NOVO ISTRAŽIVANJE

Može li obilan doručak zaista pomoći kod mršavljenja?

Dvije studije iz 2013. sugerirale su da unos više kalorija rano tijekom dana i manje kalorija navečer pridonosi mršavljenju, no najnovija studija istražila je koliko relativna veličina obroka zaista utječe na naš apetit.

Posljednjih godina su sve popularniji savjeti o prehrani koji se fokusiraju na utvrđivanje pravog vremena za obroke, s ciljem što većeg gubitka kilograma. Među njima se ističe i teorija koja tvrdi kako je, ako želite smršavjeti, najbolje pojesti obilan obrok na početku dana, a zatim kroz dan unositi manje obroke. Ipak, nova znanstvena studija dokazuje da to nije u potpunosti točno.

Kako navodi portal Sciencealert, spomenuta je teorija vrlo logična, s obzirom na to da gotovo sve ljudske stanice slijede isti 24-satni ciklus kao i mi sami. Naš metabolizam, baš kao i većina naših bioloških funkcija, ima svoje ritmove, na kojima se zasniva područje znanstvenih istraživanja koje se naziva "krono-prehrana".

image

Naš metabolizam, baš kao i većina naših bioloških funkcija, ima svoje ritmove

LEV DOLGACHOV/DEPOSIT PHOTOS

Znanstvenici iz ovog područja predlažu da se način na koji obrađujemo obroke treba razlikovati s obzirom na doba dana. Dvije studije iz 2013. sugerirale su da unos više kalorija rano tijekom dana i manje kalorija navečer pridonosi mršavljenju.

Međutim, velika nova studija otkrila je da, iako relativna veličina doručka i večere utječe na naš apetit, nema utjecaja na metabolizam i gubitak težine. Tim istraživača sa sveučilišta u Aberdeenu i Surreyu proveo je kontroliranu studiju na zdravim ljudima s prekomjernom težinom kako bi istražio vezu između veličine doručka i večere te njihova učinka na osjećaj gladi.

Iako su pretpostavljali da će obilan doručak i mala večera povećati sagorijevanje kalorija i gubitak težine, rezultati eksperimenta nisu otkrili razlike u tjelesnoj težini ili bilo kakvim biološkim mjerama potrošnje energije između dva obrasca obroka.

image

Novo istraživanje dokazalo je da doba dana kada jedete svoj najveći obrok nije toliko važno za mršavljenje

DEPOSIT PHOTOS

Također, istraživanje sugerira da način na koji naše tijelo obrađuje kalorije ujutro u odnosu na večer ne utječe na gubitak težine na način objavljen u drugim studijama. Jedina razlika bila je promjena u osjećaju gladi koji su subjekti sami prijavili.

"Krono-prehrana" za znanstvenike je i dalje zanimljivo područje istraživanja jer je sve više dokaza da raspored obroka može igrati važnu ulogu u poboljšanju zdravlja ljudi. Međutim, spomenuto novo istraživanje dokazalo je da doba dana kada jedete svoj najveći obrok nije toliko važno za mršavljenje kao što se do sada mislilo.

01 - Modified: 2022-08-30 14:53:17 - Feat.: 0 - Title: Proteinske dijete na testu: Što čine našem tijelu, koliko bjelančevina zapravo trebamo i kako složiti zdravi jelovnik 02 - Modified: 2022-08-21 20:00:00 - Feat.: 0 - Title: Čaša puna zdravlja: Morate isprobati ovaj smoothie od borovnica i oraha
01 - Modified: 2022-08-30 14:53:17 - Feat.: 0 - Title: Proteinske dijete na testu: Što čine našem tijelu, koliko bjelančevina zapravo trebamo i kako složiti zdravi jelovnik 02 - Modified: 2022-08-21 20:00:00 - Feat.: 0 - Title: Čaša puna zdravlja: Morate isprobati ovaj smoothie od borovnica i oraha
Linker
28. rujan 2022 09:06