici, upravo kad je počela korona i lockdown, tako da je taj period bio dosta izazovan. Trebalo mi je i vremena da se isprofiliram kao dizajner i postavim brend na noge, ali iz svake poteškoće sam nešto naučila i krenula dalje jače i bolje.
Postoji li neka modna ikona, dizajner ili umjetnik koji vas je posebno inspirirao na početku?
- Volim modernu eleganciju Stelle McCartney, posebno njezina odijela i kapute s odličnom formom.
Gdje svoj brend vidite u sljedećih pet godina?
- Očekujem da će brend i dalje rasti i tražiti svoju publiku. Već sam zadovoljna putem kojim idemo, ali jedva čekam vidjeti što budućnost donosi i koliko će publika rasti. Voljela bih organizirati modnu reviju ili evente uživo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....