
Uvijek su me privlačili likovi koje nije lako voljeti - rekla je jednom Charlize Theron, i to je sigurno važan razlog zašto je glumica prihvatila ulogu kontroverzne Foxove TV zvijezde Megyn Kelly u novom filmu “Bombshell” (One su bombe), koji se upravo počinje prikazivati u kinima. Film je snimljen prema istinitim dramatičnim događajima koji su uzdrmali kanal Fox News kad je nekoliko novinarki optužilo Rogera Ailesa, moćnog šefa najgledanije TV postaje s vijestima namijenjenim konzervativno orijentiranoj publici, da ih je seksualno napastovao. U javnost je s optužbama protiv medijskog mogula 2016. prva izišla novinarka Gretchen Carlson, koju u filmu glumi Nicole Kidman, a u skandalu koji je uslijedio mnogi su zamjerili Megyn Kelly što je nakon toga nastavila raditi na Foxu i tek poslije otkrila kako je Ailes i nju seksualno uznemirivao dok je bila početnica.
- Ljudi ne razumiju zašto jednostavno nije rekla što joj se dogodilo nego je tako dugo čekala. Ni meni to isprva nije bilo lako shvatiti, no s vremenom mi je postalo jasno da se Kelly našla u složenoj situaciji. Njoj je Ailes bio istinski drag i bila mu je zahvalna što joj je omogućio fantastičnu karijeru, a to mogu razumjeti - objasnila je Theron. Upravo je Ailes zaposlio bivšu odvjetnicu Kelly na Foxu, gdje je njezinu emisiju pratilo gotovo tri milijuna gledatelja. Bila je i vrhunski plaćena, oko 10 milijuna dolara godišnje, a kad je najavila da odlazi, ponudili su joj 25 milijuna, što Kelly nije prihvatila nego je prešla na NBC.

- Kelly je, osim toga, vrlo ambiciozna i snažna žena koja ne želi da je javnost doživljava kao žrtvu i u tome suosjećam s njom - objasnila je 44-godišnja glumica, koja se prije snimanja ipak nije htjela upoznati sa stvarnom Kelly kako bi ostala na distanci od lika koji tumači. Koliko god da se uživjela u ulogu, Charlize Theron se svjetonazorski bitno razlikuje od Kelly pa su joj neke scene bile gotovo nepodnošljive - primjerice, trenutak kad je Kelly u svojoj emisiji tvrdila kako su Isus i Djed Mraz “sasvim sigurno bijelci”.
- To mi je bilo osobito teško - priznala je Theron. Glumica je, naime, posvojila dvoje tamnopute djece, sedmogodišnjeg Jacksona i trogodišnju August, i nije joj bilo lako nositi se s takvim stavovima. No što je uloga izazovnija, njoj je privlačnija.
- Želim nešto što će me zbilja uplašiti, što će potaknuti osjećaj kao da stojim na rubu ponora i mogla bih svaki čas pasti - nedavno je izjavila Theron, koja se za ovu ulogu morala i izgledom transformirati. Pritom joj je pomogao Kazu Hiro, Oscarom nagrađeni umjetnik filmske šminke, koji ju je fizički pretvorio u Kelly, ali u tome je Theron i sama majstorica: zelenooka glumica koju su u časopisu Vanity Fair usporedili s Venerom, a na sajtu AskMen proglasili najpoželjnijom ženom na svijetu, bez problema se može preobraziti u pravo čudovište. “Čudovište” je i naslov filma koji joj je 2004. donio i Oscara i Zlatni globus te je lansirao među najbolje plaćene glumice, čiji je honorar do 10 milijuna dolara po filmu. Theron, za koju se procjenjuje da danas posjeduje imutak od oko 130 milijuna dolara, nije uvijek bila bogata, a glumačku karijeru započela je gotovo slučajno, upravo zbog rasprave oko novca.

U Hollywood je stigla iz Južne Afrike, gdje se rodila i odrasla na farmi blizu Johannesburga. Stigla je preko Milana i Pariza, gdje je radila kao model, pa preko New Yorka, gdje joj je snove o baletnoj karijeri prekinula ozljeda koljena. S 20 godina bila je dovoljno mlada da krene ispočetka - tada je odlučila uspjeti kao glumica i preselila se u filmsku prijestolnicu s 400 dolara u džepu i kovčegom koji je morala zatvoriti ukosnicama da se ne raspadne. Početak nije baš obećavao. Zbog južnoafričkog naglaska nije dobivala uloge i ponestajalo joj je novca. Majka joj je poslala ček da prebrodi to teško razdoblje, no nije ga uspjela unovčiti u banci i tada je izbila žestoka svađa. Galama je privukla pozornost filmskog agenta koji se tu zatekao, a čim je vidio lijepu mladu ženu, dao joj je posjetnicu; slijedio je film “Dva paklena dana” i Charlize Theron postala je glumica.
Ipak, nije sve išlo kako je agent zamislio. Kad ju je odveo na audiciju za “Plesačice”, Theron su ponudili glavnu ulogu, ali ona ju je odbila i otpustila agenta.
- Vidjelo se u kojem smjeru je zamislio voditi moju karijeru - rekla je tad Theron te je, ne želeći da je ukalupe, gotovo godinu dana odbijala uloge seksi komada, dok napokon nije dobila bolju priliku. Bili su to filmovi “Đavolji odvjetnik” s Keanuom Reevesom i Alom Pacinom, “Kućna pravila” redatelja Lassea Hallstroma i “Astronautova žena”, u kojem joj je partner bio Johnny Depp. Charlize je postala zvijezda, ali i dalje od one vrste gdje je izgled važniji od talenta. Časopisi su se natjecali tko će je staviti na naslovnicu, a Playboy je 1999. objavio njezine obnažene fotografije snimljene još dok je bila nepoznata manekenka, što je Theron pokušala spriječiti tužbom, ali bez uspjeha.

Ni filmovi koji su slijedili nisu osobito isticali njezin glumački talent. “Slatki studeni” čak joj je donio nominaciju za nagradu Zlatna malina (Razzie), za najgoru glumicu, ali onda je došlo “Čudovište” - film također snimljen prema istinitim događajima.

Da bi uspješno utjelovila Aileen Wuornos, prostitutku lezbijku koja je ubijala svoje mušterije, Theron se udebljala 13 kilograma: trpala je u sebe krafne Krispy Kreme, gomile čipsa i ostalih kaloričnih grickalica, obrijala je obrve, nagrdila lice posebnom šminkom i stavila lažne ružne zube. Ta zapanjujuća metamorfoza lansirala ju je među istinski velike zvijezde i donijela joj niz uloga u kojima je imala priliku pretvoriti se u sasvim drukčiju osobu - poput Furiose u “Pobješnjelom Maxu”, radi koje je obrijala glavu, radnice u rudniku u “Sjevernoj zemlji” ili ratnice iz budućnosti u znanstvenofantastičnom filmu “Aeon Flux”. No Theron fascinira transformacija koja se događa uoči izlaska na crveni tepih.


- Dođu vam ljudi u kuću, jedan vam uređuje nokte, drugi kosu, treći šminku i tri sata poslije izgledate fantastično - kaže glumica, koja u svečanim prigodama doista izgleda savršeno i često je na popisima najbolje odjevenih žena. Uglavnom nosi kreacije modne kuće Dior jer je još od 2004. zaštitno lice njihova parfema J’Adore.

Na dugačkom popisu senzacionalnih toaleta u kojima se pojavljivala je plava Diorova haljina s otvorenim leđima koju je odjenula za ovogodišnju dodjelu Oscara, crna čipka u smjeloj kombinaciji s kožnatom jaknom na balu muzeja Guggenheim, duboko izrezana crno-bijela kreacija te narančasta haljina Vere Wang s tankim bretelama koju je odabrala za Oscare 2000.

- Ali to zapravo nisam ja - tvrdi Theron, inače privatno vrlo prirodna i jednostavna osoba. Zanima je, kako sama kaže, “brutalna istina o svijetu i čovječanstvu”, a oni koji je dobro poznaju spominju njezinu sklonost čašici tekile i pivu, mesu s roštilja i dobrom bifteku, tetovažama i - sočnoj psovci. Glumac Kenneth Branagh sjeća se kako su se on i Theron na nekom snimanju našli u kombiju s dva vozača čekajući da prestane kiša.
- Bio je to najprostačkiji razgovor koji sam u životu čuo. Ta dvojica kamiondžija nisu vjerovala svojim ušima - opisao je Branagh tu epizodu. Woody Harrelson, Charlizein dobar prijatelj, kaže za nju da je nevjerojatno talentirana glumica “koja može ispričati više prostih viceva i popiti više od svih”.
Ni u vezama se Theron ne uklapa u stereotipe. Neko je vrijeme hodala sa Stephenom Jenkinsom, pjevačem benda Third Eye Blind, kojeg je navodno zavela nakon koncerta u Hard Rock Cafeu na Havajima, dok je glumca Stuarta Townsenda osvajala na snimanju; “Theron ima reputaciju žene koja ždere muškarce”, pisao je Sunday Mirror. S Townsendom je živjela devet godina, ali nije se htjela udati za njega.

- Nikad nisam sanjala o bijeloj vjenčanici - odlučno je tad izjavila, ali malo se pokolebala kad je počela vezu sa Seanom Pennom. Bila je, naime, uvjerena da će pripitomiti zločestog dečka Hollywooda, poznatog po sjajnim ostvarenjima u filmovima kao što su “Odlazak u smrt” sa Susan Sarandon, “Mistična rijeka” Clinta Eastwooda ili “Tanka crvena linija” Terrencea Malicka, ali i po burnom privatnom životu i užasnim brakovima. Penn, koji je Madonnu tukao i vezao za stolac, a s Robin Wright se tijekom 14 godina braka nebrojeno puta rastajao i sastajao te svaki “predah” koristio za zabavu s upola mlađim ženama, sigurno nije pravi odabir za bračnog druga, ali Charlize je bila uvjerena da će njih dvoje uspjeti pa su se nakon godinu dana veze i zaručili. Slavni glumac doista se radi nje pokušao promijeniti: pitomo ju je pratio u kupnji i igrao se s malenim Jacksonom, kojeg je Charlize posvojila 2012. kad nije bila ni s kim u vezi, i čak rastopio svoju zbirku od 65 komada vatrenog oružja kako bi umjetnik Jeff Koons tu hrpu metala pretvorio u modernu skulpturu.

- Na to me potaknula jedna jaka žena koja je slučajno iz Južne Afrike - izjavio je tada Penn. Charlize ima razlog da ne podnosi oružje jer je u jednom traumatičnom događaju sa 16 godina ostala bez oca, nasilnika i alkoholičara koji je napao nju i njezinu majku Gerdu Maritz, a ova ga je u samoobrani usmrtila hicem iz pištolja. Naravno da Gerda nakon toga ima nultu toleranciju prema pijancima i nasilnicima i odmah je zaključila da je njezinoj kćeri bolje s Pennom ne imati posla. Charlize je napokon u lipnju 2015. ostavila Penna, a dva mjeseca poslije posvojila je djevojčicu August.

- Nije lako biti roditelj - priznala je glumica koja ne taji da je sretna što ima dadilju, što joj mama živi na 10 minuta od nje i što ima tete i stričeve kojima se može obratiti za pomoć.
- Nema ničeg sramotnog u tome da ne možeš sve sama i da tražiš nekoga da ti pomogne, ali zbog nečega se oko toga stvorila stigma. Protiv toga se moramo boriti - kaže Theron, koja se udebljala 17 kg za ulogu iznemogle majke u lanjskom hitu “Tully”; u jednom prizoru skida majicu, a kćerkica ju zaprepašteno pita: “Mama, što ti se dogodilo s tijelom?”. Premda, kao posvojiteljica, nije iskusila trudnoću koju prate tjelesne i psihičke promjene, Theron se svakodnevno nosi sa svim ostalim problemima roditeljstva - od toga kako pripremiti užinu do onih mnogo krupnijih. Nedavno se morala suočiti s činjenicom da je Jackson zapravo djevojčica u tijelu dječaka te je tako i odgaja.

- Poduzet ću sve što je u mojoj moći da mi djeca budu ono što jesu - objasnila je Theron, koja svoju istinoljubivost zahvaljuje majci. Odrasla je, kaže, u zemlji gdje su ljudi naviknuli živjeti s lažima, poluistinama i glasinama, gdje nitko ništa izravno ne govori, a nju je mama odgajala da jasno kaže što misli i da se suoči s istinom.