Tamlyn Wright

 CHERRY MULTIMEDIA
KRALJICA SHOWA

Majstorica svjetskih spektakala u ekskluzivnom intervjuu otkriva što se krije iza glamura Oscara i turneje Taylor Swift

Američka kreativna producentica i scenografkinja Tamlyn Wright, koja gostuje na medijskoj konferenciji u Sloveniji, otkriva kako je raditi s globalnim zvijezdama, što je u njenom poslu najstresnije i koliko joj znači podrška obitelji.

Američka kreativna producentica i scenografkinja Tamlyn Wright, koja gostuje na medijskoj konferenciji u Sloveniji, otkriva kako je raditi s globalnim zvijezdama, što je u njenom poslu najstresnije i koliko joj znači podrška obitelji.

Sudjelovala je u stvaranju najvećih televizijskih projekata poput Oscara, Grammyja i Super Bowla, radila na turnejama svjetskih zvijezda kao što su Taylor Swift, Katy Perry, Miley Cyrus i Selena Gomez te dizajnirala korporativne prostore za Netflix, Teslu i PlayStation, kao i instalacije za Disney i Universal. Amerikanka Tamlyn Wright kreativna je producentica, scenografkinja i partnerica u tvrtki Silent House iza koje je više od 25 godina rada kao dizajnerice produkcije spektakala uživo. Magistrirala je na Kalifornijskom institutu za umjetnost, živi u losanđeleskom naselju Altadena (odrasla je u obližnjem Glendaleu), a ove jeseni dolazi u naše susjedstvo. Bit će jedna od govornica na medijskoj konferenciji SEMPL, koja se 27. i 28. studenog održava u Portorožu.

O čemu ćete govoriti na SEMPL-u?

- Pokazat ću svoj proces rada i objasniti kako, čak i u vremenu umjetne inteligencije, ljudski način razmišljanja i dalje održava puls dizajna živim.

image

Tamlyn je surađivala s Taylor Swift na turneji ‘Reputation‘

PRIVATNI ALBUM

Jeste li ikad bili u Hrvatskoj?

- Ne, prvi put sam u jadranskoj regiji i veseli me istražiti je. Prije nekoliko godina sam gledala putopisnu seriju “Maher za putovanja”. Bili su i u Ljubljani, koja mi je izgledala fantastično, pa jedva čekam doći. Smatram to sudbinom.

Kako izgleda vaš kreativni proces i koliko ljudi radi uz vas?

- I dalje nosim “skicirku” - to je moj kreativni prostor. Nakon toga radim 3D CAD model, kako bih dobila osnovni prikaz volumena i proporcija. Na kraju vizual dovodim do željene detaljne razine. Veličina tima varira: obično imam jednog ili dvoje umjetničkih direktora, dekoratera i tim studija Silent House koji modelira, renderira i izrađuje projekte. Uz njih dolaze dodatni crtači, menadžeri projekata, građevinari, slikari, tehnički timovi za prijevoz, specijalne efekte i LED sadržaj. Sve što se vidi na ekranu - osim izvođača i stylinga - pripada našem svijetu.

Što je najstresnije u vašem poslu?

- Ništa ne može nadmašiti stres prije nastupa uživo. Živimo u onome što ja nazivam “strah od kamere”. Bez obzira koliko nešto u sobi izgleda dobro, konačna svrha je prikaz na ekranu. Ako ta slika izgleda sjajno, znači da smo svoj posao odradili kako treba. Da, posao zna biti stresan, ali zapravo volim neposrednost i tempo našeg rada.

A najizazovnije?

- Izazovi s kojima se susrećemo kao kreativci obično se tiču vremena i novca, jer ambicija za stvaranjem novih projekata nikada ne nedostaje.

image

Među njenim klijentima bio je i Nick Jonas

PRIVATNI ALBUM

Koje priznanje vam je najdraže?

- Imam sreću što sam radila na velikim projektima koji su ostavili traga, i što sam dobila priznanja za svoj doprinos. Naravno da me jako veseli što je moj dizajnerski rad prepoznat. No, biti pozvan kao glavni govornik na dodjeli diploma na Sveučilištu Texas Wesleyan, gdje sam studirala, za mene je bilo istinsko priznanje. To je bilo nešto što si nikada ne bih mogao zamisliti kao 17-godišnja brucošica. Osjetila sam poseban ponos i dok sam razgovarala s diplomantima, upravo u trenutku kada kreću u svoju budućnost.

Radili ste turneju “Reputation” Taylor Swift. Koliko obično traje rad na projektima te veličine?

- Ovaj posao trajao je oko petnaest mjeseci. Većina traje kraće, a neki zahtijevaju i više vremena, ovisno o tome je li nova glazba spremna. Mnogo je faktora koji utječu na vrijeme pripreme za turneju. Na većim projektima na kojima sam radila, svaki je bio različit od prethodnog. Mogla bih reći da je to kao kad arhitekt projektira zgrade različitih veličina, stilova i lokacija.

image

Sudjelovala je u stvaranju spektakala kao što je Emmy

PRIVATNI ALBUM

Koliko inače traje razvijanje projekta za globalnu zvijezdu?

- Ciklus albuma može trajati od osamnaest mjeseci do četiri godine. Umjetnik može angažirati jednog ili više kreativaca koji će pratiti neke ili sve projekte u tom vremenskom okviru. Taj period obično uključuje izdavanje nekoliko singlova prije izlaska albuma, ali znamo i za slučajeve kada umjetnici objave cijeli album. Zapravo nema pravila kako se što radi. Ovisno o opsegu posla, može biti potpuno kreativno vođenje - od odjevnih kombinacija, preko dizajna omota albuma, do svih vizuala koji ga prate. Često se prije turneje ugovaraju nastupi poput videospotova, festivala ili emisija uživo. Umjetnik pred publikom testira nove pjesme, kreativne projekte i vizualni izričaj. Turneja je vrhunac svih suradnji koje su joj prethodile. Kada turneja krene, naš posao je završen, ali produkcija može trajati godinama - i na nacionalnoj, i na globalnoj razini.

Tko je bila prva zvijezda s kojom ste radili?

- U našem poslu surađujemo s umjetnicima na vrlo realnoj razini. Nema mjesta za tremu ili idoliziranje. Ako postoje prepreke ili prioriteti, morate razgovarati o cijelom procesu kako bi klijenti bili upućeni. Ne sjećam se prve zvijezde s kojom sam radila, ali pamtim jednu situaciju neposredno prije prijenosa dodjele Oscara. Morala sam prekriti gajbu crnom tkaninom kako bi Sir Paul McCartney imao na čemu sjediti tijekom nastupa. Bio je to dramatičan trenutak, utrka s vremenom koja je zahtijevala tri osobe da se sve pripremi za manje od šest minuta. Na kraju je on ipak nije koristio. Upravo takve smiješne situacije pamtite više od bilo kakvog glamura.

image

Turneja Selene Gomez

PRIVATNI ALBUM

Koliko su poznate osobe zahtjevne?

- Neki klijenti imaju posebne zahtjeve vezane uz prostor - poput orkestra od 24 člana i garderobe izvan pozornice - a drugima trebaju vizuali ili veliki elementi koji se unose na scenu i iznose s nje. Jedni imaju jasnu predodžbu o tome što žele i znaju to izvrsno prenijeti, a drugi vole da im se pokaže nekoliko ideja. Često je u projekt uključen jedan ili više kreativaca s kojima se surađuje na razvoju i realizaciji koncepta. Ovdje je manje riječ o kreativnoj slobodi i autorstvu, a više o oblikovanju specifikacija i prostora imajući na umu klijentov brend. Za nas to nije osobni umjetnički projekt.

Možete li izdvojiti najšarmantnijeg izvođača s kojim ste radili?

- Mi dizajneri angažirani smo da klijentu pružimo uslugu kao umjetničko ogledalo njihovih ideja. Većina želi izvući maksimum iz suradnje u sigurnom okruženju, zbog čega su naši ugovori najčešće povjerljivi. Moram reći da se rijetko razočaram u njih, jer rade na iznimno visokoj razini.

S kime biste voljeli surađivati u budućnosti?

- Mnogo je dobre glazbe i zanimljivih umjetnika oko nas. Uživam raditi na globalnim projektima koji pružaju golem opseg kreativnosti. Posebno bi me veselilo surađivati s DJ-ima, jer se njihov rad doima slobodnijim.

image

Scenografija za Cirque du Soleil

PRIVATNI ALBUM

Koliko je obitelj utjecala na vaš profesionalni put?

- Otac je igrao ragbi i radio kao nadzornik za lance restorana, a mama je bila učiteljica za djecu s posebnim potrebama. Taj je posao radila dvadeset godina, a kako je i sama imala invaliditet, razvila je poseban odnos s djecom. Ona i moje bake bile su vješte u rukotvorinama, dizajnu odjeće i krojenju. Kad smo bili djeca, napravila nam je mnogo odjeće. To me prirodno usmjerilo prema kostimografiji. Jedna od mojih najranijih dječjih uspomena, nalik onome što sada radim, jest kad smo blokirali vrh slijepe ulice te sa skateboardima, biciklima i koturaljkama priređivali show za naše roditelje koji su sjedili na vrtnim stolcima u polukrugu. Sjajno je bilo surađivati s prijateljima na spektakularnim live nastupima.

Je li netko iz vaše uže obitelji uključen u posao?

- Ne, ali kad je moj sin bio malen, nosili smo ga svugdje sa sobom. Spavao je u malom šatoru i osjećao se kao kod kuće. Moj suprug radi s audio-vizualnom opremom u obrazovnoj ustanovi, pa je naš posao donekle povezan, ali nikada nismo radili zajedno.

image

Netflixov događaj Tudum

PRIVATNI ALBUM

Kako balansirate privatni i profesionalni život?

- Od fakultetskih dana, kad sam radila kao scenski slikar, moji su svjetovi isprepleteni. Imam kućni studio pa se teško “odjavljujem”. Uglavnom počnem raditi sat-dva prije klasičnog radnog vremena, jer tada imam kreativni mir prije nego što počnu stizati mailovi i pozivi. Kasna popodneva i večeri posvećujem obitelji. Često sam na lokacijama, pa tada svoje slobodno vrijeme najčešće koristim za istraživanje i pronalaženje inspiracije.

image

Tamlyn uskoro dolazi u Sloveniju

CAM SANDERS

Što vam je strast izvan profesionalnog života?

- U sveučilišnom kazalištu radila sam kao scenski umjetnik, slikajući setove, murale i posebne dekorativne elemente. Nedavno sam ponovno uzela kist pa slikam na malim platnima veličine 25 x 25 centimetara. Imam nevjerojatan pogled iz svoje sobe, a izazov mi je naslikati zalazak sunca koji se stalno mijenja. Svjetla i sjene se pomiču, a promjena boja daje procesu osjećaj hitnosti, što je vrlo uzbudljivo. Moja sestra je krajobrazna arhitektica u Santa Cruzu u Kaliforniji i zavidim joj. Na određeni način radi ono što ja radim, ali na otvorenom. Volim oblikovati svoj vrt, prekrasan i promjenjiv skulpturalni krajolik s kojim je divno graditi odnos tijekom vremena.

Kakvi su vam planovi?

- Radim Disneyevu božićnu paradu te dodjelu nagrada Nacionalne lige američkog nogometa, u tjednu utakmica Super Bowla u San Franciscu.

03. prosinac 2025 01:57