Prve revije beogradski dizajner Aleksandar Zabunović imao je u školskim danima, a onda je iz ljubavi nastao i atelje, s posebnim ženstvenim haljinama. Nekoć je radio kao menadžer u jednoj kompaniji, ali s vremenom se odlučio kako će mu moda biti glavno zanimanje i - nije pogriješio.
Otkad pamti - crta. Dok su njegovi vršnjaci rješavali matematičke zadatke, on je na zadnjim stranicama bilježnica skicirao haljine, spajao boje i zamišljao kako će sve izgledati na sceni. Još u osnovnoj školi nosio je crteže prijateljicama, a njihove prve reakcije bile su mu poticaj da nastavi. Danas je srpski dizajner Aleksandar Zabunović poznat po ženstvenim kreacijama kojima osvaja publiku. Zanimljivo je da su i njegov pradjed, djed i otac imali krojačke radnje, pa je Aleksandar, iako u nešto drukčijem smjeru, nastavio obiteljsku tradiciju. Nekoć je radio kao menadžer u jednoj kompaniji, ali s vremenom se odlučio kako će mu moda biti glavno zanimanje i - nije pogriješio. Njegova nova kolekcija donosi odijela, bordo tonove, volane, svilene košulje i elegantne haljine, a inspiraciju je pronašao u snazi. Kako kaže, ženama je u ovim turbulentnim vremenima potrebna dodatna hrabrost da kroče naprijed i grade vlastiti put.
"Danas žene imaju nevjerojatan izbor, od lokalnih do svjetskih brendova, i znao sam da ne mogu igrati igru konkurencije. Zato sam od početka birao autentičnost. Moj fokus nije samo odjeća, već priča i simbolika iza nje. Zbog toga sami razvijamo materijale u malim tvornicama u Italiji, i to ne samo printeve, već i teksturu tkanine. To mi daje potpunu kreativnu slobodu ispričati modnu priču od početka do kraja. Boje biram prema emociji sezone, forme prema pokretu žene. Autentičnost nije laka u današnjem svijetu, ali je jedina stvar koja ostaje. Balkan je pun kreativnih ljudi i iskreno bih volio da ih više vidimo na svjetskoj sceni. Imamo što pokazati, ali nam nedostaje ozbiljnija infrastruktura – od škola koje ne bi učile samo dizajn, već i kako od kreativnosti napraviti održiv poslovni model. Italija i Engleska gledaju na modu kao na industriju, dok kod nas ona još uvijek često ostaje u domeni ‘umjetničkog zanosa‘. A zapravo, moda je i umjetnost i ekonomija i kultura, sve u jednom", započinje priču Aleksandar koji je strastveno posvećen modi. Prve modele na pisti predstavio je još u srednjoj školi, kada je u sklopu izvannastavne aktivnosti organizirao modnu reviju.
"Tada sam shvatio da nema povratka. Osjećaj da ideja s papira postane nešto stvarno, nešto što netko nosi, to mi je bilo neopisivo", prisjeća se Aleksandar koji je brend službeno osnovao prije 13 godina u Beogradu i od tad traje njegovo uzbudljivo modno putovanje. "Dizajner sam koji voli žene i želim da one, noseći moje modele, budu najbolja verzija sebe. Ako se u haljini koju sam stvorio osjećaju kao da mogu osvojiti svijet, tada sam uspio. Ljudi, umjetnost, muzika, filmovi, putovanja - sve to ulazi u moj dizajn", govori. Model u njegovoj novoj kampanji je hrvatska manekenka Suzana Horvat, a na pitanje o suradnji iz snova spominje – supermodele devedesetih.
"Ja sam dijete devedesetih i odrastao sam u eri supermodela. Recimo, Yasmeen Ghauri je za mene oličenje elegancije, profinjenosti i mistike. To bi bio jedan pravi krug zatvoren, inspiracija mog djetinjstva u srcu mog brenda", kaže Aleksandar, kojem, u kreativnim krizama pomaže 12-godišnja kći Valentina.
"Njezini komentari su najiskreniji, ako kaže ‘tata, ovo je užas‘, znam da mi treba predah i nova perspektiva. Inspiraciju tada tražim u kuhinji, u putovanjima, u druženju. Kuhanje me posebno resetira i tad dobijem najbolje ideje", objašnjava, dodajući, kako uvijek stvara ujutro jer tad ima najviše energije.
"Svaki put kad nam klijent pošalje sliku ili poruku, ja sam sretan. Biti dio nečijeg života i imati tu privilegiju je neprocjenjivo. A ponosan sam i na dva velika projekta – suradnju s jednim hotelom i s Beogradskom filharmonijom", kaže dizajner, veliki zagovornik održive mode. Njegove kreacije stvorene su da traju i prenose se generacijama. Moda za jednu sezonu ga ne zanima. U budućnosti se nada suradnji s francuskim brendom porculana Bernardaud, jer je strastveni kolekcionar.
"Iskreno bih volio da jednog dana vidim našu orhideju na elegantnoj šalici kave. To bi bio spoj moje dvije ljubavi, mode i ljepote svakodnevnih rituala", objašnjava. Kad ne radi, Aleksandar se, kako kaže uz smijeh, pretvara u kuhara i majstora u kući, a sa suprugom i djecom najviše voli putovati.
"Supruga i ja zajedno radimo na brendu i nije lako odvojiti poslovno i privatno, ali nekako uspijevamo. Imamo dvoje djece i veliku obitelj s obje strane, pa volimo putovati i družiti se. Ta okupljanja su posebna i tada punim baterije. To je ona vrsta magije koja daje smisao svemu ostalom", zaključuje Aleksandar Zabunović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....