Stay home during pandemic
Getty Images
Stay home during pandemic
Getty Images

Mentalno zdravlje

Samoća u izolaciji ne mora biti loša stvar: Uz ove aktivnosti možemo pobijediti usamljenost

  • 17.04.2020. u 08:00

  • Autor:
    • Ida Tomašković

Provođenje vremena u vlastitom društvu nužno je kako bismo posložili misli i opustili dušu, no što kada ostanemo sami u svoja četiri zida u doba pandemije kao sada? Umjesto da se sklupčate na kauč i pokrijete preko glave, fokusirajte se na aktivnosti koje vam mogu uljepšati vrijeme u izolaciji.

Ako izolaciju provodite s najdražim osobama, pravi ste sretnici jer mnogo osoba zatvoreno je u svoja četiri zida bez igdje ikoga. Društvena izoliranost može dovesti do usamljenosti koja pak vodi u depresiju, što nam definitivno ne treba, ni sada ni ikada.

U slučaju da ste u drugoj skupini, nemojte očajavati jer postoje brojne aktivnosti uz koje možete ostati društveno i kreativno aktivni i napraviti nešto pozitivno za sebe.

Planirajte svoje vrijeme

Otkako smo stalno kod kuće, granica između radnih dana i vikenda sve je tanja. Kako se ne biste pogubili, strukturirajte svoje vrijeme: odredite vrijeme za posao, video pozive s obitelji i prijateljima, čišćenje kuće, hobije i ostalo.

Organizirajući početak, sredinu i kraj dana spriječit ćete da se dani stope jedan u drugi i stvorit ćete osjećaj svrhe.

Ostanite aktivni

Vrlo je lako prepustiti se letargiji i ležati ispred televizora kada vam nema tko tjerati na vježbanje. Ali jako dobro znate da je važno ostati aktivan kako lijenošću ne biste prouzrokovali zdravstvene probleme u starijoj dobi. Čak i trening od pet minuta u dnevnoj sobi ili kratka šetnja oko kvarta doprinosi boljem osjećaju i zdravlju cjelokupnog organizma.

Mijenjajte odjeću

Znamo, trenirka je za boravak kod kuće najudobnija i nema smisla nositi išta drugo. Međutim, nošenje jedne te iste odjeće može u vama stvoriti osjećaj nezadovoljstva i anksioznosti i kao da se ne mičete s mjesta. Ako baš volite trenirke, nosite jednu ujutro, a drugu rezervirajte za večer. Isto tako, s vremena na vrijeme se sredite, barem onda kada virtualno komunicirate s dragim osobama.

Stay home during pandemic
Getty Images

Prepuštanje letargiji je najlakše, ali i najopasnije, ne činite si to.

 

Fokusirajte se na posao

Ako ste od onih sretnika koji još imaju posao i možete ga obavljati od doma, dajte od sebe koliko god možete. Naravno, razumljivo je da zbog brige zbog budućnosti vaša produktivnost ne može biti ista kao prije pandemije, ali to ne znači da se ne biste trebali truditi i dalje.

Kada sve ovo prođe, postavit će se pitanje tko je marljivo radio u doba najveće krize, što vam može donijeti plus kod nadređenih.

Isto tako, komunicirajte s vašim kolegama kako se ne biste osjećali izolirano. Razgovarajte i o stvarima nevezanima uz posao, šalite se i međusobno si olakšajte radno vrijeme.

Ostanite povezani

Kako se sada moramo suzdržavati od posjećivanja rodbine i prijatelja, ostaju nam samo virtualna druženja. Društvenim aktivnostima poput razgovora na daljinu, virtualnih večera ili zajedničkog vježbanja na video pozivu održavamo svoje mentalno zdravlje koje je u ovakvoj izvanrednoj situaciji često narušeno. To što ste silom prilika sami, ne morate biti i usamljeni!

Otvorite profil na dejting aplikacijama

Da, sada je vrlo teško vrijeme za biti single, ali to možete okrenuti u svoju korist. Instalirajte aplikaciju za dejtanje i upoznajte neke nove ljude. To ne znači da morate odmah uskočiti u vezu (to nije ni preporučljivo bez upoznavanja uživo), ali možda nađete nekoga s kim se možete povezati i, naposljetku, i naći kada prođe karantena.

Stay home during pandemic
Getty Images

Jesmo u izolaciji, ali to ne znači da ne postoje drugi načini komunikacije.

 

Probudite kreativnost

Svi smo mi kreativni, samo ne iskorištavamo vlastiti potencijal.  Znamo da vam možda na živce idu svi savjeti kako iskoristiti slobodno vrijeme, ali oni nisu tu bez razloga. Kada se vratimo "normalnom" životu, mnogi od nas će se ponovno izgubiti u svakodnevici i ponovno odgađati svoje snove.

Dakle, počnite se baviti onime čime ste se cijelo ovo vrijeme željeli baviti jer kada ćete ako ne sad?! Pišite poeziju, crtajte, sadite cvijeće, naučite kako se izrađuje makrame, osvježite stari namještaj...bilo što što vas veseli.

Isplanirajte projekt

Ostava vam je natrpana od vrha do dna? Ispraznite je, pobacajte ono što vam ne treba i posložite ono što kanite zadržati. Ormar vam se plače od količine odjeće u njemu? Napravite generalku i riješite se odjeće koju više ne nosite. Ne trebate ovu izolaciju iskoristiti da kuću ili stan okrenete naglavačke, ali sigurno postoji nešto što možete popraviti, očistiti ili organizirati. Uredniji životni prostor jednako sretniji život.

Obnovite poznanstva iz prošlosti

Kada ste se posljednji put čuli s prijateljicom iz djetinjstva? Javite joj se na društvenim mrežama ili je nazovite da čujete što ima novo kod nje. Čak i ako ste se s godinama udaljile, ne znači da ne možete obnoviti prijateljstvo.

Ne zaboravite na osobni rast

Svrha ili cilj osobnog rasta je rad na sebi, što prvenstveno podrazumijeva rješavanje ustaljenih obrazaca i uvjerenja koje vam samo štete, kao i emocionalnih ožiljaka iz prošlosti, podizanje samopouzdanja i smanjenje ega koji nas koči u razumijevanju svijeta. Što vam može pomoći? Knjige o samopomoći, TED razgovori inspirativnih ljudi, meditacija, pozitivne autosugestije ili pak vođenje dnevnika zahvalnosti. Jer zahvalnost je temelj duhovnog i materijalnog obilja i istinske sreće.

Čitajte i:

Ostati društveno aktivan u ovo vrijeme važno je za mentalno zdravlje: Imamo osam genijalnih ideja

Probudimo kreativnost uz ove genijalne ideje kojima možemo urediti dom ili napraviti nešto korisno

Izbjegnimo negativne misli: Ugledna psihijatrica ističe što nam u ovoj situaciji može pomoći

Karantena nam je uništila kožu, kosu i nokte: Osim na mentalno, ostavlja tragove i na fizičko zdravlje

Psihoterapeut o strahu zbog pandemije: 'Okružite se onima koji vas smiruju, a ne onima koji potenciraju strah'

Savjetujte se sa stručnjacima ako se nalazite u samoizolaciji ili karanteni!

Čišćenje ormara ne mora biti gnjavaža: Znamo kako brzo i jednostavno odlučiti što zadržati, a što baciti