CHRIS JACKSON/WPA POOL/SHUTTERSTOCK CHRIS JACKSON/WPA POOL/SHUTTERSTOCK
U njezinu čast

Novi portret Kate Middleton razočarao obožavatelje kraljevske obitelji: "Izgleda kao da ju je dijete naslikalo"

Trebao je biti simbol njene snage i dostojanstva, a dočekan je s puno kritika.

Britanski časopis Tatler podigao je prašinu u javnosti i to nakon što je izašao novi broj na čijoj se naslovnici nalazi portret princeze od Walesa, objavljen njoj u čast, no koji su obožavatelji kraljevske obitelji dočekali s negodovanjem.

Na naslovnici se nalazi po mnogima pomalo neobična fotografija Kate Middleton, inspirirana njenim pojavljivanjem na prvom državnom banketom nakon što je Charles postao kralj, a za koji je zaslužna britansko-zambijska umjetnica Hannah Uzor.

Kate, koja se povukla s javnih dužnosti nakon što joj je dijagnosticiran karcinom, nije pozirala za ovo umjetničko djelo, već je umjetnica koristila njezine različite fotografije za izradu te jedinstvene slike koju je časopis proglasio "portretom snage i dostojanstva".

Međutim, Kateini obožavatelji njime nisu baš impresionirani, a na društvenim su se mrežama pojavili brojni komentari na tu temu. "Ne mislite valjda ozbiljno. Ovo nimalo ne nalikuje na nju", "Izgleda kao da ju je nacrtalo dijete", "Netko bi morao hitno zakazati termin za pregled vida jer tko je to, za ime princeze od Walesa?", neki su od komentara. Prisustvujući svom prvom državnom banketu nakon što je kralj Charles zasjeo na tron u studenom 2022. godine, princeza Kate nosila bijelu haljinu ukrašenu dragim kamenjem, tijaru s dijamantima te dijamantno-biserne naušnice koje su nekada pripadale pokojnoj princezi Diani i to su po mnogima jedini detalji portreta koji se lako prepoznaju. "Osoba na slici uopće ne nalikuje Catherine. Da ne nosi tu haljinu, ne bih imao pojma tko je", "Je li ovo šala? To nije princeza, to je neka druga žena u njenoj haljini. Također, izgleda mi kao da ima puno kraću kosu. Ova naslovna fotografija ne bi trebala biti ovako objavljena. To je uvreda za princezu Catherine", zaključili su korisnici društvenih mreža.

Sliku je osim kraljevskih obožavatelja kritizirao i direktor londonske galerije Grove Gallery Alex Bury. "Novi portret Kate, princeze od Walesa, autorice Hannah Uzor, krasi naslovnicu Tatler Magazina, s ciljem da prikaže njenu snagu i dostojanstvo. Međutim, ovaj prikaz baš ne uspijeva u potpunosti obuhvatiti te kvalitete. Dok naslov sugerira portret snage, samo umjetničko djelo više naginje osjećaju smirenosti i dostojanstva. Svijetla i tamnoplava pozadina pružaju umirujuću, mirnu atmosferu, oštar kontrast nedavnom portretu kralja Charlesa III., autora Jonathana Yea, kojim dominiraju kaotične crvene nijanse. Ova smirenija pozadina sugerira drugačiji umjetnički smjer, onaj koji naglašava stabilnost i spokoj umjesto snage. Oči na ovom portretu ne uspijevaju dočarati pravu ljepotu i energiju princeze od Walesa. Ovaj nesklad između spokojnog, gotovo pasivnog izraza na portretu i živahne osobnosti koja se vidi u njezinim javnim nastupima umanjuje ukupni dojam djela. Nedostaje joj moć ženstvenost i dostojanstva kojima ona prirodno odiše", izjavio je Alex za Daily Mail.

Umjetnica je portret naslikala gledajući Kateine ranije snimljene fotografije. "Kada ne možete osobno upoznati model, morate pogledati sve što možete pronaći i sastaviti suptilne ljudske trenutke otkrivene na različitim fotografijama i vidjeti stoje li na neki poseban način, kako drže glavu ili ruke, imaju li geste koje ponavljaju. Kate je stvarno dorasla svojoj ulozi – rođena je za ovo. Ona ima toliko dostojanstva, elegancije i gracioznosti", pojasnila je umjetnica.

Princ William i Kate Middleton

Inače, novi portret princeze Kate objavljen je nedugo nakon objave prvog službenog portreta kralja Charlesa, koji je također podijelio mišljenja. Slika je naručena još 2020. godine i to kako bi se proslavilo 50 godina njegova članstava društva The Drapers‘ Company.

Poznati umjetnik Jonathan Yeo imao je s njim četiri sastanka tijekom nekoliko godina, počevši od vremena kada je Charles još bio princ od Walesa u lipnju 2021. godine u Highgroveu, a kasnije u Clarence Houseu. Takozvana "vatrena" slika, koja je uglavnom crvene boje, prikazuje Njegovo Veličanstvo u odori velške garde, čiji je pukovnik pukovnije postao 1975. godine. "To je to, skinuli ste ga u potpunosti", izjavila je kraljica Camila kada je portret svog supruga prvi put vidjela uživo.

Jonathan Yeo je 53-godišnji britanski umjetnik koji je međunarodnu popularnost stekao u svojim ranim dvadesetim godinama kao portretist koji je ovjekovječio brojne poznate poput Nicole Kidman, Dennisa Hoppera, Care Delevingne, Damiena Hirsta, princa Philipa, kraljice Camillu, Erin O‘Connor, Tonyja Blaira i Davida Camerona.

Reakcije na društvenim mrežama bile su podijeljene, pa su se portretu neki divili, a neki ju žestoko kritizirali komentirajući da je autor uspio "naslikati kralja kako gori u paklu", a još je za to dobio izdašan honorar i slavu.

Portret kralja Charlesa

HENRY NICHOLLS AFP

Kralju Charlesu dijagnosticiran je karcinom, za što je javnost saznala početkom veljače 2024. godine kada je ta vijest potvrđena iz palače. Priopćeno je i da Charles krenuo s terapijom, a na preporuku liječnika jedno se vrijeme povukao iz javnosti i s obavljanja dužnosti.

23. svibanj 2024 10:42