Didriks / Flickr
ZDRAVE ODLUKE

Gazirana pića - zašto smanjiti njihov unos ili ih u potpunosti izbjegavati

Ukoliko ste i vi jedan od mnogobrojnih obožavatelja gaziranih pića, vrijeme je da razmislite o toj nezdravoj navici i promijenite je. Gazirana pića povezuju se s mnogobrojnim bolestima te je dokazano kako negativno utječu na ljudski organizam. Donosimo vam četiri glavna razloga zbog kojih biste trebali smanjiti njihov unos ili ih u potpunosti izbjegavati.

Pretilost

Gazirana pića sadrže velike količine šećera i dodaju nezanemariv broj kalorija na koje niste računali. Ne čudi stoga činjenica kako su gazirana pića usko povezana s pretilošću djece i odraslih diljem svijeta.

Gazirana pića te napitci za podizanje energije uzrokuju pretilost i na taj način pridonose povećanju broja oboljelih od bolesti srca, dijabetesa pa čak i nekih oblika raka.

Dijabetes

Redovito konzumiranje gaziranih pića može dovesti do razvoja dijabetesa, upozoravaju mnogi stručnjaci. Sladila i razni oblici pojačivača okusa koji se nalaze u gaziranim pićima smanjuju osjetljivost organizma na inzulin zbog čega raste razina glukoze u krvi i javlja se dijabetes.

Imajte na umu kako gazirana pića ne utažuju žeđ i u nekim slučajevima stvaraju čak i ovisnost.

Srčane bolesti

S obzirom da su gazirana pića puna šećera i kalorija, njihovo redovito ispijanje može dovesti do poremećaja metabolizma koji mogu uzrokovati srčani ili moždani udar. Stručnjaci pojašnjavaju kako gazirana pića neće uzrokovati srčane bolesti sama od sebe, ali će zasigurno pripomoći njihovom razvoju uslijed, primjerice, pretjeranog stresa.

Zubni karijes

Konzumiranje svih oblika šećera može doprinjeti propadanju zuba jer kiselina nastaje kada bakterija uđe u usta i miješa se sa šećerom. Ako je kiselina iz gaziranih pića u ustima prisutna 20 minuta i više, uzrokuje nakupljanje plaka na zubima i desnima te ubrzava propadanje zuba.

Važno je stoga ograničiti unos prerađene slatke hrane i napitaka kako bi se to izbjeglo.

Linker
23. veljača 2024 00:57