Kolumna

Martina Dalić: ‘Danas u Podravci u top menadžmentu imamo 43 posto žena‘

Podravku prvenstveno čini kolektiv, a pojedinci, žene i muškarci, ti su koji svojim radom, kreativnošću i inovativnošću pretvaraju viziju i strategiju čelnika kompanije u mjerljive rezultate - i na taj način svi skupa pridonose rastu.

Biti na čelu najveće internacionalne prehrambene industrije u Hrvatskoj velika je čast i još veća odgovornost. Biti žena na čelu najveće internacionalne prehrambene industrije u Hrvatskoj usputnom promatraču koji našu kompaniju poznaje površno ili tek kroz njezine proizvode može se pak učiniti izazovnim. No, oni koji su upoznati s Podravkinom poviješću znaju da svoj današnji uspjeh uvelike može zahvaliti upravo - ženi.

Već i samo ime Podravka dobila je po ženi iz Podravine, jer upravo su je žene, u najvećoj mjeri, svojim radom stvarale u njezinim začecima. Ali i izum jednog od najprepoznatljivijih brendova Podravke i Hrvatske općenito možemo zahvaliti profesorici Zlati Bartl. Naime, ekipa predvođena profesoricom Bartl izumila je davne 1958. - Vegetu. Bila je to jedinstvena inovacija u prehrambenoj industriji u to vrijeme. A ta je inovacija i do danas ostala vjerojatno jedini pravi hrvatski prehrambeni proizvod. Tako je, i ispred svoga vremena, Zlata Bartl na neki način bila predvodnica rodne ravnopravnosti za koju se Podravka i danas snažno zalaže. Ta se ravnopravnost ne iščitava samo kao slovo na papiru, kroz strategije i povelje. Ona se u Podravki očituje u brojkama koje pokazuju da je u top menadžmentu danas 43 posto žena. Menadžerica koje su promovirane ili odabrane na te pozicije zbog svog znanja, iskustva i kompetencija. Nije naodmet napomenuti ni da je među zaposlenicima s visokim obrazovanjem, s titulom magistra ili doktora znanosti, udio žena čak 61 posto.

No, rekla bih da našu kompaniju prvenstveno čini kolektiv, a pojedinci, žene i muškarci, ti su koji daju sadržaj njezinim procesima i procedurama. Koji svojim radom, kreativnošću, inovativnošću pa, ako hoćete, i svojom energijom pretvaraju viziju i strategiju čelnika kompanije u mjerljive rezultate. I na taj način svi zajedno pridonose rastu. Upravo je zato važno, i smatram da je to moja velika zadaća, znati motivirati ljude, ohrabrivati ih da razmišljaju izvan okvira, poticati ih da preispituju ideje, projekte i poteze kojima mogu pridonijeti ostvarivanju uspjeha cijelog kolektiva.

Nagrada za poslovnu ženu godine dodjeljuje se upravo na osnovi poslovnih rezultata, a oni su neosporno rezultat rada kolektiva koji u Podravki čini gotovo 6500 ljudi, u 18 različitih zemalja.

Uvijek volim istaknuti da ni jedan čelni čovjek kompanije ne može ništa sam.

Sveukupna odgovornost za uspjeh na tržištu, rast prihoda i dobiti, upravljanje kriznim situacijama i sve one stvari o kojima u javnosti često pričamo kada govorimo o uspjehu neke kompanije ostvaruju se zapravo posredno - vođenjem i usmjeravanjem ljudi koji čine kompaniju. Vjerujem da u Podravki radimo upravo na taj način, a to se vidi i u našim rezultatima.

Poslovna godina iza nas bila je uspješna, posebice ako u obzir uzmemo izazove koje nismo očekivali i koje nitko nije mogao predvidjeti. Izazovi pred nama još su veći i snažniji. Neizvjesnost koju donosi kraj ove, a posebice sljedeća godina je velika. Posljedice rata u Ukrajini, rast cijena energenata i sirovina, inflacija, sve izglednija recesija… sigurno će se odraziti i na naše poslovanje. No, Podravka ne odustaje od ciljeva koje smo zadali. Da bismo ih ostvarili, važno je da oni budu jasno zacrtani, da radimo i postupamo promišljeno, uporno i dosljedno se držimo kriterija koje smo si zadali. Vjerujem da vlastitim snagama možemo svladati i najkompliciranije projekte i investicije. Zato nastavljamo s intenzivnim poslovnim aktivnostima kako bismo zadržali svoju poziciju na hrvatskom i inozemnim tržištima. U konačnici, kako bismo opravdali povjerenje naših potrošača.

Ove godine Podravka obilježava 75 godina. Velika je to obljetnica za kompaniju koja je krenula kao radionica za preradu voća u Koprivnici i tvornica pekmeza, a danas posluje kao uspješna multinacionalna kompanija koja svoje proizvode izvozi na sedamdesetak tržišta - od Amerike do Australije. Unatoč i krizama usprkos.

Na kraju, u svemu tome bitno je da se svakodnevno podsjećamo odakle dolazimo - da razvijamo i vodimo poslovanje jedine hrvatske multinacionalne kompanije koja posluje u 18 zemalja, a da se u tome natječemo s najvećim svjetskim kompanijama i brendovima. I ne postoji ništa što oni mogu, a da mi ne bismo mogli jednako dobro ili bolje.

Linker
22. travanj 2024 20:14