Kad se na praizvedbi baleta “Ana Karenjina” na pozornici riječkoga HNK Ivana pl. Zajca, u ulozi energičnog Aleksandra Karenjina, pojavio koreograf i redatelj Dinko Bogdanić (58), nastao je tajac. Prvo među plesačima, koji su očekivali najavljenog kolegu Valerija Rasskazova, a u nedoumici je bila i publika.
Mnogi su povjerovali da je Dinko Bogdanić, zapravo, spasio premijeru uskočivši umjesto spriječenog ruskog solista. Istinu su znale samo zvijezde večeri, plesači Bojana Nenadović Otrin i Roni Savković, ravnatelj Baleta Staša Zurovac, a dan prije premijere nešto je naslućivala i intendantica Nada Matošević, koja je na predstavi dirigirala orkestrom. Naime, nakon generalne probe, kad su svi plesači otišli s pozornice, Dinko je zamolio dirigenticu Matošević da još malo zadrži orkestar, a potom i da mu odsviraju dionice Ane i Aleksandra. Zatim je s Bojanom kao Anom Karenjinom izveo na pozornici njihove zajedničke scene, ne govoreći nikome čemu taj dodatak pokusu. Tek kad se nakon premijerne izvedbe spustio zastor i stišao petnaestominutni pljesak, otkrio je tajnu.
– Kad sam doznao da na premijeru dolazi gospođa Milka Mesić, a znajući kako godinama prati moje stvaralaštvo, želio sam je iznenaditi i zahvaliti joj za svu dosadašnju potporu. Želio sam iznenaditi i riječku publiku, koja me na pozornici svojega kazališta nikad nije vidjela kao plesača. Bio je krajnji čas, jer moje plesačko vrijeme je iza mene. Sad nisam imao tremu, jedino žeravicu u trbuhu da ne pogriješim pas de deux. Na prigodnome domjenku gospođa Milka Mesić, koja je samozatajno ušla u gledalište s desetak minuta zakašnjenja, komplimentirala je Dinku riječima: – Vratili ste me u lijepe dane!
Noć u operi
Kad su mu potkraj prošle sezone predložili da u Rijeci postavi balet kojim se, i kao koreografkinja i kao plesačica, proslavila Maja Plisecka, umirovljeni plesač, bivši ravnatelj Baleta HNK, koreograf i član žirija u showu Ples sa zvijezdama Dinko Bogdanić to je prihvatio kao jedan od najvećih profesionalnih izazova. I uopće nije dvojio kome povjeriti uloge Karenjine i Vronskog.
– Bojana i Roni dugogodišnji su mi dragi suradnici. Kao plesači na vrhuncu karijere sazreli su za dramske plesne uloge. Naprosto su sjajni – hvali Dinko Bogdanić plesače kojima je njegova zahtjevna koreografija iscrpila i posljednje atome snage. I u Novu godinu neumorni Dinko Bogdanić ući će radno, kao umjetnički konzultant izravnog prijenosa novogodišnjeg dočeka iz pariške Opere.
Željko Slunjski