Ana Bolobicchio
Ana Bolobicchio

Lutka kao model

Nesvakidašnji modni editorijal kreativki iz Pule: Upoznajte neodoljivu La Barbie en Rose

  • 30.04.2020. u 14:03

  • Autor:
    • Ida Tomašković

U ovo krizno doba, kada se odmičemo od svakog fizičkog kontakta, svima nam treba malo pogleda kroz "ružičaste naočale", smijeha i opuštanje od svakodnevnih briga. A jedan od najboljih oblika opuštanja je kroz umjetnost i maštu koja je neočekivano spojila Anu i Ninu. Kroz neobičan modni shooting, s Barbie lutkom u glavnoj ulozi, odale su počast Nininoj baki Ruži koja je prije više od 30 godina plela mnogobrojne haljine za Barbike koje su, nakon njezine smrti, završile na tavanu čekajući neka druga, nova vremena. Vremena za koja se ispostavilo da su upravo sada.

Pandemija, izolacija i neizvjesnost zbog toga kako će nam izgledati budućnost utječe na sve nas. Na neke u manjem, na neke u većem razmjeru, ali utječe na sve aspekte našeg života. Mnogo toga smo morali staviti na pauzu, baš kao i 31-godišnja strastvena fotografkinja Ana Bolobicchio (Anushcka), inače diplomirana fizičarka i dizajnerica interijera koja se još od 2015. bavi amaterskom fotografijom. Izolacija joj je oduzela ono što najviše voli - fotografirati ljude i njihove emocije pa se sjetila da bi snimanje mogla odraditi s neživim modelima.

Ana Bolobicchio

Ana Bolobicchio amaterskom fotografijom bavi se već pet godina.

"Na društvenim mrežama izrazila sam želju za jednim samoizolacijskim shootingom i to s lutkama, lego čovječuljcima ili sličnim, dopuštenim, modelima", prisjeća se Ana.

Počast baki Ruži

I tada je u priču uskočila 35-godišnja Nina Strmotić Vučetić s originalnom idejom o fotografiranju Barbike u ručno rađenim kreacijama koje je izradila njezina pokojna baka Ruža.

Ana Bolobicchio

Barbie se odmara pored bazena.

"Već duže vremena sam razmišljala kako bih odala počast osobi koja je meni, mojoj obitelji i prijateljicama dala predivno djetinjstvo pa je Anina objava došla kao naručena. Na tavanu kod mojih roditelja stoji ogromna kutija do vrha ispunjena odjećom za Barbike i nisam znala što bih s njom, ali sam imala potrebu nekako ih oživjeti, prezentirati drugima i održati sjećanje na baku", priča Nina, inače diplomirana učiteljica razredne nastave i informatike te žena s mnogo hobija, uključujući i blog "Blogerica u pelenama".

Njezina baka Ruža, kaže Nina, uvijek je nešto radila s rukama, a to nešto većinom je uključivalo pletenje i heklanje te je na zahtjev svoje unuke izradila preko 200 haljina za Barbie lutke koje su ponovno "oživjele" u modnom editorijalu posvećenom baki Ruži "La Vie en Rose".

"Ona je zaista bila baka s velikim B. Kad zatvorim oči, vidim je kako sjedi u fotelji mojih roditelja u dnevnom boravku, a na podu pokraj nje je pletena košara s vunom i iglama. Nosi naočale s debelim okruglim okvirom kakav se nosio 80-ih godina prošlog stoljeća i toplo se smije. Igle za pletenje i heklanje klize kroz minijaturne vunene kreacije koje mi stvara - iste te igle s kojima je i mene učila plesti, a ja s nestrpljenjem očekujem isprobati haljine na svojim lutkama", slikovito opisuje Nina svoja sjećanja na dragu baku.

Barbie i baka Ruža "žive" kroz projekt

Za Anu je ova modna priča bila poseban izazov, prije svega jer je glavna protagonistica modnog editorijala neživo biće, La Barbie en Rose, koja kao da je oživjela kroz cijeli projekt. Iako se Ana već pet godina bavi amaterskom fotografijom, nije navikla na veličinu i omjer njezinog novog modela. No, shvatila je da kada fotograf izađe iz svojih "normalnih" okvira uspije u jednom trenutku vidjeti kako se pred njim otvaraju na tisuće novih mogućnosti.

Ana Bolobicchio

Plaža i more bila je idealna lokacija za shooting.

Privatni Album

Baka Ruža najradije je sjedila u svojoj fotelji i plela haljinice za lutke svoje unuke.

"Prilikom drugih modnih fotografiranja, uz mene bi bio cijeli tim ljudi - frizer, vizažist, dizajner, stilist, sam model... A ovaj smo put moj model i ja bile potpuno same. Ja sam ju oblačila, skidala, osmišljavala outfite, češljala, radila frizure, namještala ruke, noge, haljinice, uklapala ju u razne okoliše... A sve to uz vrlo čudne i znatiželjne poglede svih ljudi koji su se slučajno našli u prolazu. To mi je, moram priznati, bilo najgore, ali i smiješno, pa sam sve fotografije pokušavala napraviti i odraditi što brže, da sakrijem mog modela u torbu i pravim se kako se ništa ludo ne događa", kaže Ana, no priznaje da joj je to bio jedan od najdražih shootinga.

Ana Bolobicchio

Ninina baka Ruža isplela je preko 200 haljinica za Barbie lutke.

 

Nina je kao zadatak imala pronaći i oprati svu robicu, naći Barbie lutku i pripremiti sve Ani za shooting, što je bio doista zahtjevan posao do kasnih noćnih sati.

"Prala sam robicu do dva ujutro i vješala je na štrik jer je ima zaista puno, a morala sam paziti da neki komad ne padne jer je ipak minijaturna. Kad je sve bilo spremno, Ana je došla preuzeti rekvizite i nismo se više vidjele. Žao mi je što joj zbog zabrana i pridržavanja mjera Stožera nisam mogla pomoći na setu, barem pridržati Barbiku", rekla je Nina koja je Ani ipak pružala moralnu podršku i uživala u njezinim fotografijama i porukama gdje su sad ona i barbika i što rade.

Jadransko more kao savršena kulisa

Za "La Vie en Rose" modni editorijal cure su sve pomno promišljale pa i lokaciju shootinga koja se nevjerojatno dobro uklopila u cijelu priču. A kako i Ana i Nina žive kraj obale, logično je bilo da će naše lijepo Jadransko more biti kulisa.

DCIM\102GOPRO\GOPR5418.JPG
Ana Bolobicchio

Ana je pred Barbie stavila izazov poziranja i ispod razine mora.

"Htjela sam naglasak staviti na prirodne ljepote naše Pule i Istre, na povratak prirodi koji smo u ovo izazovno doba prihvatili i ponovno mu se okrenuli. Zato sam birala pozicije uz more, razne plaže u Puli, Medulinu i okolici, maslinike, suhozide, nalazišta ostataka Rimskih vila, livade, šume i - čak, unutar mora, kombinirajući modni editorial s podvodnom fotografijom", priča Ana.

I zaista, Barbie na fotografijama djeluje kao pravi model, noseći bezvremenske kreacije bake Ruže.

Zapravo, ona to i jest, bez obzira na to što ne može govoriti i tako davati uputstva fotografu pri završnoj obradi fotografija. Ipak, Ana je i u tome našla posebnu čar.

Ana Bolobicchio

Stil u današnje vrijeme - elegantna haljina i zaštitna maska.

"Sa živim modelima se mogu zabavljati smijati i imati cjelokupno iskustvo fotografiranja nekog trenutka, emocije i nečeg nepredvidljivog, dok je s lutkama sve statično, mirno i na kraju krajeva - imaju sve strpljenje svijeta samo za mene. Najveća razlika možda je ipak prilikom editiranja fotografija: "živi" modeli kažu mi što da brišem i dodajem u Photoshopu, dok je Barbie samo mirno sjedila pokraj mene i smješkala se odobravajući, te sam imala punu slobodu u tom završnom procesu editorijala", istaknula je fotografkinja.

I što bi na sve rekla baka Ruža?

"Bila bi jako ponosna i definitivno bi se uključila u projekt jer je uvijek bila za neku akciju. Nije samo plela odjeću za moje Barbike, već i za mene te je prihvaćala sve prijedloge. Uvijek sam se osjećala ponosno na bakine pletene kreacije, a ona se trudila pronaći mi najmekaniju vunu da me "ne bocka", s najljepšim tonom boje, te neki novi kroj ili bod da ne budem nikad ista", sa smiješkom se prisjeća Nina.

Barbie je cijelim shootingom, kažu šaljivo cure, bila oduševljena - smijala se, brzo se opustila pred Aninim objektivom i zajedno su stvarale divne stvari.

Ana Bolobicchio

Barbie uživa na ljuljački u predivnoj ružičastoj haljini.

"Kombinacija je to nevine dječje igre i onog što smatram svojom najvećom ljubavlju u životu, te bih stoga u ime Barbike voljela reći da itekako razmišlja o tome da ovo ne bude samo "once in a lifetime" događaj, usko povezan s karantenom i koronom, već da se i u budućnosti možemo nadati nekim novim projektima, modnim editorijalima i drugim vrstama foto snimanja i možda čak kojoj izložbi", poručila je Ana, a Nina dodala:

"Nekako imam osjećaj kako je ovaj editorijal bio tek uvertira u ono što slijedi s bakinim kreacijama. Pred La Barbie en Rose su mnoge avanture", zaključila je Nina. Više fotografija sa shootinga pogledajte u galeriji.

Ana Bolobicchio