Mario Kučera
POTPUNO ISKRENO

Bivši ET-jevac D'Knock niže uspjehe privatno i poslovno: 'Bio sam klinac kad sam se obogatio, ali sam ostao prizemljen'

Glazbeni producent i skladatelj Darko Juranović D'Knock i njegova supruga, glazbenica Jelena Juranović Jay, koji posljednjih nekoliko godina djeluju kao glazbeni par, ovih dana izdali su klupsko izdanje svog prvog albuma "Jedan dan" i time proslavili prvu godišnjicu braka, a uz to veže ih i marketinški i produkcijski biznis.

Glazbenika iz prve postave ET-ja i vremena njihovih najvećih hitova poput 'Tek je 12 sati' i 'Da ti nisam bila dovoljna' - koji se sa scene povukao 1997. te karijeru nastavio surađujući s Divasicama, Ninom Badrić, Tonyjem Cetinskim, Bolesnom Braćom te vrhunskim svjetskim imenima kao što su producent i dobitnik Grammyja Andy Wright, grupe Simply Red i Simple Minds te kraljica house-glazbe Barbara Tucker - i glazbenicu koja je bila prateći vokal pjevačima kao što su Zdravko Čolić, Jacques Houdek, Ivana Kindl, Nina Badrić, Tony Cetinski i Željko Joksimović, s nekima od njih išla na turneje te četiri puta nastupala na Eurosongu, ne veže samo isti glazbeni ukus i životni stil. Već godinu dana su duboko zagazili u uspješan marketinški i produkcijski biznis jer je Darko postao chief brand officer - direktor brandinga i producent za njemačku kompaniju Jürgen Höller Academy (JHA) na čijim seminarima kao govornici sudjeluju najveće svjetske zvijezde.

Čime se ta kompanija bavi?

- Jürgen Höller Academy radi najveće edukacijske seminare u Europi i proglašena je jednom od najbrže rastućih kompanija u Europi po časopisima Financial Times, Focus i Statista. Sjedište kompanije je u Schweinfurtu u Njemačkoj i rade visoko profesionalne seminare marketinga, retorike, povećanja svijesti, edukacije o raspolaganju novcem te specijalizirane seminare za male i srednje poduzetnike. Najpoznatiji seminar JHA je "Power Days" i uredno pune sportske dvorane u koje stane više od deset tisuća ljudi. Gosti su im vodeće svjetske ličnosti iz svijeta showbizza, sporta, politike. Recimo, zadnji gost eventa "Power Days" u Olympia Halle u Münchenu bio je Arnold Schwarzenegger.

Za što su vas angažirali?

- Od ove godine sam njihov direktor za brending i za potrebe tog posla oformio sam tim od šest vrhunskih hrvatskih stručnjaka iz različitih poslovnih segmenata, razasutih po raznim dijelovima svijeta, u kojem je i Jelena, a bavimo se audio i video produkcijom i digitalnim marketingom.

Što vaš posao podrazumijeva?

- Danas više nije dovoljno da kompanija koja se želi razvijati ima samo direktora marketinga, promocije, za odnose s javnošću i slične stručnjake, već mora imati osobu koja poznaje sve poslovne strategije da bi još bolje plasirali svoj proizvod na tržištu. Stoga su mnoge multinacionalne kompanije počele uvoditi chief brand officere. Mene su angažirali jer poznajem svijet glazbe i medija, sve segmente audio i video produkcije, vladam dobrim znanjem u klasičnom i digitalnom marketingu, imam iskustvo u ponašanju pred kamerama, s kojom izjavom je korektno ići u javnost, a s kojom ne, posebno ako se radi o kriznom marketingu. Od gospodina Höllera sam nekoliko puta čuo da i on želi učiti, da mu uvijek iskreno kažem što mislim. Ne sjećam se da sam takvo što čuo u Hrvatskoj od ljudi koji su na visokim pozicijama.

Kako izgledaju njihovi seminari?

- Jürgen Höller je jedan od vodećih svjetskih motivacijskih govornika, bio je savjetnik vodećim njemačkim poduzetnicima, dizao "mrtve" kompanije iz pepela, radio s poznatim olimpijskim sportašima, a njegova životna priča i biografija su impresivni. Humanitarno je vrlo aktivan te je u Nairobiju u Keniji (Kibera) otvorio veliki broj škola i za to je dobio posebno priznanje od njemačkog predsjednika Steinmayera. Seminari JHA kompanije su raznovrsni i neosporno mnogim ljudima pomažu u puno segmenata. To su vrlo ozbiljni edukacijski seminari, koje bi, po meni, većina ljudi trebala pohoditi. To je kao higijena života. Nijemci imaju svijest da treba raditi na sebi iako si uspješan i da u svakom smislu trebaju iz sebe izvući maksimum. To se vidi i po njihovim rezultatima u sportu, ekonomiji...

Kako se Jelena uklopila u cijelu priču?

- Jelena je markentigašica po zvanju i radila je u struci. Odlična je u video produkciji, posebno u video montaži i audio editingu i mnogim drugim vještinama. Često kažem… ona je pola mene i izvlači ono najbolje iz mene. Sjajno se nadopunjujemo u svemu, ništa nam nije teško. U privatnom i poslovnom smislu ona je „superwoman“. Kao ni ja, nije osoba koja voli klasični ustaljeni život i nikako se ne uklapa u način življenja koji podrazumijeva rad od 9 do 17 sati, dolazak kući, kuhanje ručka, gledanje TV-a, odlaska na spavanje i sutradan sve to isto ponoviti. Ima ljudi kojima savršeno odgovara takav red i «sistem», koji nisu spremni izići iz „comfort“ zone i izložiti se riziku. Radije zbog sigurnosti ostaju u «sistemu». Nas dvoje želimo drukčiji život. Ustat ćemo ako treba u bilo koje doba, raditi cijelu noć u studiju ako nešto snimamo, ali isto tako ćemo impulzivno sjesti u auto i odvesti se na Bled na kremšnite ili otići u Budimpeštu ili London snimiti spot. Mada moram napomenuti, moja Jelena je i kraljica u kuhanju.

Ali za takav život trebate imati dovoljno novca.

- Bio sam još mlad kad sam počeo mnogo zarađivati, imao sam 22 godine i nije bilo lako ostati s obje noge na zemlji. Ali ostao sam dosljedan i nisam nikada pristajao «prodati dušu vragu», bez obzira na egzistenciju. To je stvar odabira. Moje je iskustvo da treba biti strpljiv i jednog dana će se sve to što radite isplatiti. Što manje kalkuliram i nešto radim zbog novca, to mi bolje ide. Ne možeš se odmah voziti u ferrariju. I što će mi uopće ferrari?! Radije kupim mikrofon. Dapače, u vrijeme u kojem živimo mislim da bi to bilo neukusno.

Što poznati i slavni govore na takvim seminarima?

- Govore o svojim životnim iskustvima, snovima, uspjesima. Recimo, Arnold Schwarzenegger je bio jedan od najboljih bodybildera u svijetu, uspješan glumac, čak je bio i političar, znao je kojim putem želi ići već kao trinaestogodišnjak, čim je podigao prvi uteg. Da će osrednji glumac s prelošim engleskim i njemačkim akcentom postati top zvijezda Hollywooda za sve je bila utopija. Ali uspio je, i ljude zanima čuti takve životne priče. Mnogi slavni glazbenici, pjevači ili političari danas su i uspješni poduzetnici i svakako je zanimljivo čuti njihova razmišljanja i poslovne priče. I jako mi je drago da smo Jelena i ja dio tog projekta koji teži tome da u svemu postanemo bolji.

Linker
16. travanj 2024 20:07