Zanimljivo

Navika koju Hrvati imaju dok razmjenjuju poklone Japancima je nedopustiva i smatra se uvredom

Dali smo si zadatak da istražimo kakve su navike darivanja drugih nacija

Ilustracija


 

 Božidar Vukičević/Cropix

Šiba za zločeste, naranča i čokolada za dobre – tako izgleda darivanje Hrvata za vrijeme blagdana svetog Nikole i ne postoje prevelike dileme oko toga što je primjereno pokloniti. No, za Božić je situacija drukčija. Božićni pokloni trebaju imati efekt iznenađenja i pokazati koliko nam uistinu znači osoba koju darivamo. A upravo sada traje period osmišljavanja savršenog poklona i tih ‘‘slatkih muka‘‘.

Prije nego li se krene u osmišljavanje i kupovinu idealnog iznenađenja, važno je odrediti budžet. Prema istraživanju koje je proveo magazin Ja trgovac prošle je godine oko 19 posto Hrvata za Božićne darove planiralo izdvojiti do 27 eura. U 2022. čak je 33 posto građana planiralo potrošiti i do 67 eura za božićne poklone. Onih koji su bili spremni potrošiti do 133 eura bilo je 21 posto, a više od toga je imalo želju izdvojiti samo šest posto građana.

Najmlađima Hrvati poklanjaju interaktivne igračke, a starijoj djeci elektroniku, primjerice, nove mobitele za članove obitelji koji su imali izrazito dobre ocjene u prvom polugodištu školske godine. Popularni su i parfemi te kozmetički setovi za žene, odnosno videoigrice ili satovi za muškarce. Za starije ukućane prikladno je kupiti dobar odjevni predmet ili kvalitetno vino.

Ovako blagdanska manija izgleda u Hrvata, no kako to izgleda kod ostalih nacija?

Koliko su za božićne poklone spremni izdvojiti Nijemci? Poklanjaju li si Francuzi parfeme i vina, a kako praksa darivanja izgleda u istočnim dijelovima svijeta?

Dali smo si zadatak da istražimo odgovore na potonja pitanja, a upravo vas navike darivanja drugih nacija mogu potaknuti da ove godine poklonite nešto drugačije, originalnije i ‘svjetski‘. Ne trebate ići dalje jer svu inspiraciju i svoje favorite možete potražiti po odličnim cijenama u dm katalogu, u ‘Moj dm‘ aplikaciji te u prodavaonicama dm-a.

Znak zahvalnosti

Tradicija darivanja u Kini utemeljena je na vjerovanju u ljudsku dobrotu te u to da će se svaka ljubaznost vratiti ljubaznošću, odnosno "Li Shang Wang Lai". Primljeni dar trebate vratiti istom mjerom, a daruju se iz poštovanja prema osobi.

Najpopularniji darovi u Kini su kućne potrepštine ili predmeti za uređivanje domova, gravirane olovke ili, pak, pripremanje raskošne večere. Kulturne norme nalažu da darovi trebaju biti elegantno zamotani u jarkim bojama poput zlata ili srebra, a dobar izbor je i crveni omot.

image
Hanza Media

U drugu ruku, Japanci darove smatraju vrlo važnima, a ne samo kao ljubaznu gestu, stoga je u izrazito bitno što ćete darivati nekome. Ne preferiraju iznenađenja i vole poklone vratiti odmah, dakle darivanje je uvijek dogovoreno. Kada darivate osobu, s njom trebate biti nasamo, nije dozvoljeno pregledavanje poklona pred drugim ljudima. Primjeri dobrih poklona u Japanu su mali ručnici za ruke s posebnim uzorcima, nakit ili slatkiši.

Praktični pokloni

Darivanje je u Americi manje strogo i formalno nego u prethodnim društvima. Iako se možda ne čini kao najspretnija opcija, novčani dar ove je godine najpoželjniji u Sjedinjenim Američkim Državama. Prema najnovijim podatcima na pitanje koje darove bi odrasli Amerikanci najviše voljeli dobiti ove godine, 50 posto žena i 36 posto muškaraca reklo je novac. Za obje skupine, vaučeri i poklon bonovi bili su na drugom mjestu, a zatim odjeća i obuća na trećem.

Čak 36 posto žena izjavilo je kako bi upravo njih idealan poklon za Božić bili kozmetički proizvodi i parfemi. Pokloni koji sadržavaju preparate za njegu kose i brade na prvu djeluju bez karakternima, no zapravo su izrazito korisni jer upravo te proizvode svakodnevno upotrebljavamo.

Parfem – vječni klasik

Dobar ukus je imperativ prilikom darivanja u Francuskoj. Dobrim poklonom smatraju sve što održava poštovanje prema znanju i umjetnosti, stoga su knjiga ili gramofonska ploča idealni, a pogriješiti se ne može niti s kazališnim ulaznicama ili kartama za koncert, dok parfemi nikada ne izlaze iz mode. Uz svaki poklon dolazi i ukusna čokolada ili neki poznati šampanjac.

Prema međunarodnom istraživanju navika vezanih uz Božić, Francuzi tijekom božićnih praznika potroše u prosjeku 250 eura. Društvena pravila nalažu da oni Francuzi koji nisu doma za vrijeme Božića, svojim bližnjima svejedno trebaju poslati poklone.

Skupa čokolada

U Rusiji su običaji nešto drukčiji, većina ima naviku svoje bližnje darivati za Novu godinu pa su tako i troškovi novogodišnje proslave i putovanja puno veći od onih za Božić. Budući da su Rusi poznati po tome da su romantičan narod, kvalitetna vina i čajevi te skupe čokolade ili bombonijere izvrstan su poklon. Takvi skupi darovi trebali bi biti zamotani i lijepo upakirani, a uz svaki dolazi i čestitka.

image
Shutterstock

Holiday kit u Rusiji uključuje bocu vodke i posudicu kavijara koja je dostupna u svim njihovim prehrambenim trgovinama, stoga svima oni koji razmišljaju o poklon-paketu upravo ove dvije stvari budu najvažnije.

Kada je riječ o djeci i darivanju za vrijeme blagdana najpopularnije su drvene igračke poput figurica zečeva, medvjeda ili ptica. Posebne su po tome što je baš svaka od njih pokretna, primjerice, medvjedi često sviraju gitaru, a ptice mašu krilima. Takozvane Bogorkaya igračke smatraju se vrlo edukativnima i zbog toga se uzimaju djeci koja tek uče osnove.

Božićni pokloni za djecu velika su radost i sreća za cijelu obitelj. Zbog božićnih poklona redovito se posprema soba, izbacuju ružne riječi iz rječnika, pomaže u pospremanju kuće. Šareno, zabavno i univerzalno – tako se može opisati idealan božićni poklon za najmlađe.

Glazbena kutija

Njemačka kultura je iznimno bogata, stoga su pokloni raznovrsni. Tradicionalni pokloni uključuju Glockenspiel, odnosno malu glazbenu kutija, božićnu šalica, zimske rukavice ili kapu te ručno izrađene ukrase za bor.

image
Shutterstock

No, trendovi se iz godine u godinu mijenjaju. Provedeno istraživanje tvrdi da je za prošli Božić oko 44 posto Nijemaca planiralo najmilijim kupiti poklon bonove ili im pokloniti novac. Odmah nakon toga, najpopularniji darovi bile su igračke, knjige ili hrana i slastice.

Ugljen za ‘zločeste‘

Tradicionalni božićni darovi u Ujedinjenom Kraljevstvu uključuju debele čarape, alkohol i kekse, a često se kao dodatak poklonima nalaze i orašasti plodovi. Ipak, čini se da ove godine i Britanci prate svjetske trendove, stoga 39 posto Britanaca za Božić želi dobiti vaučer ili poklon karticu. Za one koji su bili dobri u božićnim čarapama se uz poklon ostavljaju klementine ili naranče, a one loše u čarapama dočeka ugljen koji je s vremenom postao svojevrsna šala.


Sponzorirani sadržaj nastao suradnji s dm-om.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. travanj 2024 07:23