#MyStoryMatters

Potresno svjedočanstvo Zagrepčanke: ‘Mislila sam da mi je život pakao i da neću moći to sve preživjeti. Ovo je moja priča’

Vodeća kozmetička kompanija Avon pokrenula je uoči Međunarodnog dana žena globalnu kampanju „Moja priča je važna

Prošla sam, i dobro i zlo. Mislila sam da mi je život pakao i da neću moći to sve preživjeti. Jednostavno sam sjela, i rekla – ne mogu.

Nakon par dana, dok sam došla k sebi, zapitala sam se zašto. Zašto bih odustala od života, ako već moram živjeti? Ja se u životu borim, jer imam za koga. Imam dvoje djece i oni su moja jedina snaga, moje dvije boksačke rukavice. I zato, bori se. Sve što si sanjala, uz borbu je moguće.

Ovo je ispovijest jedne žene iz Zagreba. Ispod nije ostavila svoje ime, ali ono nije toliko ni važno. Važni su njeni osjećaji, njene sumnje i pitanja s kojima se mogu poistovjetiti brojne žene diljem Hrvatske, ali i svijeta, jer negdje zasigurno postoji žena koja je sjela i rekla da više ne može, baš kao što postoji majka koja se, unatoč svemu, bori za svoju djecu.

I upravo je to poanta ove poruke – nadahnuti neku drugu osobu da nastavi jer, kako kaže, uz borbu je sve moguće.

Svjedočanstva žena

Svjedočanstvo ove Zagrepčanke dio je globalne kampanje „Moja priča je važna“ (#MyStoryMatters) koju je uoči Međunarodnog dana žena pokrenula vodeća kozmetička kompanija Avon kako bi žene i muškarci podijelili svoja različita iskustva, povezali se s drugima širom svijeta i nadahnuli jedni druge. Naime, globalno istraživanje koje je proveo Avon u sklopu kampanje Moja priča je važna, pokazalo je da žene snagu pronalaze slušajući svakodnevne, realne priče i dijeleći vlastita iskustva s drugima. Gotovo trećina kaže da im ove priče pomažu u prevladavanju izazova, a za više od trećine djeluju na smanjenje osjećaja tjeskobe ili sumnje u sebe.

Ova kampanja došla je u vrijeme kada su ženska prava uvelike ugrožena zbog pandemije koronavirusa. Europska komisija je uoči Međunarodnog dana žena objavila izvještaj koji pokazuje da je globalna kriza uzrokovana virusom Covid-19 uvelike povećala nejednakost između muškaraca i žena u skoro svim poljima života, što u Europi, tako i šire.

Primjerice, izvješće pokazuje da su žene izuzetno prisutne u poslovnim sektorima koji su izravno pogođeni krizom (trgovina, skrb i domaćinstvo) jer se ti poslovi ne mogu raditi na daljinu. Nadalje, ženama je bilo puno teže ponovno se vratiti na tržište rada tijekom ljetnog popuštanja mjera.

Osim toga, lockdown je imao ogromni učinak na neplaćene poslove i balans poslovnog te privatnog života. Žene su prosječno provele 62 sata tjedno brinući se o djeci i 23 sata obavljajući kućanske poslove, dok su muškarci na iste obveze potrošili 36, odnosno 15 sati tjedno.

Globalno istraživanje

Poražavajuće podatke vezane uz položaj žena dobio je i Avon u vlastitom istraživanju u sklopu kojega je anketirano 8.000 žena diljem svijeta. Većina ispitanica, njih 92 posto, osjetilo je povećani pritisak tijekom pandemije zbog nemogućnosti osobnog viđanja voljenih osoba, financijskog stresa, sigurnosti posla i školovanja djece u kući. Uz ove pritiske, polovica žena priznaje da se osjećala manje povezano, što je rezultiralo osjećajima tjeskobe, izolacije, nedostatka motivacije i sumnje u sebe.

Unatoč tome što se više od polovice (57 posto) okrenulo mrežnim platformama kako bi se osjećalo povezano sa svojim vršnjacima, više od četvrtine žena priznaje da se osjeća osuđeno kada dijeli vlastite borbe na stranicama društvenih mreža.

Kako bi odgovorio na ove konkretne probleme i okupio ljude zajedno, Avon je pokrenuo kampanju “Moja priča je važna”. U galeriji se već nalazi mnoštvo priča koje se kreću od žongliranja majčinstva i karijere do preživjelih nedaća i inspirirajućih pobjeda, uključujući rak dojke i obiteljsko nasilje.

- U svijetu u kojem naši glasovi još uvijek nisu jednaki, snagu skupljamo u svakodnevnom životu, od ljudi poput nas, ljudi s kojima dijelimo zajednička iskustva. Pomaže nam pronaći vlastitu snagu kad čujemo za drugu ženu koja se bori s istim stvarima s kojima se borimo i mi. Avonova misija je pomoći ženama da prevladaju prepreke i izazove s kojima se suočavaju, da postanu najviše što mogu, i zato ovog Međunarodnog dana žena želimo obnoviti naše veze, pronaći nove i načine dijeljenja priča koje nitko neće osuđivati, slušati druge i pronaći inspiraciju u iskustvu – rekla je Angela Cretu, direktorica Avona.

Podijeli svoju priču

Brojna istraživanja su pokazala kako dijeljenje priče može uvelike pomoći drugim ljudima, ali i osobi koja podijeli priču. Dan McAdams, profesor psihologije na američkom Sveučilištu Northwestern, kaže kako nam priče mogu pomoći da nađemo smisao u inače nepovezanim događajima.

- Priče nam pomažu da izgladimo određene odluke koje smo donijeli i stvorimo nešto smisleno i senzibilno iz našeg kaotičnog života – kaže McAdams.

Stoga, podijelite i vi svoju ispovijest na www.watchmenow.avon.com. Osim toga, sama kampanja ima i humanitarni karakter jer će Avon za svaku podijeljenu priču donirati 1 američki dolar dobrotvornim organizacijama koje podržavaju žene. Za kraj, donirajte svoju priču jer, kako kaže jedna žena s Paga:

“Budimo tu jedna za drugu, budimo humane kao što i jesmo jer zajedno možemo više!”.

Linker
15. travanj 2024 05:23