Nakon što se godinama činilo da idemo prema distopičnoj budućnosti u kojoj će se ljudski kontakt gotovo u potpunosti izgubiti zbog privlačnosti virtualnog svijeta, čini se da ipak ima nade za alternativni rasplet.
Jedna od najimpresivnijih scena iz biografskih filmova o glazbenicima je upravo ona iz filma "Bohemian Rhapsody", s koncerta "Live Aid" u Londonu na stadionu Wembley. Nastup brojnih izvođača je osim 72.000 posjetitelja pratilo i više od 1,5 milijardi ljudi putem televizijskog prijenosa, zbog čega je ušao i u povijest. Takvih povijesnih koncerata je u drugoj polovici 20. stoljeća bilo nekoliko - od Roda Stewarta na Copacabani, U2 u Sarajevu i Beatlesa na stadionu Shea u Queensu, pa do Jimija Hendrixa na legendarnom Woodstocku.
I onda se nekako cijela priča razvodnila - počelo se postavljati pitanje postoje li izvođači koji uopće mogu okupiti na jednome mjestu tolike mase kao što su mogle zvijezde iz nekih prošlih vremena, ali i postoji li uopće interes za takvim događanjima. Online svijet, društvene mreže i razni streaming servisi doveli su do toga da se sve što je ljudima potrebno može dobiti i u udobnosti vlastitoga doma - od druženja s prijateljima i upoznavanja novih ljudi do slušanja omiljenih izvođača, pa čak i u koncertnom izdanju. Odjednom, život unutar četiri zida postao je dovoljan.
Povratak u stvarnost
Sve dok 2020. pandemija koronavirusa nije poharala cijeli svijet te zabranila sve ono vanjsko. Ljudima su tada počeli nedostajati ti trenuci slobode, odlasci na piće nakon posla i stajanje na koncertima, pogotovo jer se činilo nemoguće da će se ikad opet ponoviti. U vrijeme kad se prala hrana koja se unosila u domove djelovalo je nerealno da će se u nekoj skorijoj budućnosti ići na ogromne koncerte u zatvorenim dvoranama kao što je, primjerice, Arena Zagreb. No, dogodilo se - i skorije nego što se očekivalo.
Aleksandra Prijović je u prosincu 2023. ušla u povijest s pet rasprodanih Arena Zagreb, a otada se čini da gotovo svaki vikend u Areni netko ima koncert za koji se traži karta više. Fenomen je to koji je zabilježen ne samo u Hrvatskoj već i u cijelom svijetu. Najbolji primjer toga je veliki povratak Coachelle, kultnog američkog festivala koji je 2010.-ih bio želja mnogih Europljana, samo da bi pao u zaborav. No, ove je godine ponovno okupio velik broj ljudi i postao statusni simbol među festivalima.
Svjetski rekorderi
Adele je prošlog ljeta imala seriju koncerata u Münchenu, za što se gradio i poseban koncertni stadion koji je primao 80.000 ljudi. Veliko je iznenađenje bio i koncert Lady Gage u Brazilu. Za razliku od ostalih, ovaj je bio besplatan i otvorenog tipa, a procjenjuje se da je u publici bilo oko 2,1 milijun posjetitelja.
No, ono što je u potpunosti šokiralo hrvatsku, regionalnu, a i svjetsku scenu, je činjenica da će se u Zagrebu ovog srpnja održati najveći komercijalni koncert u povijesti. Marko Perković Thompson nastupat će na Hipodromu pred pola milijuna ljudi koji su za koncert kupili kartu, a o veličini najbolje govori i činjenica da će samo u VIP sekciji sjediti oko 20.000 posjetitelja.
Povratak masovnih koncerata pripisuje se i tome da danas obožavatelji iz cijelog svijeta putuju kako bi doživjeli iskustvo, a ovaj ekonomski model danas je sve sličniji velikim međunarodnim sportskim događajima poput Svjetskog prvenstva, Olimpijskih igara ili Formule 1. Kultura je postala snažan pokretač masovnog turizma, a glazbeni spektakli sada su više od zabave – postali su kulturni i ekonomski fenomen koji mijenja lice urbanih sredina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....