Zadranka istančanog stila iza sebe ima uspješnu poduzetničku priču

 LUKA GERLANC/CROPIX
Intervju

Petra Mičić Garibović osnivačica je jednog od omiljenih domaćih brendova, razgovarali smo s njom

Zadranka istančanog stila koja iza sebe ima uspješnu poduzetničku priču i brend modnih dodataka koji je popularan u Hrvatskoj, ali i ostatku Europe, s nama je podijelila sve o svojim počecima, poslovnom uspjehu, ali i izazovima s kojima se svakodnevno susreće.

Zadranka istančanog stila koja iza sebe ima uspješnu poduzetničku priču i brend modnih dodataka koji je popularan u Hrvatskoj, ali i ostatku Europe, s nama je podijelila sve o svojim počecima, poslovnom uspjehu, ali i izazovima s kojima se svakodnevno susreće.

Petra Mičić Garibović (39), magistra novinarstva i odnosa s javnošću, supruga i majka dvoje djece, prije deset godina napravila je zaokret u karijeri te osnovala brend Amas Bijoux. Još od najranijeg djetinjstva okružena je kreativnošću i ljubavlju prema modi koju je naslijedila od svoje majke, također kreativke. S obzirom na to da je porijeklom iz Zadra gdje i danas živi i radi, morski motivi protežu se kroz svaku sferu njezinoga brenda. Osim srebrnog i zlatnog nakita, u ponudi ima naočale, haljine za plažu, torbe i ručnike, svojim pristupom trude se biti zero waste, a o Amas Bijouxu pisalo se i u poznatim magazinima kao što su Vogue i Vanity Fair. S Petrom smo zato odlučili porazgovarati o njezinim počecima, poslovnom uspjehu, ali i izazovima s kojima se susreće na dnevnoj bazi.

Vaš brend na samom početku bio je fokusiran isključivo na nakit. Kako to da ste se odlučili za proširenje brenda?

- Nakon nakita, najprije sam krenula sa sunčanim naočalama jer mi je to dugo bila želja i jako sam zadovoljna reakcijama klijenata. Naime, i žene i muškarci nose Amas naočale, što me posebno veseli. Ostalo je došlo postepeno s otvorenjem Concept storea u Falkensteiner Iadera hotelu, tako je krenula izrada torbi i odjeće. Neke stvari se zaista dogode spontano, a za nas kreativce je prekrasno moći raditi nešto što voliš.

Kako izgleda vaš kreativni proces kada stvarate? Gdje najčešće pronalazite inspiraciju?

- Najčešće mi neke stvari padnu na pamet kad idem spavati pa onda na kraju ne mogu više zaspati (smijeh). A ostalo je jednostavno nadogradnja i igra, jedno vuče drugo. Osobno jako volim vintage stvari pa samim time uvijek gledam da nakit evocira takvu vrstu estetike.

image

Njezin nakit s tradicionalnim motivima obožavaju domaće, ali i regionalne trendseterice

LUKA GERLANC/CROPIX/GLORIA EDIT

Amas Bijoux postoji deset godina, a osim hrvatskih, obožavaju ga i regionalne trendseterice. Gdje vidite brend za nekoliko godina? Jesi li vam u planu novi projekti?

- Iskreno, ni sama ne znam gdje vidim svoj brend za nekoliko godina. Za sada sam jako ponosna što je brend preživio sve nedaće i prepreke, i što je sve ove godine iznjedrio puno kolekcija. Naravno da planova uvijek ima, ali zasad ne bih željela ništa posebno otkrivati.

Na koje ste trenutke u svojoj karijeri dosad najponosniji?

- Ponosna sam jer su britanski Vogue i Vanity Fair prepoznali naš nakit, rozeta sv. Stošije dobila je nagradu grada Zadra, ali ipak sam najponosnija kada na ulici vidim nepoznate žene koje na sebi nose moj nakit. To me čini najponosnijom, jer svaka ta osoba nosi nakit na svoj način.

Poduzetništvo sa sobom nosi brojne izazove, kao i odricanja. Koji su najčešći izazovi s kojima se osobno susrećete?

- Kako se mijenja poduzetnička sfera, tako se mijenjaju i izazovi koji dolaze s njom. Najveće odricanje je definitivno to što nikad nema pravog odmora, kad ne radiš - ipak radiš. Kad odem negdje, upravo se tada najčešće dogodi neka "frka". Nema druge nego na Velebit gdje nema signala, pa što bude (smijeh).

image

O Amas Bijoux nakitu pisali su britanski mediji poput Voguea i Vanity Faira, a rozeta sv. Stošije dobila je nagradu grada Zadra

LUKA GERLANC/CROPIX

Tko vam je bio najveća podrška kada ste tek kretali u poduzetničke vode?

- Najveća podrška sam bila sama sebi jer nisam slušala nikoga, i pod tim prvenstveno mislim na sumnje drugih ljudi. Isto tako, velika su mi podrška na poslovnom putu bili suprug i obitelj koji su me "natjerali" da smirim strasti oko nekih ideja te uvelike pomagali oko tehničkih stvari.

Zero waste i ekološka održivost glavna su misao vodilja vašeg brenda. Čime to postižete?

- Naša pakiranja su od papira, ručkice nemaju plastike te potičemo naše kupce da ne bacaju nakit. Narukvicama mijenjamo konope, stari nakit se može pozlatiti, a biseri se uvijek mogu upotrijebiti za nešto. Brend ne prati trendove i ne priklanja se brzoj modi, nego želimo biti prepoznati po nakitu koji se može nositi mnogo godina.

S obzirom na to da ste estetski tip osobe, kako biste opisali svoj modni stil?

- Moj stil, kao i cijeli lifestyle, je dosta sportski i udoban pa najčešće nosim sakoe i kožne jakne. Zapravo, mogla bih reći kako najviše volim taj neki vintage izgled.

Tko je najviše utjecao na vaš stil?

- Na moj stil je dosta utjecalo djetinjstvo, bez obzira na to što su tada bile ratne godine, najviše pamtim mamine štiklice, kožne jakne, torbe... Osim toga, na mene je uvelike utjecala i glazba, umjetnici te kombinacije iz starih spotova dok je moda uistinu bila na vrhuncu, a to su sedamdesete, osamdesete, pa čak i devedesete.

image

Zadranka istančanog stila iza sebe ima uspješnu poduzetničku priču

LUKA GERLANC/CROPIX

Koja je vaša idealna odjevna kombinacija?

- Traperice, bezvremenski oversized sako ili dobra kožna jakna iz 80-ih, neke udobne cipele s potpeticom i šešir kao neizostavni modni dodatak.

Koji je najskuplji odjevni predmet koji imate u ormaru?

- Od skupljih stvari tu su modni dodaci, ali ono što meni osobno ima najveću vrijednost jesu stvari kupljene u inozemstvu u second hand trgovinama, to je odjeća kakva se danas više ni ne proizvodi.

Gdje najčešće kupujete?

- Najčešće preferiram online shopping, dostavljači me dobro poznaju (smijeh).

Kakve mirise, odnosno parfeme volite?

- Parfemi su mi baš slaba točka, a volim svašta - od citrusnih mirisa do nešto jačih parfema. Trenutno najčešće posežem za Tom Ford SOLEIL NEIGE, Maison Francis Kurkdjian 724 parfemom te Le Labo Bergamote 22.

S obzirom na to da vodite vlastiti biznis, kako izgleda vaš radni dan?

- Ujutro obavezno popijem kavu u našem restoranu, "proćakulam", a onda obavljam sve stvari koje su na mojoj dnevnoj "to do" listi. Kasnije skuham ručak, a poslijepodneva najčešće provodim radeći u uredu.

image
PRIVATNA ARHIVA

Što radite kada - ne radite? Kako se najradije opuštate?

- Najviše me opuštaju putovanja, kako obiteljska, jednako tako i ona na koje odlazim sa svojim prijateljicama. Dobro druženje na otoku ili u Lici, uz čašu vina nikada ne propuštam!

Što biste preporučili mladim poduzetnicima koji tek kreću u poduzetničke vode?

- Nekog jedinstvenog ključa za uspjeh nema, dosta na sve utječu okolnosti, jednako kao i pravi trenutak. Nekad jednostavno nije pravo vrijeme za nešto. Ali uz ljubav prema poslu i veliki trud, nakon nekog vremena uspjeh će doći sam od sebe. Mladim poduzetnicima prvenstveno poručujem da nikada ne odustaju, ništa ionako u životu ne dolazi preko noći. Također nek se dobro oboružaju živcima i nađu dobrog psihologa (smijeh).

image

Osim nakita, u ponudi brenda nalaze se i sunčane naočale, kao i drugi modni dodaci

LUKA GERLANC/CROPIX

Imate li neke uzore u životu? Žene koje vas inspiriraju?

- Uzor mi je svaka osoba koja se nakon pada uspije podići, svaka majka koja se nakon tisućitog poziva djece uspije koncentrirati na posao, zapravo - svaka žena je inspiracija na svoj način!

Linker
18. rujan 2024 08:38