Mario Kučera
Mario Kučera

NEMAJU KONKURENCIJU

Gloria Glam donosi priču o tri uspješne Hrvatice: Ljubav prema odjeći pretvorile su u modne biznise bez konkurencije

  • 04.06.2019. u 09:55

  • Autor:
    • Damir Leljak

Kako su 'slabost' prema lijepim stvarima pretvorile o uspješne modne biznise za magazin Gloria Glam otkrile su tri uspješne žene: Ana Ivančić, Marija Obrvan i Vera Korak zbog estetske i prodajne filozofije na hrvatskom tržištu nemaju konkurenciju.

Ana Ivančić - Garderoba

Neovisnost, nesputanost, nekonvencionalnost, inventivnost i dotjeranost glavne su odlike žena rođenih u znaku Vodenjaka, a Ana Ivančić (50) to i potvrđuje. Zagrepčanka koja je više od četvrt stoljeća bila na voditeljskim pozicijama u financijskom sektoru - Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak, Erste mirovinskom fondu, osiguravajućem društvu BNP Paribas Cardif… - prije dvije je godine rekla "zbogom" uspješnoj menadžerskoj karijeri i radu za druge te se okrenula privatnom modnom biznisu. U Martićevoj ulici je otvorila concept store Garderoba, prepoznatljiv po skandinavskim markama kojih u našoj zemlji dotad nije bilo, što se pokazalo punim pogotkom. Originalnost, kvaliteta, praktičnost i profinjenost dizajnera s hladnog sjevera Europe toliko su "zapalili" žene i muškarce u Hrvatskoj da Garderoba raste unatoč ekonomskoj krizi. Privući će i brojne turiste, jer u travnju je otvorila vrata i u Rovinju, u sklopu luksuznog hotela Grand Park, a imat će 130 četvornih metara - pet više od zagrebačkog dućana.

Zagreb 15032019
ANA IVANCIC Garderoba
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

Ana Ivančić

- Cijela priča proizašla je iz mojeg osjećaja da na našem tržištu takvog nečeg nema i da se niša može popuniti upravo skandinavskim dizajnerskim rješenjima. Klijentima sam željela ponuditi nešto što je bezvremensko i ispred trendova visoke i ulične mode, što se može prilagoditi svačijoj osobnosti i što više neće morati tražiti u inozemstvu - kao što sam i ja činila. Slobodno vrijeme tijekom poslovnih konferencija u europskim i svjetskim metropolama koristila sam, naime, da obiđem dućane gdje su bili zastupljeni i danski i švedski dizajneri koji su posljednjih godina u globalnoj ekspanziji. Pritom nisam nužno kupovala, nego me to opuštalo i inspiriralo pa moj suprug u šali kaže da itekako imam iskustva u modnoj industriji - govori poduzetnica za magazin Gloria Glam, dodajući kako Garderoba nikoga ne kopira, ali je svojevrsna kompilacija najljepših modnih koncepata s kojima se susretala tijekom putovanja.

Zagreb 15032019
ANA IVANCIC Garderoba
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

Izradu loga povjerila je zagrebačkoj grafičkoj dizajnerici Lani Cavar, uređenje interijera mladim arhitektima iz domaćeg studija Biro, a cijeli prostor zbog pomičnih elemenata i masivnih pastelnih draperija doista nalikuje golemoj garderobi. Ana Ivančić ponudu svojeg multibrand dućana opisuje kao "affordable luxury" pa, primjerice, najskuplja haljina stoji 5000, a kaput 7000 kuna. U ponudi su i torbe, obuća, parna glačala za fine materijale, parfemi i mirisi za dom, nakit, naočale, pa čak i knjige o skandinavskom dizajnu. Modne marke Henrik Vibskov, By Malene Birger, Rodebjer, Baum und Pferdgarten, kožnata obuća ATP (All Tomorrow's Parties) te nakit Bjørg, koji obožava i glazbena zvijezda Rihanna, dio su ponude. Među rijetkim domaćim markama je pak nakit Mammii Jewellery.

Zagreb 15032019
ANA IVANCIC Garderoba
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

U zagrebačkom dućanu Garderoba prodaje se odjeća vrhunskih skandinavskih marki

Ana Ivančić sama obilazi showroomove i bira odjeću, kolekcije kontinuirano obnavlja i nadopunjuje, a stalno uvodi i nove brendove pa će, primjerice, u ponudi uskoro biti i švedska marka House of Dagmar te danska Mark Kenly Domino Tan.

Zagreb 15032019
ANA IVANCIC Garderoba
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

- Najčešće nam dolaze poslovne žene od 25 do 65 godina jer odjeća je prilagođena svačijem stasu, ukusu i dobi, a pritom nije dosadna. I kad sam radila u svijetu financija, gdje su odjevna pravila kruta, trudila sam si dati određenu slobodu. Strogi kostimi bez ikakvih detalja u stilu Milke Planinc u mojem slučaju nisu dolazili u obzir. Jedino pravilo koje sam izričito tražila od zaposlenika bilo je da na posao ne dolaze u trapericama - prisjeća se Ana Ivančić, koja je smisao za modu naslijedila od bake Josipe Kukolje. Ona je, naime, u početku radila s legendarnom Žuži Jelinek, a kasnije je u Đorđićevoj ulici otvorila vlastiti krojački salon. Ani je smetalo što joj baka daje samo šegrtske poslove pa je završila krojački tečaj i sama si šivala odjeću još od srednje škole. Kreirala si je čak i svadbenu haljinu u koju se presvukla nakon pomoći na vjenčanju s Borisom Ivančićem, vlasnikom tvrtke Vivat fina vina, s kojim ima kćeri Ivnu (26) i Janu (23) te sina Bornu (15). No umjesto modnog dizajna diplomirala je pravo i tek se mnogo godina kasnije vratila svojoj velikoj ljubavi - modi.

Marija Obrvan - Maria Store

Kad je američki Vogue prošlog ljeta sastavljao popis mjesta koja obavezno treba posjetiti u Zagrebu - na što je urednike potaknuo uspjeh naših nogometaša u Rusiji - među njima je bila i preporuka za ljubitelje vrhunske mode. Najprestižniji svjetski modni časopis savjetovao im je, naime, da posjete luksuzni multibrend dućan Maria Store, čija je vlasnica Marija Obrvan (45) prva na ovim prostorima krenula s takvim konceptom prodaje. Ta priča, međutim, nije krenula s metropolom - concept store u Masarykovoj otvoren je u prosincu 2010. - već s Marijinim rodnim Dubrovnikom koji u modnom smislu dotad nije imao bogznašto za ponuditi gostima visoke platežne moći. U Gradu je Maria Store otvoren u ljeto 2007. u povijesnoj ranogotičkoj jezgri, točnije pokraj dominikanskog samostana, i do danas mami brojne “hodočasnike” u potrazi za dizajnerskim markama i globalnim modnim trendovima.

Zagreb 20032019
Marija OBRVAN Marie store
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

Ana Obrvan

 

- Oba dućana - dubrovački se prostire na 125, a zagrebački na 140 četvornih metara - projektirao je poznati milanski arhitekt Marco Bonelli. Uzori među sličnim dućanima u inozemstvu nekoć su mi bili milanski 10 Corso Como i pariški L’Eclaireur, a danas volim otići u londonski Dover Street Market. Ondje sam pronalazila inspiraciju, obilazila ih poput muzeja i upijala sve što mi se sviđalo kako bih najbolje ideje mogla primijeniti u svojim dućanima. Impresionirali su me svojom estetskom filozofijom i miksom brendova koji spaja ono najbolje iz aktualne modne produkcije, svijeta umjetnosti, ljepote i uređenja interijera - govori Marija Obrvan u čijim su trgovinama, zasad, zastupljena 23 brenda. Među njima su Celine, Balenciaga, Gucci, Valentino, Givenchy, Saint Laurent, Stella McCartney i Gianvito Rossi, a ovog su proljeća stigli i Dolce & Gabbana te milanska marka cipela Alevi.

Zagreb 20032019
ANA OBRVAN Marie store
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

- Kolekcije naručujemo svaka tri mjeseca, i to dvije sezone unaprijed. Kako se brendovi s kojim surađujemo nalaze u Parizu i Milanu, najčešće ondje odabirem kolekcije. I to uglavnom sama ili uz pomoć prodajnog osoblja iz dućana. Kod nas se mogu kupiti modni dodaci poput novčanika, naočala i marama te najpoželjniji komadi sa svjetskih revija. Izrađeni su od vrhunskih materijala poput čipke, kašmira i kože pa su, naravno, i najskuplji - objašnjava Marija, dodajući kako je ovim poslom spojila dvije velike ljubavi - modu i trgovinu.

Zagreb 20032019
ANA OBRVAN Marie store
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

- Čovjek uči i otkriva nove stvari dok je živ pa se tako i moj modni ukus mijenjao s godinama. Kao mlada sam voljela ekstravagantnije stvari, a danas bih teško mogla opisati svoj stil. Nosim ono u čemu se najugodnije osjećam pa su to katkad obične traperice, blejzer i T-shirt, a katkad kožnata koktel-haljina, ovisno o prigodi. Sklonija sam pročišćenom minimalizmu pa obožavam crno, ali i neke druge boje, poput crvene ili tamnoplave. Boja, zapravo, i nije toliko bitna koliko cjelokupan dizajn, a moj su izbor asimetrični krojevi i plisirane stvari. Od dizajnera bih izdvojila Celine iz ere Phoebe Philo, Azzedinea Alaiju i Pierpaola Picciolija, kreativnog direktora modne kuće Valentino. Ali, zapravo, volim i cijenim sve dizajnere čije kolekcije prodajem - otkriva poduzetnica, sretna što stvari iz ponude Maria Storea prodaju i globalno putem web shopa Farfetch.com pa lakše podnose ekonomsku krizu u Hrvatskoj, a i mogu biti hrabriji pri odabiru kolekcija.

Zagreb 20032019
ANA OBRVAN Marie store
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

Marija nema mnogo slobodnog vremena, a kad ga pronađe, posvećuje ga putovanjima, šetnjama i kuhanju. Njezin su najveći oslonac suprug i trojica sinova, među kojima su dvojica već na fakultetu, a jedan u osnovnoj školi. S njima joj je lakše ići kroz brojne izazove, a novi joj je otvaranje niche parfumerije ovo ljeto u Dubrovniku - odmah pokraj njezina dućana.

Vera Korak - Klodier

Iako pripada vinarskoj obitelji s Plešivice, 29-godišnjoj Veri Korak najveća je ljubav - moda. Stoga je prije godinu dana s partnerom Dinom Brankovićem pokrenula jedinstvenu internetsku multibrend platformu Klodier, koja na jednome mjestu okuplja domaće i strane dizajnere i butike. Zasad zastupaju više od 20 marki za žene i muškarce - odjeću, obuću i modne dodatke - a među njima su Paul & Joe Sister, National Standard, Dioralop, Klisab, Donassy, Zozoli, Charlie design, Asteria...

Zagreb 05042019
VERA KORAK
Foto Mario Kucera
Mario Kučera

Vera Korak

- Nikad nisam bila obožavateljica hodanja po trgovačkim centrima i cjelodnevnog razgledavanja i isprobavanja odjeće. Razmišljala sam kako bi bilo divno da postoji neka web stranica koja na jednome mjestu prikazuje modnu ponudu određenog grada sa svim potrebnim informacijama. Pa ako mi se neki komad svidi, mogu ga naručiti online ili otići na lice mjesta te fizički isprobati ono što mi je zapelo za oko i tako si smanjiti vrijeme pronalaska i kupnje. Oduševljavala me i ideja da jednim klikom iz udobnosti svojeg doma mogu vidjeti kakva je, primjerice, modna ponuda Berlina ili nekog gradića u Finskoj i na taj način upoznati lokalne butike i dizajnere u inozemstvu. Nisu mi, naime, primamljivi brendovi koji se svugdje nameću - objašnjava Vera, kojoj su od ideje do realizacije trebale dvije godine, a u tome joj je uvelike pomogla edukacija za digitalni marketing, u čemu se usavršavala nakon studiranja marketinga i komunikacije.

Na Klodieru posjetitelji mogu kupiti proizvode bilo kad i bilo gdje uz besplatnu dostavu

Kad je, naime, došao trenutak da kao završni rad osmisli online projekt, "upalila joj se lampica" i tako je, zapravo, nastala početna verzija današnjeg Klodiera, jedine takve platforme u Hrvatskoj. Ona butike i dizajnere podupire u digitalnom, promocijskom, prodajnom i logističkom dijelu, a posjetiteljima omogućuje otkrivanje, informiranje i kupnju novih proizvoda bilo kad i bilo gdje - uz besplatnu dostavu. Najčešći kupci su žene i muškarci od 25 do 60 godina.

 - Cijeli koncept platforme i samog poslovanja razvili smo partner i ja. Za programski dio angažirali smo vanjsku tvrtku, a od samog početka njegujemo partnerski odnos s učilištem Profokus, koji polaznicima pruža priliku da svoje sposobnosti šminkanja i friziranja pokažu na našim modelima tijekom fotografiranja proizvoda za platformu. Odnedavno surađujemo i s mladim fotografom Aleksandrom Selakom te novinarkom Tinom Lončar koja nam pomaže u građenju contenta na Click&Watch dijelu - govori Vera, čiji je plan širiti tim suradnika, ojačati na međunarodnom tržištu te, naravno, uključiti još više butika, brendova i dizajnera. Veri je želja i da ponudu obnavljaju na mjesečnoj bazi, jer sada to čine sezonski, ali i da pronađe više vremena za sebe. Klodier joj je sada i posao i hobi, a uz njega voli eksperimentirati s hranom i vinima, što ne čudi s obzirom na to da joj je brat Bernard Korak vrhunski chef. Moda je privlači od djetinjstva, a vlastiti stil opisuje kao minimalizam s ekspresivnim detaljima.

- Većinom nosim akromatske boje, ali tu i tamo - kao, primjerice, za ovo snimanje za Gloriju Glam - mogu malo i "poludjeti". Sviđaju mi se golemi uzorci s geometrijskim oblicima u kombinaciji s komplementarnim bojama. Volim različite dizajnere i marke, no ono na što se prvo fokusiram kad kupujem odjeću je dizajn - otkriva mlada poduzetnica koja svojom platformom želi potaknuti ljude da budu modno autentični i svoji.

Magazin Gloria Glam, koji ima novi vizualni identitet, je u prodaji, a možete nas pratiti i na Instagramu @gloriaglammagazine te svoje glam trenutke dijeliti pod #feelglam