Dok mnogi dizajneri, pa i oni velikih svjetskih modnih kuća, zdvajaju nad budućnošću mode - jer kome treba nova odjeća kad je glavna briga kako sačuvati zdravlje - Đurđica Vorkapić (48) nije se prepustila malodušnosti, već je krenula u proizvodnju higijenskih torbica za zaštitne maske. Sašivene su u njenom pogonu u zagrebačkom kvartu Rudeš od certificiranog medicinskog materijala proizvedenog u Hrvatskoj te ukrašene s nekoliko varijanti uzoraka. Imaju čičak traku pa se mogu nositi oko ručnog zloba ili nadlaktice, što posebice oduševljava muškarce, koji većinom ne nose torbu.
- Iz vlastitog sam iskustva primijetila da ljudi ne znaju kamo bi s maskom kad je skinu pa je nose po džepovima ili zakvače na automobilski retrovizor. Ova torbica je napravljena od higijenskog materijala, a pritom je i periva. Kad prođe opasnost od koronavirusa, može poslužiti kao etui za make-up ili sitni novac, kaže vlasnica modne marke Hippy Garden, čiju je proslavu dvadesetog rođendana stavila “na čekanje” zbog neizvjesne epidemiološke situacije.
No, ionako ne pati za nekim velikim svečanostima i obljetnicama: smatra da je najveći uspjeh to što je s proizvodnjom opstala u Hrvatskoj te da je zajedno s drugim dizajnerima svoje generacije sudjelovala u stvaranju domaće modne scene.
Zaštićene inovacije
Zadužila ju je spektakularnim predstavljanjima kolekcija, kao što je bilo u prosincu 2015. u zagrebačkom hotelu Esplanade s pravim konjima i jahačima. Torbica zaštićena na Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo kao industrijski dizajn samo je posljednja u nizu inovacija kojima se može pohvaliti ova nesuđena inspektorica za mladenačku delinkvenciju. To ju je zanimanje privlačilo kao tinejdžericu jer joj je tata bio policijski inspektor u rodnom Karlovcu.
Iste godine su ona i njen tim dobili brončanu medalju u socijalnoj kategoriji za košaru za hranu. Zamišljena je od prozirne plastike s rupama za ventilaciju, montirala bi se na kontejnere za otpad, a namjena joj je da omogući podjelu ili razmjenu hrane na humani način, bez prekapanja po otpadu.
- Volim reći kako imam oko za primijetiti sitne, jednostavne i svakodnevne “probleme” koje većina zamijeti tek kad im ponudim praktično rješenje, objašnjava Đurđica, najponosnija na osmišljavanje bankomata za humanitarne akcije, za koji posjeduje konsenzualni patent (patent na temelju konsenzusa javnosti). Prema njenoj ideji, svaki bi pojedinac imao mogućnost uplate željenog iznosa za određenu humanitarnu akciju na bankomatu. Donirani iznos bi, uz potvrdu transakcije, direktno bio uplaćen na račun organizatora akcije. Zasad je ovaj patentirani projekt tek ideja jer banke s kojima bi se trebala dogovoriti suradnja nisu, nažalost, pokazale interes. No, dizajnerica se nada da će netko u Hrvatskoj prepoznati i njegov izvozni potencijal te da će ostvariti suradnju na svačije zadovoljstvo.