Obitelj Austrijanca Nikija Laude objavila je da je "preminuo u miru" u ponedjeljak 20. svibnja. Lauda je osvojio titule 1975. i 1977. s Ferrarijem te 1984. s McLarenom. Preživio je strašnu nesreću 1976. godine na Velikoj nagradi Njemačke, ali se nevjerojatno brzo vratio utrkama samo šest tjedana kasnije. Ostao je usko povezan s Formulom 1 i nakon što se umirovio kao vozač 1985., a posljednjih godina je surađivao s mercedesovim timom.
- S velikom žalošću javljamo da je naš voljeni Niki preminuo okružen obitelji. Njegova jedinstvena postignuća kao sportaša i poduzetnika ostat će zapamćena, njegova neumorna želja za akcijom, njegova izravnost i hrabrost ostaju iza njega. Bio nam je uzor svima, bio je brižan suprug, otac i djed i jako će nam nedostajati – stoji u priopćenju njegove obitelji.
Nikolaus Andreas Lauda rođen je 22. veljače 1949. godine u bogatoj bečkoj obitelji te se očekivalo da će nastaviti očevim koracima u papirnu industriju, ali umjesto toga on se koncentrirao na svoj poduzetnički talent i usmjerio na svoje snove da postane vozač utrka.
Svoju ranu karijeru financirao je pozajmicama te s vremenom, kroz Formulu 3 i Formulu 2, došao i do Formule 1: svoj debi imao je 1971. na Velikoj nagradi Austrije, a prvi značajniji rezultat postigao je 1973. godine. Godinu nakon pridružio se Ferrarijevom timu te osvojio svoj prvi Grand prix. I dok su se uspjesi nizali, Lauda se morao suočiti s najtežim razdobljem u životu. 1976. godine doživio je strašnu nesreću za vrijeme utrke na Velikoj nagradi Njemačke, njegovo vozilo se zapalilo, a Lauda je uz pomoć nekoliko vozača koji su se zaustavili da mu pomognu, uspio izaći, doduše s teškim ozljedama i doživotnim ožiljcima zbog kojih je od tada uvijek nosio bejzbolsku kapu.
- Najteže ozlijede su bile one na plućima, zbog udisanja svega dok sam sjedio u vozilu punih 50 sekundi. - izjavio je Lauda koji se na stazu vratio samo šest tjedana nakon nesreće, iako, tada je priznao, se morao suočiti sa svojim velikim strahovima te se na prvom treningu tresao od straha misleći kako više nikada neće voziti.
Ali ne samo da je vozio, osvojio je svoje drugo prvenstvo 1977. te nakon toga odlučio napusiti formulu i sve usmjeriti na svoju aviokompaniju Lauda Air jer se "više nije želio voziti u krugovima". Ipak, pet godina kasnije se vratio zbog odlične financijske ponude McLarena, navodno su mu plaćali čak 3 milijuna godišnje. Iako se najprije činilo kako neće ponoviti svoje uspjehe, nakon dvije godine ponovno je osvojio prvenstvo te nakon toga rekao da je sad stvarno završio s formulom. Ipak, ostao je uključen: bio je jako blizak s Lewisom Hamiltonom, vozačem Mercedesove Formule 1 te mu je bio poput savjetnika otkako je 2013. Hamilton došao u tim.
Lauda je dvaput morao na transplantaciju bubrega: najprije mu je jedan donirao njegov brat 1977. godine, a nakon što je prestao funkcionirati, uskočila je njegova djevojka 2005. Birgit Wetzinger, bivša stjuardesa njegove zrakoplovne kompanije. Ipak, tu njegovi zdravstveni problemi nisu završili: u kolovozu 2018. je završio na transplantaciji pluća zbog „ozbiljne bolesti”, ali nikakvi detalji nisu otkriveni. Iza legendarnog vozača ostala je njegova druga supruga Birgit, s kojom se vjenčao 2008., i njihovi desetogodišnji blizanci Max i Mia, sinovi Lukas i Mathias iz njegovog prvog braka s Marlene Knaus te Christopha kojeg je dobio u vezi izvan braka.