Dobitnice Glorijine nagrade za poslovne žene godine

 VEDRAN PETEH CROPIX
Liderice među nama

Ženska snaga hrvatskog biznisa: ‘Empatija utječe na uspješnost kompanije‘

Tko su žene koje upravljaju najuspješnijim domaćim tvrtkama prema prihodu i rezultatima u 2021. godini donosi specijalno izdanje magazina Gloria, u čijoj su organizaciji dodijeljene i nagrade najuspješnijima lidericama.

Tko su žene koje upravljaju najuspješnijim domaćim tvrtkama prema prihodu i rezultatima u 2021. godini donosi specijalno izdanje magazina Gloria, u čijoj su organizaciji dodijeljene i nagrade najuspješnijima lidericama.

Dodjelom nagrada najuspješnijim ženama hrvatskog businessa u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade Zagreb svečano je završena konferencija Gloria Business Talks na kojoj se ove godine govorilo o empatiji kao najvažnijoj vrlini lidera novog doba.

Nagrade za poslovanje u 2021. osvojile su: Nagradu za najuspješniju kompaniju kojom upravlja žena u IT & Tech segmentu osvojio je Ericsson Nikola Tesla na čelu s Gordanom Kovačević. Najuspješnija u financijama bila je Raiffeisenbank Hrvatska, a nagradu je preuzela Liana Keserić, predsjednica Uprave. U kategoriji proizvodne i uslužne djelatnosti nagradu je osvojio Philip Morris na čelu s predsjednicom uprave Anitom Leticom, dok je nagradu u kategoriji održivost osvojila Energia naturalis, a nagradu je preuzela Sabina Škrtić, članica uprave. Uredništvo magazina Gloria dodijelilo je i dvije posebne nagrade na temelju cjelokupnog doprinosa hrvatskom gospodarstvu. Posebnu nagradu za promicanje žena u businessu dobila je Vedrana Jelušić Kašić, članica uprave Privredne banke Zagreb, a poslovnom ženom godine proglašena je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

image

Alenka Ostrihon, glavna urednica magazina Gloria i Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke, proglašena poslovnom ženom godine

VEDRAN PETEH CROPIX

A zašto empatija? Ne pretjerujemo ako kažemo da su svjetsko, pa tako i hrvatsko gospodarstvo, suočeni su s najvećim izazovima u posljednjih nekoliko desetljeća, a pronalazak izlaska iz ove krize ovisit će o nizu globalnih faktora na koje malo tko može utjecati. "Ljudi više nego ikad žele osjećati da pripadaju, da su cijenjeni, da se njihove potrebe uvažavaju i da ih se čuje i razumije. Empatija utječe na zadovoljstvo ljudi, a zadovoljniji ljudi su produktivniji, a produktivniji ljudi znače bolje uspjehe i rezultate kompanija". Složile su se oko ovog zaključka sudionice panela "Snaga je u empatiji - leadership novog doba" te predavačice na konferenciji.

image
VEDRAN PETEH CROPIX

Glorijinu konferenciju otvorila je predsjednica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić.

"Gloria Business Talks okuplja najbolje i najuspješnije žene hrvatskog biznisa. Voditi velike i najveće kompanije svakodnevni je izazov, ali i prilika za rast i razvoj. Moram reći da me uvijek ponovno iznenadi podatak kako od 1500 hrvatskih kompanije, samo njih 48 vode žene. Udio žena u hrvatskom biznisu tema je koja će nas dugo pratiti". Govoreći o temi Glorijine konferencije, predsjednica Uprave komentirala je: "Po meni je empatija osobina lidera, bez obzira na spol. Želim da budemo međusobna podrška jedna drugoj".

image

Najuspješnijim ženama hrvatskog biznisa dodijeljene su nagrade magazina Gloria

VEDRAN PETEH CROPIX

A prije svečanog proglašenja najuspješnijih poslovnih žena, svoje inspirativne priče ispričale su okupljenima Glorijine panelistice.

Monika Mikac, CEO investicijskog fonda NAD CAPITAL sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, kao žena u vrlo kompetitivnoj industriji otkrila je koliko je empatija važna u takvom okruženju.

"Ovo bih izlaganje željela otvoriti tako da vam kažem da sam introvert, a neki kažu da imam i pomalo naređivački stav. Karijeru sam započela još 2010. u garaži u Rimac automobilima. Kroz karijeru naučila sam važnu pouku: ‘Jedino što možemo promijeniti je - promijeniti sebe‘, ali i da edukacije nikad nije dosta", rekla je Mikac naglasivši kako gledajući stvari iz tuđe perspektive može izvući najbolje iz svojih zaposlenika, ali i da ljudi prepoznaju empatiju.

image

Monika Mikac, CEO investicijskog fonda NAD CAPITAL

VEDRAN PETEH CROPIX

Govoreći ostvaruju li empatični lideri bolje rezultate dodala je kako oni "sigurno nose boljitak, jer kad su tvoji zaposlenici zadovoljniji, onda oni i daju puno više".

Ivana Grbavac, menadžerica odjela strategije i operacija u Googleu za srednju, jugoistočnu i sjevernu Europu, otkrila je koliko Google kao kompanija u kojoj je korporativna sloboda, kreativnost i diverzifikacija jako važna sustavno radi na empatiji, a koliko vremena provodi baveći se svojim timom.

"Sustavno radimo na tome i transparentno govorimo o tome jesmo li napravili pomak, koji nam je fokus i slično. Radimo i godišnji diversity report. Ipak, sasvim iskreno moram priznati kako nismo došli gdje želimo i da još uvijek nismo napravili sve što možemo. Google puno ulaže u tim, u menadžment i kako bismo stvorili psihološku sigurnost u timovima", rekla je Grbavac.

image

Ivana Grbavac, menadžerica odjela strategije i operacija u Googleu

VEDRAN PETEH CROPIX

"Empatija je temelj boljeg svijeta u kojem možemo izgraditi i postići svoj puni potencijal. Jedino što to može promijeniti je kontinuirano djelovanje na tom planu. Uostalom, i istraživanja pokazuju kako su timovi empatičnih vođa bolji, sretniji i produktivniji", dodala je.

Katia Murmann Amirhosseini, suosnivačica međunarodne inicijative Equal Voice, dala je savjet njezinim hrvatskim kolegama i izdavačima: "Budite otvoreni, ne bojte se i vaše će novine biti bolje".

Svoje je izlaganje započela brojkama, koje su neumoljive.

"Znate li koliko je članaka o ženama - 20, 30 ili možda 50 posto? 20? Ne, 18 posto. A slično je i na Wikipediji, zapravo samo 17 posto je posvećeno biografijama žena. U sportu je nešto drugačije i, iako će se neki začuditi - mnogo lošije, tek 4 posto novinskih članaka posvećeno je sportašicama", istaknula je suosnivačica Equal Voicea.

image

Katia Murmann Amirhosseini, suosnivačica međunarodne inicijative Equal Voice

VEDRAN PETEH CROPIX

Glavna urednica magazina Blick zaključila je i kako "ako želimo promjene, tada moramo mijenjati percepciju u javnosti", ali i kako samo zajedno možemo raditi na promjenama.

Najavivši panel raspravu u kojoj su sudjelovale Anita Letica, predsjednica Uprave Philip Morris Zagreb te prošlogodišnja dobitnica nagrade za poslovnu ženu godine, zatim Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca i Ivana Marković, glavna direktorica za segment privatnih korisnika teleoperatera A1, moderatorica Ana Brdarić Boljat, naglasila je kako joj je i samoj velika čast biti u društvu snažnih i uspješnih žena koje je okupila Gloria, vodeći ženski magazin u Hrvatskoj, koji slavi ženske uspjehe.

image

Na Glorijinom panelu ‘Snaga je u empatiji - leadership novog doba‘ govorile su Anita Letica, Ivana Marković i Irena Weber, panel je moderirala Ana Brdarić Boljat

VEDRAN PETEH CROPIX

Prošlogodišnja dobitnica Glorijine nagrade za najuspješniju poslovnu ženu govorila je o tome postoji li razlika između nekadašnjeg načina vođenja kompanije u odnosu na danas, a također je dodala i kako i gdje povući granice u odnosu na privatnu sferu zaposlenika i trebamo li ih uopće imati.

"Bitno je razumjeti koja je granica onog drugog i da tu granicu poštujemo. Također, balans je jako bitan. Nekad nas previše empatije dovodi do bournouta i da izgubimo sebe. Zato treba znati povući granice", istaknula je.

Irena Weber složila se s našim panelisticama kako empatičan pristup utječe na atmosferu u radnom okruženju i na produktivnost zaposlenika.

"U tome nema nikakve dileme. Poistovjetila bih je s emotivnom inteligencijom, empatija u menadžmentu podrazumijeva uočavanje kad netko ima problem, kad mu treba dati prostora.… sve to utječe na tim i produktivnost. I ne mislim da je netko može zloupotrijebiti, ona je izrazito pozitivna, pomoći će vam prepoznati probleme, ali i prilike u timu", naglasila je Weber.

"Moj stil vođenja je uglavnom participativan što znači da uključuje članove tima intenzivno i računa na njihovu suradnju. Jesam li empatična ili nisam, zapravo, složila bih se s jednom studenticom koja je rekla da je ženama empatija prirodnija, nama je to urođeno pa imamo više problema s tim gdje su granice", složila se i Ivana Marković.

Dodjelom nagrada najuspješnijima, u organizaciji magazina Gloria i FINA-e, završen ja Gloria Business Talks, a nagrade su dodijeljene u čak šest kategorija, koje su uzele u obzir rezultate i financijske pokazatelje kompanija u 2021. godini, upravljačku strukturu istih te posebna napore i doprinos u osnaživanju žena u poslovnoj zajednici. Ovom je prilikom predstavljen i poseban magazin Ženska snaga hrvatskog biznisa koji je od ovog četvrtka u prodaji uz tjednik Gloria.


Partneri konferencije Gloria Business Talks su A1, FINA, INA, La Piel, Hrvatska pošta, Podravka, PPD, Philip Morris Zagreb, BMW Tomić&Co., i Zagrebačka banka.

Linker
26. travanj 2024 10:01