bračni biznis

Ljubavni destilat: Kad se isprepletu posao, romansa i čarobno obiteljsko gastro nasljeđe

Supružnici Daša i Mišel Sirotić već deset godina proizvode vrhunska pića, džemove i čokolade od samoniklog istarskog bilja i divljeg voća, a nedavno su za proizvod od autohtone sorte terana dobili dva prestižna priznanja u Londonu.

Od galerije i suvenirnice u najmanjem gradu na svijetu, Humu, do najveće destilerije u Istri. Tako bi se najkraće mogao opisati poslovni put obitelj Sirotić, vlasnika tvrtke Aura iz Buzeta, u kojoj već deset godina nastaju ukusni džemovi, čokolade i pića na bazi samoniklog bilja i divljeg voća.

Posao vodi druga generacija obitelji - supružnici Daša (33) i Mišel Sirotić (35) čiju energičnost i vizionarstvo nisu pokolebala ni teška pandemijska vremena. Planiraju širenje asortimana i lansiranje novih proizvoda, a među njima je i piće Helping, čiji prihod od prodaje ide za obnovu Zagreba nakon potresa. Svojevrsni zaštitni znak Aure ipak je piće na bazi autohtonog istarskog vina terana, koje je nedavno dobilo čak dvije ugledne nagrade u Londonu: zlatnu medalju na Spirits Competition i master (što je više od zlata) na The Global Spirits Masters, najprestižnijem svjetskom natjecanju u "slijepom kušanju". Do prije sedam godina bili su jedini proizvođači tog pića, koje čini 60 posto onoga što Aura nudi, a priča je krenula 2006.

"Na početku smo otac i ja proizvodili 100 litara raznih pića, tek toliko da imamo što prodati u galeriji i suvenirnici u Humu, a sada je taj 71broj tisuću puta veći. Počeli smo rasti prije deset godina, kad smo se Daša i ja vratili sa studija na Ekonomskom fakultetu u Rijeci, te se nastavili usavršavati u školama za destilere i berače bilja. Naše sirovine su prirodne i s ovih su područja: s obronaka Ćićarije, iz maminog vrta, gdje beremo ružine latice - kod none u Sovinjaku... Samoniklo voće i bilje šest mjeseci maceriramo pa opet prešamo ili kuhamo i stabiliziramo na minus sedam stupnjeva. Millefrutti, koji sadrži čak 15 vrsta divljeg voća, se, pak, nakon polugodišnjeg namakanja ponovno destilira i tri godine drži u bariknim bačvama", objašnjava Mišel, ponosan što u ponudi imaju više od dvadeset vrsta pića, sedam vrsta džemova: od smokve, šljive, maslačka, drijena, borovnice, kupine i maline te dvanaest vrsta tamnih čokolada s maslinovim uljem.

image
Čarolija vina i godina iskustva
VEDRAN PETEH/CROPIX

Vlastite trgovine, sve uređene u tradicionalnom istarskom stilu, imaju u Buzetu, Poreču, Novigradu, Motovunu, Humu, Grožnjanu, Rovinju i u Vrbniku na otoku Krku, a njihov se asortiman prodaje i u vinotekama, specijaliziranim prodavaonicama delicija i prirodnih proizvoda, u renomiranim restoranima i hotelima, zračnim lukama... Proizvodi Aura, čiji je naziv nastao spajanjem prvih slova imena Mišelovih roditelja Aurelije i Radenka, dosta se i izvoze, a posebno su traženi u Austriji.

Mišel je zadužen za ideje, proizvodnju i prodaju, a njegova supruga za računovodstvo i marketing. Radno vrijeme za njih ne postoji, no Daša se ipak trudi završiti posao do četiri kako bi se posvetila njihovim kćerima, sedmogodišnjoj Luciji i dvoipolgodišnjoj Leoni.

Ljubav iz djetinjstva prerasla u partnerstvo

Supružnici Sirotić znaju se od djetinjstva jer su oboje odrastali u Buzetu, a vjenčali su se na Staru godinu 2014., i to baš na mjestu gdje je danas sjedište njihove tvrtke. Smješteno je u prizemlju Narodnog doma u Buzetu, a osim proizvodnog dijela, gdje je i vrhunski ručno rađeni bakreni kotao njemačkog proizvođača “Miller”, ondje su i trgovina te kušaonica.

Zgrada je sagrađena početkom 20. stoljeća i jedna je od najvažnijih u gradu, a njezina su posebnost i bačve stare više od 100 godina. U njih stane do 12 tisuća litara tekućine i ne mogu proći niti kroz jedna vrata, rađene su, naime, baš u tom podrumu, koji sada koristi obitelj Sirotić.

"Podrum je bio zatvoren trideset godina, a mi smo ga restaurirali i vratili u život. Zanimljivo je da je u njemu i prostor za arhiviranje pića, koja naši kupci mogu ostavili na čuvanje s nekom personaliziranom porukom ili posvetom. Bocu čuvamo neograničeno, a oni po nju mogu doći kad god požele", govori Daša Sirotić i dodaje kako ona i suprug sve što zarade ulažu u razvoj tvrtke. Zato i nije neobično što joj je slogan "Rukom ubrano, s ljubavlju pripremljeno".

Linker
20. travanj 2024 14:04