PUTOVANJE

Najbolji savjeti za idealan odmor na Tenerifima, otoku vječnog proljeća

Vlasnica zagrebačke concept cvjećarnice Ana Hrgovčić posjetila je najveći kanarski otok - i najviše vremena provela u zoološkim vrtovima i tropskim staklenicima - te se kupala na vulkanskim plažama na Atlantskom oceanu.

Na društvenim mrežama pratim razne blogove posvećene putovanjima, a Tenerife mi se stalno pojavljivao kao mjesto raznovrsnih atrakcija. Ondje se, primjerice, nalaze endemska suptropska šuma pod UNESCO-ovom zaštitom, aktivni vulkan, plaže s crnim pijeskom i pogodne za sur­­­fanje, brojna životinjska utočišta, a mjesto je to i na kojem se svaki put bez iznimke u isto doba dana pojavljuju kitovi... Dobra stvar jest i to što je cijena koktela na pojedinim mjestima, posebice u malim gradovima, dva eura, odnosno 14 kuna. Na Tenerifeu sam provela osam dana u prvoj polovici ožujka, uključujući i samo putovanje, i mogu zaključiti da to definitivno nije dovoljno vremena želite li obići sve atrakcije. Moja je preporuka da onamo odete na barem 12 dana. Tenerife je poznat kao “otok vječnog proljeća” i temperature rijetko kad padaju ispod 19 stupnjeva. Tijekom cijele godine nosi se laganija odjeća, dovoljno je toplo za sunčanje, ali i za ku­­­panje. Atlantski ocean koji okružuje Kanare uglavnom je ugodne temperature, ali treba znati i da je uvijek vjetrovito.

Tenerifi su podijeljeni na dva dijela - jug i sjever. Na sjeveru žive lokalci, dok je jug potpuno podređen turistima

BENJAMIN VOROS/UNSPLASH

Na putovanje sam išla s dvije prijateljice, Si­­­mo­­­nom Uzelac, bivšom cimericom tijekom studija u Rijeci, i Leilom Gabelom koja je moja vječna suputnica. Putovale smo avionom iz Zagreba za Milano - što je otprilike pedesetak minuta leta - a ondje smo imale oko devet sati pauze, što smo iskoristile za kupnju u obližnjem shopping centru. Nakon toga smo letjele otprilike četiri i pol sata za Tenerife. Odlučile smo se za putovanje preko agencije i cijena s uključenim letom te smještajem u hotelu s tri zvjezdice iznosila je 2000 kuna.

Ana Hrgovčić s prijateljicama Simonom Uzelac i Leilom Gabelom

PRIVATNI ALBUM

Čitajte i: Ivana Čuljak vodi nas u bajkoviti Jordan, zemlju fascinantne prirode i impresivnih znamenitosti

Za ulazak u Italiju i Španjolsku bila nam je potrebna važeća covid potvrda o preboljenju korone, cijepljenju s dvije ili tri doze ili negativan test, bilo antigenski ili PCR. Za obje države potrebno je ispuniti i poseban formular (Passen­­ger Locator Form), dostupan na stranicama veleposlanstava Italije i Španjolske. Ondje se moraju navesti informacije o načinu dolaska, duljini boravka na lokaciji i smještaju. Sve se može ispuniti online te na ulasku u zemlju samo pokažete QR kod. Nama je agencija ispunjavala lokator za Italiju, a za Španjolsku smo morale same. Moram napomenuti kako nas ni na jednoj granici, osim hrvatskoj u povratku, nisu tražili covid potvrde, iako su obvezne.

Smještene smo bile u hotelu u Puerto de la Cruzu, strateški dobro pozicioniranom gradu za obilazak otoka jer se nalazi na njegovoj sredini. Stoga smo imale odličnu povezanost sa svim lokacijama koje smo željele posjetiti. Do svih destinacija bilo nam je potrebno oko sat i pol vožnje. Budući da sam ja bila naša neslužbena voditeljica putovanja, isplanirala sam unaprijed svaki dan i dnevno smo u prosjeku obilazile po dvije atrakcije.

Resort Playa de las Américas na jugozapadu otoka

PRIVATNI ALBUM

Čitajte i: Osječki par otkriva neodoljive čari Arube: Palme i plamenci na otoku sreće

Tenerife je uistinu velik i najbolje ga je obići automobilom. Mi smo unajmile automatik i platile smo ga za šest dana - s osiguranjem i točenjem goriva - 400 eura. Možemo preporučiti AutoReisen i Cicar koji ne traže polog. Na otoku se uistinu brzo vozi, vozači su agresivniji nego kod nas. Javna parkirališta u 90 posto slučajeva su besplatna, no jednu smo noć parkirale u garaži i cijena za 24 h je iznosila 15 eura.

Kako smo obišle dosta mjesta, osjetile smo da se temperatura i potrebe za odjećom donekle mijenjaju. Jug je vrlo topao, za sandale i kratku odjeću, dok je sjeverni dio otoka malo hladniji, pogodniji za slojevitu odjeću, jer katkad je temperatura za tenisice, duge hlače i laganu trenirku, a ima dana kad je dovoljno toplo za kupanje i sunčanje. Južni dio otoka, s dugim pješčanim plažama, poznato je središte za partijanje, a tamošnji klubovi trenutačno zbog pandemije rade do 4 ujutro, dok im je inače radno vrijeme 0 - 24. Na tom dijelu otoka nalaze se famozni restoran Guachinche El Cordero i Nacionalni park Teide. Teide je vulkan, treći po veličini u svijetu, i dalje aktivan, a zadnja erupcija bila je 1909. Pun je planinarskih staza kojima se možete uspeti do vrha, no može se i uspinjačom. Cijena vožnje je oko 40 eura, a osobno me nije oduševio sam vrh. Mnogo su mi ljepše doline vulkana Teide. U Nacionalnom parku nalazi se nekoliko zanimljivih lokacija za obilazak i fotografiranje. Atmosfera je kao da si na Marsu, zbog krajolika u crvenim i narančastim nijansama, a kao suvenir sam donijela po kamenčić s vulkana i s crne plaže.

Crno vulkansko kamenje i pijesak na plažama Atlantskog oceana

PRIVATNI ALBUM

Sugeriram i da posjetite park Anaga i prođete stazom El Pijaral, specifičnom po tome što je kružna i što se nalazi unutar zaštićenog dijela šume. Za ulazak na nju obvezna je dozvola, a potrebno ju je ishoditi točno u ponoć 14 dana prije šetnje. El Pijaral (što znači paprat) je endemska suptropska šuma ispunjena paprati i lovorom.

Od posjećenih destinacija mene je pak najviše oduševio Monkey Park, mini zoološki vrt s pitomim lemurima, majmunima, zamorcima, iguanama i pticama. Park je poznat po tome što se životinje vole maziti, a dopušteno je i hranjenje. Cijena ulaznice je 10 eura, a hrana za životinje stoji tri eura. Majmuni, lemuri i zamorci hrane se svježim voćem i povrćem i zabranjeno je davati im bilo koju drugu vrstu hrane od one na koju su naviknuti.

Monkey Park je mini zoološki vrt s pitomim lemurima, zamorcima, iguanama i pticama gdje možete hraniti i maziti životinje

PRIVATNI ALBUM

Čitajte i: Ana Petričić Gojanović vodi nas u Sevillu: Zastao joj je dah kada je ugledala poznati prizor

Također smo bile i u parku Loro, zoološkom vrtu u kojem sam prvi put vidjela plamence, pingvine i morske lavove, a posebno su me se dojmile meduze, s neobičnim bojama i providnim tijelima. Ulaz stoji 38 eura, a preporučljivo je doći rano ujutro jer za obilazak treba oko pet sati. Unutar parka je i impresivan vrt s orhidejama, a na otoku se nalaze još dva vrta posvećena orhidejama, kao i mini botanički/zoološki vrt posvećen leptirima, Mariposario del Drago. Zrak je ondje jako vlažan, ali je fenomenalan osjećaj dok leptiri lete oko vas i slijeću vam na glavu.

U parku Loro nalazi se i veliki akvarij s meduzama

PRIVATNI ALBUM

Puerto de la Cruz, u kojem smo ipak provele najviše vremena, nije skup grad, no u njemu niti nije turistička žiža. Svidio nam se urbani kafić Relieve sa slastičarnicom i kavanom. Dio je ograđen staklom i moguće je vidjeti proces izrade slastica. Sami melju svoju kavu koja stoji euro i pol, kolači su između 1,5 i 2,25 eura, a doručak za dvoje, koji uključuje i slatko i slano, stoji 10 eura. Restorani su malo jeftiniji nego kod nas, biftek od 400 g stoji 11 eura, a butelja vina je između 9 i 13 eura. Iako je Tenerife otok, izbor ribe nije impresivan. U restoranima se većinom nude gigantske mesnate lignje, kovač i losos. Specijaliteti su im ovčji sir na ražnju poslužen sa slatkim umakom i paella. Tradicionalni prilog su kanarski krumpiri: okrugli, kuhaju se s ljuskom i služe se baš uz svako jelo. Najveće otkriće mi je bila činjenica da se hrana ondje gotovo uopće ne soli, čak ni tijesto za pizzu.

Porta de la Cruz nalazi se na dobroj strateškoj poziciji
u sredini otoka, a sve atrakcije udaljene su maksimalno 90 minuta vožnje automobilom

PRIVATNI ALBUM

Otok je poznat i po brojnim plantažama banana, koje su privatne i nedostupne za posjetitelje, no jedna je drugačija od ostalih. Unutar nje smješten je, naime, restoran Guachinche El Cordero, s ponudom autentične, vrlo ukusne hrane. Specifičan je jer su stolovi smješteni između stabala banana, a zabranjeno je brati plodove. No, na odlasku svi gosti dobiju nekoliko banana.

Zbog kratkog boravka ostalo je još mnogo toga što nismo stigle istražiti na Tenerifeu, stoga vjerujem da ću ga ponovno posjetiti i sigurna sam da će me imati čime iznenaditi.

DOBRO JE ZNATI

KRUŽNO PUTOVANJE
Ako planirate dulji odmor na Tenerifeu, rezervirajte smještaj u svakom mjestu koje namjeravate posjetiti i otok obilazite kružno. Na taj način ćete izgubiti najmanje vremena na prijevoz.

INSTAGRAM LOKACIJE
Lokacije koje su jako fotogenične su Monkey Park, crne plaže koje se na sjeveru otoka nalaze na svakom kutku te Rambla de Castro - vodopad koji se ulijeva u ocean.

OPREZNO S KUPANJEM
Nemojte propustiti kupanje u Atlantskom oceanu, ali samo na dijelovima koji su sigurni jer su struje i valovi snažni. Mi smo na vlastitoj koži iskusile kako je to kad vam surferi uskaču u pomoć jer se kupate daleko od obale.