CARINICI ISPITALI VOZAČE

NAJSTROŽA KONTROLA TAKSISTA U EUROPI Zamka za Uber: Članovi Radija Taxi Zagreb kao putnici naručili vožnju na adresu gdje su uberovce čekali inspektori

'Veselimo se što im se to dogodilo jer oni rade posve nelegalno', rekao je Jozo Kovačević iz Radio Taxija Zagreb
 Goran Mehkek, Ranko Šuvar / CROPIX

U petak poslijepodne četiri taksista Ubera u Zagrebu je zaustavila Carinska inspekcija. Putnici su naručili prijevoz do određenih lokacija, a kad su ih taksisti tamo iskrcali, dočekali su ih inspektori.

Neslužbeno doznajemo kako su putnici bili članovi Radio Taxija Zagreb, koji su vožnje unaprijed najavili inspektorima. Oni su, pak, utvrdili da dio taksista ima dozvole za taksi prijevoz, a drugi dio ljudi posjeduje samo profesionalne licence za transport. No, te licence dovoljne su za prijevoz, primjerice, vozačima koji u sklopu rent-a-car kompanija prevoze putnike.

Žalit ćemo se!

Trenutačno se dozvole Uberovih taksista detaljno provjeravaju, a vozači su nakon razgovora odmah pušteni kućama. Još se ne zna što će se dogoditi: hoće li Uberu biti izrečena neka kazna, naređena mjera koju moraju provesti ili će se utvrditi kako njihovi vozači sve rade prema normama. No, dok se čeka odluka inspekcije, iz Ubera doznajemo kako su reagirali odmah nakon što su im vozači javili što se dogodilo.

- U potpunosti ćemo podržati manji broj vozača partnera čije dozvole za autotaksi prijevoz trenutačno provjeravaju dužnosnici Carine. Žalit ćemo se nadležnim institucijama na postupak Carine. U kontaktu smo sa svim spomenutim vozačima i pružit ćemo im stopostotnu podršku, što su oni i očekivali. Uber je posvećen zaštiti prava lokalnih licenciranih vozača koji koriste našu novu i fleksibilnu mogućnost zarade, a mi stojimo iza ljudi koji surađuju s nama - rekao je Loic Amado, koji je zadužen za širenje poslovanja Ubera u središnjoj i istočnoj Europi.

Šokirani smo

Istaknuo je kako surađuju s profesionalnim i licenciranim vozačima koji su registrirani za obavljanje usluga prijevoza u skladu s relevantnom regulativom te nema ni riječi o bilo kakvom kršenju propisa ili drugim vrstama nelegalnosti. Većina vozača Ubera su taksisti, no neki od vozača rade dva posla istodobno i koriste Uber, jer tako mogu sami sebi određivati radno vrijeme u skladu s ostalim poslovnim ili privatnim obvezama.

- Moram iskreno priznati kako sam šokiran ovim što se dogodilo, nisam to uopće očekivao. Protiv redovnih kontrola vozača zaista nemam ništa i u redu je što su naše ljude zaustavili na cesti i provjerili. No, svi oni imaju licence i zbog toga ćemo se žaliti nadležnim institucijama na ovakvo ponašanje. Mi pokušavamo normalno raditi, ali nas se u tome ometa i zbog toga ćemo poduzeti sve legalne korake da se zaštitimo. Ne mogu nagađati o tome tko stoji iza ovoga, ali se nadam da se više neće ponavljati - pojašnjava Amado.

Neškolovani vozači

Kaže kako je i u drugim gradovima Europe bilo strogih kontrola, među njima i u Parizu i Bruxellesu. No, te kontrole nisu bile ovakve kakvima su izloženi u Hrvatskoj, tako da s ovako rigoroznim provjerama dosad nisu ni imali iskustva.

S druge strane, predsjednik društva Radio Taxi Zagreb Jozo Kovačević kaže kako se veseli što se njihovim konkurentima dogodila ovakva situacija jer će tako svi u našem društvu konačno shvatiti na koji način Uber radi. Tvrdi kako im vozači nisu školovani, nemaju sve potrebne dozvole i općenito se ne drže strogih pravila o taksi vozačima, koje pak svi članovi Radio Taxija striktno poštuju.

Nisu baš jeftini

- Kad netko radi posve nelegalno, logično je da će inspekcija doći i da će pronaći razne nepravilnosti. Doduše, ne vjerujem da ih je itko prijavio - ovo mi se zapravo čini kao standardna procedura za kontroliranje taksista. U svakom slučaju, Uber radi pod okriljem Ministarstva prometa i veza, koje nije ni provjerilo tko u toj tvrtki radi i na koji način obavlja posao. Imaju samo dozvole za prijevoz, kao i mnogi drugi obrtnici, ali u našoj zemlji to nije dosta da bi čovjek bio taksist - ističe Kovačević.

Vrlo je oštar što se tiče Ubera. Kaže kako mu je nevjerojatno da od njih nitko nije tražio da poštuju pravila koja vrijede za sve ostale, zbog čega će oni poslati pritužbe nadležnim tijelima, kako bi zaustavili nelojalnu konurenciju.

- Tko je Uber? Tvrtka koja je došla varati narod. Zašto naši vozači moraju završiti prometnu školu, a njihovi ne? Zašto svi naši moraju poštovati svaki detalj pravilnika, a oni ništa? Zato mi je drago da je došla kontrola i ovo bi ih moglo natjerati da promijene ponašanje. Ljudima su oni odlični jer su jeftiniji, ali se ne pitaju zašto je to tako. Osim toga, zapravo, i nisu nešto jeftiniji - tvrdi Kovačević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. svibanj 2024 14:04