Kao klinac glumio je je Shakespeareovim školskim predstavama, spavao u autu dok je tražio posao u Hollywoodu, a danas ga nazivaju nasljednikom Marlona Branda - australska zvijezda je u pet godina prošla put od idola s Netflixa do glumačke elite, gradeći karijeru jednako predano kao što čuva svoju privatnost.
Uvečer 11. svibnja 2018. Jacob Elordi legao je na spavanje kao običan 20-godišnjak (izrazito naočit, doduše, i s velikim snovima), a kad se ujutro probudio, bio je zvijezda. Te je noći na Netflixu, naime, premijerno prikazana romantična komedija "The Kissing Booth" u kojem se mladi glumac pojavio kao zločesti dečko Noah Flynn čijem šarmu ne uspijeva odoljeti glavna junakinja Elle, a nisu mu očito odoljeli ni gledatelji: kad se Elordi ujutro probudio, vidio je da na Instagramu ima više od četiri milijuna novih pratitelja.
Privatnost pod reflektorima
"Teško je objasniti kakva je to drastična životna promjena", rekao je poslije Elordi, koji je tad prošao kroz svoj Instagram profil i obrisao fotografije iz srednje škole i ostalih privatnih situacija, shvaćajući da je privatnost za njega odsad nešto što će, kao svaka zvijezda, morati brižno čuvati. No, Elordi se nije žalio na svoj novostečeni zvjezdani status. O glumi i uspjehu na filmu mladi je Australac sanjao još od djetinjstva u rodnom Brisbaneu. Prvi put je na pozornicu stao u školi kad mu je bilo 12 godina, i to u mjuziklu.
"Od tog trenutka u školi su me zezali da sam gay, ali ja sam bio pun samopouzdanja, jer sam bio dobar i u sportu. Igrao sam ragbi, i to dobro, mislim, kao što sam dobro i glumio, pa mi ni najmanje nije smetalo što me zadirkuju. Osim toga, pripremali smo predstave sa susjednom, ženskom školom. Tako sam vikende provodio sa zgodnim curama, izgovarajući najromantičnije riječi napisane u povijesti", ispričao je jednom Elordi.
Rođen 1997. u radničkoj obitelji, Jacob je odrastao uz tri starije sestre i brata i uz roditelje s kojima je i danas vrlo blizak. Tata John doselio se u Australiju iz rodne Baskije kao osmogodišnjak, sa samo osam dolara u džepu, a Jacob je više puta naglasio kako je ponosan na taj dio obiteljske povijesti te napomenuo kako je osobno morao ispraviti navod u Wikipediji gdje je pisalo da se obitelj doselila iz Španjolske.
"Djed bi me zadavio da to nisam ispravio", rekao je Jacob. Dok je tata John, po zanimanju soboslikar, vlastitim rukama punih 13 godina gradio kuću u Brisbaneu u kojoj je Jacob odrastao, majka Melissa, koju Jacob opisuje kao najtoplije i najanđeoskije ljudsko biće na planetu, bila je kućanica, ali dobrovoljno se prijavila pomagati u školskoj kantini kako bi mogla biti uz malog Jacoba za vrijeme pauze za ručak.
Od školskog kazališta do glumačkog sna
Kad je jedna od Jacobovih sestara morala nastaviti baletno školovanje u Melbourneu, cijela se obitelj preselila pa je Jacob ondje upisao srednju školu - strogu katoličku gimnaziju za dječake. U školi se nastavio baviti glumom, ali naglasak je bio na sportu pa je nastavio i s ragbijem.
"Već sam znao da želim biti glumac i ništa drugo, ali bio sam pod pritiskom okoline gdje je najvažniji bio pobjednički mentalitet i igrao sam i dalje, premda zapravo više nisam uživao u ragbiju", priznaje danas Elordi, kojem je jedna od uloga gdje se istaknuo bila ona vilinskog kralja Oberona u Shakespeareovom "Snu Ivanjske noći" za koju je nanosio ljubičaste šljokice na lice i stavio ružičaste pramenove u kosu.
Od sportske karijere spasila ga je sreća u nesreći, ozljeda leđa na jednoj utakmici, nakon čega više nije smio igrati pa se mogao usredotočiti na glumu.
"Na satu glume čitali smo ‘Čekajući Godota‘. Nisam ništa razumio, ali nešto se u meni promijenilo. Sve što sam dotad znao i vjerovao izbrisalo se. Postao sam promatrač. Gluma, predstava, priča, to mi je bila crkva. Bavio sam se time 24 sata na dan i čitao i gutao sve što mi je došlo pod ruku", sjeća se Elordi.
Mladi Australac tad je počeo i proučavati glumačke legende kojima se divio, kao što su Marlon Brando, Laurence Olivier, Steve McQueen ili Heath Ledger. Čitao je njihove biografije, gledao sve njihove filmove, vježbao američki izgovor kopirajući Vina Diesela i čak je probušio uši da može nositi naušnice kao Daniel Day-Lewis, najavljujući već tada onu potpunu posvećenost s kojom će se udubljivati u svaku ulogu koju dobije. Kako je sa 16 godina već izrastao u naočitog muškarca, mama je zaključila da bi Jacob možda mogao biti maneken, ali na audiciji su ga odbili jer nisu imali odjeću koja bi odgovarala njegovoj košarkaškoj visini od 196 cm.
"Drago mi je da tad nisam uspio jer mislim da bih do kraja života bio nesretan da moram raditi kao model", izjavio je jednom Elordi, premda se otada pojavio u modnim editorijalima u brojnim časopisima, od GQ-a i Esquirea do Voguea, noseći odjeću i nakit najpoznatijih dizajnera.
Kako na glumačkim audicijama na koje se javljao u Australiji nije postigao osobit uspjeh, mladi se glumac otisnuo u Los Angeles u potrazi za poslom. Prva uloga koju je dobio bila je zapravo statiranje u nastavku "Pirata s Kariba" ("Nemojte me tražiti u filmu jer me nećete naći", izjavio je jednom), zatim se pojavio kao spasilac na plaži u australskom filmu "Swinging Safari" (po njegovim riječima, i ondje je više stajao nego glumio), a onda je uslijedio "The Kissing Booth" redatelja Vincea Marcella.
"Za ulogu Noe spremao sam se fanatično i gnjavio redatelja pitanjima o karakteru svojeg lika, što je možda bilo pretjerano pa čak i neumjesno za tu vrstu filma", priznao je kasnije.
Film o zavrzlamama mladenačke ljubavi kritičari su više-manje otpisali kao sladunjavi klišej i premda je publika kojoj je "The Kissing Booth" namijenjen bila tako oduševljena da su snimljena još dva nastavka, Elordi je prilično jasno dao do znanja da ga takve uloge više ne zanimaju.
"To su glupi filmovi, zatupljujući puki eskapizam, i ne mislim ih više raditi - izjavio je nedavno glumac, a ta izjava nije baš oduševila njegovu filmsku partnericu Joey King, koja mu je bila djevojka i u stvarnom životu. "Baš šteta što on tako misli. Ja sam uživala snimajući te filmove što god tko rekao", javno mu je odbrusila Joey.
Život na rubu i velika prilika u "Euforiji"
No, kad se nakon snimanja prvog "Kissing Booth" u Južnoj Africi vratio u Los Angeles, Elordi nije bio u položaju da bira; na računu mu je ostalo nekoliko stotina dolara, viza mu je uskoro istjecala, a spavao je kod prijatelja na kauču, pa čak nekoliko puta prespavao i u autu.
"Bio sam na rubu da se vratim kući u Australiju, da se oporavim, pokušam nešto zaraditi i vidim što ću dalje", priznaje Elordi. Ipak, u zadnji čas je otišao na audiciju za novu HBO-vu seriju i, premda je u prvom pokušaju petljao i griješio s replikama, dobio je ulogu Natea Jacobsa u seriji "Euforija".
U seriji koju su u Guardianu opisali kao najšokantniju tinejdžersku seriju u čitavoj povijesti televizije, svi su likovi, i tinejdžeri i odrasli, komplicirani do boli, izmučeni kompleksima, tajnama i ovisnostima, i svi su glumci, od Zendaye, Hunter Schafer i Sydney Sweeney do Erica Dalea i Maude Apatow, imali težak zadatak, ali Nate Jacobs, narcis ispod čije se agresije i mačizma krije seksualna nesigurnost i neizreciva spoznaja vezana uz oca, posebno je zahtjevan lik, čak i za iskusnoga glumca. No, Elordi je hrabro prihvatio izazov.
"Čim sam upoznao redatelja Sama Levinsona, znao sam da ću uživati u radu na toj seriji. Naravno, nikad ne znaš kako će ono što snimiš biti primljeno u javnosti, ali znao sam da će mi na snimanju biti dobro", rekao je poslije Elordi.
Serija koja se bavi osjetljivim temama kao što su ovisnost, transseksualnost, pobačaj, silovanje, obiteljsko nasilje i potisnuta homoseksualnost postigla je golemu gledanost - četvrta je najgledanija HBO serija - i osvojila niz nagrada. Premda Elordi nije dobio Emmy za ulogu Natea, dobio je nešto drugo: počeli su ga cijeniti ne samo zbog markantna lica i isklesana tijela nego i zbog iznimne sposobnosti da uroni u složenu psihu lika koji tumači, a koji je umnogome svjetlosnim godinama udaljen od njega.
"Nate ima mučan odnos s ocem, dok je meni moj tata uzor u svemu, pojam čovjeka kakav bih htio biti", objasnio je jednom Elordi i priznao kako je njegovim roditeljima uloga Natea teško pala. "Oni znaju, naravno, da to nisam ja, ali gledati me kao nasilnika njima je nepodnošljivo", dodao je.
Za ulogu Natea pripremao se studiozno, do te mjere da iz lika nije izlazio ni tijekom pauza, čak je išao tako daleko da je pisao dnevnik kao Nate; poslije su te bilješke, zajedno s fotografijama koje je Elordi, inače strastveni fotograf, snimio na setu, objavljene u obliku knjižice.
Jednako je ozbiljno glumac prišao pripremama za crnohumorni triler "Saltburn" u kojem igra imućnog momka iz aristokratske obitelji: redateljica Emerald Fennel poslala mu je dugačak popis filmova koje mora pogledati i knjiga koje mora pročitati, uključujući klasik "Povratak u Brideshead" Evelyna Waugha, pa se Elordi povukao u Palm Springs gdje je, kako je rekao, dva tjedna nosio samo lanena odijela i šetkao uz bazen, udubljujući se u povlašteni svijet visokog društva, a zatim otišao u London da svlada otmjeni britanski naglasak.
Samo tri tjedna nakon što je završio snimanje "Saltburna", u kojem su mu partnerice bile Carey Mulligan i Rosamund Pike, Elordi je progovorio s naglaskom američkog Juga i transformirao se u Elvisa Presleyja u filmu "Priscilla" redateljice Sofije Coppole. Coppola je odabrala Elordija za ulogu Presleyja jer glumac, po njezinu mišljenju, zrači sličnom magnetskom privlačnošću koju je posjedovao i legendarni pjevač, a Elordi se za snimanje pripremao čitajući knjige o Presleyju, pregledavajući kućne snimke na kojima mu je upalo u oči da Presley često djeluje kao mali dječak, i slušajući njegove pjesme, posebno njegovu verziju "Bridge Over Troubled Water". I dok se kritika uglavnom pohvalno izrazila o filmu i o Elordijevoj ulozi, kritičar časopisa New Yorker nije izdržao da ne spomene kako je Elordi valjda tri puta viši od partnerice Caille Spaeny pa se mora sagnuti svaki put kad joj želi nešto reći.
Ljubavni život iza zatvorenih vrata
Je li mu visina smetala u ljubavnom šaputanju sa ženama s kojima je hodao, ne zna se, jer je Elordi prilično zatvoren kad su veze u pitanju. Zna se da je bio u vezi sa Zendayom, partnericom iz "Euforije", s kojom je više puta viđen kako javno izmjenjuje nježnosti, ali pandemija ih je razdvojila dok se svatko od njih izolirao na svojem kontinentu - Jacob u Australiji kod roditelja, Zendaya u kući koju je kupila u Kaliforniji - i par se razišao. No, ostali su u prijateljskim odnosima i kad je Zendaya dobila svoju prvu nagradu Emmy u rujnu 2020., Elordi joj je čestitao na Instagramu: "Čestitke, kapetane. Bravo."
Manekenka Kaia Gerber i Elordi hodali su oko godinu dana i navodno su Kaini roditelji, supermanekenka Cindy Crawford i poduzetnik Rande Gerber, bili vrlo zadovoljni kćerinim izborom partnera. Ali nedugo nakon što je veza puknula, Elordi je viđen s novom djevojkom, tri godine mlađom Olivijom Jade Gianulli. I njezini roditelji, glumica Lori Loughlin poznata iz serije "Puna kuća" i modni dizajner Mossimo Gianulli, dobro su prihvatili novog dečka, čak su ga vodili na obiteljske izlete na jezero Coeur d‘Alene u Idahu i na Sardiniju.
Kako se Olivia Jade i Elordi trude biti vrlo diskretni i vezu zadržati što dalje od javnosti, teško je sa sigurnošću znati jesu li i dalje zajedno, ali po nekim sitnim znakovima moglo bi se zaključiti da ljubav još traje. Za to vrijeme Elordijeva karijera nezaustavljivo napreduje. Dok se završava snimanje treće sezone "Euforije", nova serija "Uskim putom duboko na sjever", ratna priča snimljena prema romanu Roberta Flanagana, već se prikazuje na nekim svjetskim televizijama, a Elordi je tako uvjerljiv u ulozi zarobljenog australskog liječnika Dorriga Evansa za koju je morao drastično smršavjeti, da su ga pojedini kritičari usporedili s Marlonom Brandom.
A tu su i novi filmovi koji tek čekaju da budu prikazani: za proljeće sljedeće godine najavljeni su "Frankenstein" Guillerma del Tora u kojem Elordi glumi čudovišnu tvorevinu dr. Frankensteina, i film snimljen prema romanu "Orkanski visovi" Emily Bronte u režiji Emerald Fennel koja je ulogu zagonetnog Heathcliffa dodijelila Elordiju, a za partnericu mu je odabrala Margot Robbie. Elordi kaže da jedva čeka da film iziđe pred publiku.
"Silno sam uzbuđen i želim da ljudi vide taj film, jer je Margot nevjerojatna u filmu, ona je fantastična glumica i dala je sve od sebe", rekao je Elordi, koji je priznao da je zapravo razmišljao o tome da uzme predah od filma i snimanja na neko vrijeme kad mu je Emerald poslala poruku da je dobio ulogu, i to bez audicije. I tako nije otišao na odmor.
Snaga uma i tijela
Ali to mu je zapravo u naravi - da nikad ne odustaje i nikad ne prestaje. Kad je bio mali, tata ga je zbog toga od milja zvao Jacob šampion.
"Što god da sam radio, vozio bicikl uzbrdo ili trčao, nisam prestajao dok nisam došao do kraja", prisjeća se mladi glumac koji je i danas takav. "Nikad ne prestajem. Čak i dok sam u teretani ili radim nešto slično, i dalje u glavi čujem Jacob šampion. To je gotovo opsesivno-kompulzivni poremećaj, ne mogu odustati prije nego što napravim onaj posljednji sklek", ispričao je.
Osim upornosti, Elordi posjeduje i iznimno samopouzdanje. Kad je kao dječak odlučio da će postati glumac, otac mu je, u želji da ga usmjeri na neki lakši put, napomenuo kako se teško probiti u filmskom svijetu. "Rekao sam mu, čuj, glumci uspijevaju u jednom od milijun slučajeva, takav je to posao." A on mi je na to odgovorio, samouvjereno: "No, pa zašto ja ne bih bio taj jedan od milijun?" I ispada da je doista jedan od milijun, i to onaj kojem slava dolazi preko noći. Zna se da takvi nagli proplamsaji često jednako naglo sagore, ali kako se sad čini, zvijezda Jacoba Elordija još će dugo sjati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....