Pjevačicu i njezinu troipolgodišnju kćerkicu Salome oduševila je rijeka Mississippi, druga po dužini u Sjedinjenim Državama
U SAD-U

Riječka pjevačica sa suprugom i kćerkicom 12 dana putovala po SAD-u: 'Prepuni smo dojmova'

Riječka pjevačica Nikolina Tomljanović je sa suprugom Jakobom Patekarom i kćerkicom Salome posjetila mjesta u kojima su živjeli i stvarali mnogi glazbeni velikani - St. Louis, Memphis, Nashville i Kansas City - te ondje kušala pohane zelene rajčice, gledala paradu pataka i u prijestolnici countryja snimila singl 'Želim da si tu'.

Kao pjevačici oduvijek mi je bila želja posjetiti najveće znamenitosti vezane uz američku glazbu, a ta mi se prilika pružila nedavno jer je moj suprug Jakob Patekar, predavač na privatnom sveučilištu Rochester Institute of Technology u Zagrebu, poslovno bio u St. Louisu. U drugi najveći grad države Missouri stigli smo iz Toronta, a dotamo direktnim letom iz Zagreba.

Nikolina sa suprugom Jakobom Patekarom i kćerkicom Salome u gradu gdje je rođen rock & roll

Već iduće jutro smo se s kćerkicom Salome automobilom zaputili do grada Memphisa. Četverosatnu vožnju prekinuli smo zbog ručka u restoranu južnjačke kuhinje Patty Ann’s, gdje smo uz neizbježnu hrskavu piletinu jeli i pohane zelene rajčice koje su nas podsjetile na istoimeni film.

PAČJI PLES

Ulazak u Memphis ostavio nas je bez daha - veličanstvena rijeka Mississippi i mostovi preko nje činili su se nestvarno velikima. Odsjeli smo u grandioznom hotelu Peabody, inače glasovitom po “plesu” pataka. Naime, od 1933. se u fontani hotela okupljaju patke koje svakoga dana u 11 sati, u pratnji “duck mastera”, dolaze iz svojeg penthousea na vrhu hotela te se, jednako svečano, vraćaju u 17 sati. Jedno jato pataka tako paradira tri mjeseca, a onda ih zamijeni novo. Toliko su omiljene da turisti organizirano dolaze autobusima kako bi ih gledali na crvenom tepihu hotela.

DOM ROCK-LEGENDE

Popodne i večer proveli smo u najposjećenijoj ulici Memphisa, Bealeu, zvanoj i Dom bluesa zbog mnoštva izvođača, žive svirke i performansa. Memphis je najopjevaniji grad, spominje se u više od 400 pjesama, a nama je često u mislima bila “Walkin’ in Memphis”, hit Marca Cohna. Iduće jutro, nakon šetnje uz obalu Mississippija, zaputili smo se u Graceland, imanje Elvisa Presleya. Shvatili smo da nam jedno popodne neće biti dovoljno da vidimo sve što Graceland nudi jer je Kralj iza sebe ostavio nevjerojatno materijalno i nematerijalno bogatstvo. Sate smo proveli u razgledavanju njegova doma i muzeja, a predvečer smo krenuli prema Nashvilleu - prijestolnici countryja do koje smo se vozili tri sata.

Nikolina je uz skulpturu Elvisa Presleya u Nashvilleu zaplesala twist

SNIMANJE SINGLA

Prva “postaja” u Nashvilleu bio nam je glasoviti studio House of David, smješten u kući iz 1913. Ondje sam snimila pjesmu “Želim da si tu”, a zanimljivo je da je njegov nekadašnji vlasnik radio upravo s Elvisom. Čak mu je izgradio tajni prolaz do studija kako bi izbjegao obožavatelje, ali Elvis nije dočekao da ga iskoristi. Tu su snimali i drugi velikani, poput Toma Jonesa, Willieja Nelsona, Emmylou Harris te B.B. Kinga. U drugom studiju, u idiličnom predgrađu Nashvillea, snimala se, pak, pedal steel gitara za moj singl. Za to je bio zadužen glasoviti glazbenik Michael Douchette s kojim me je povezao jedan od mojih suradnika, riječki gitarist i producent Matej Zec.

Privatni album
Nikolina je snimila singl s glasovitim gitaristom Michaelom Douchetteom

ZVIJEZDE COUNTRYJA

Nakon odrađenog posla u studijima, krenuli smo u obilazak grada. Na više od 150 lokacija muzičari nastupaju od jutra do sutra, a žive isključivo od napojnica što se skupljaju u velikim kantama. U tim honky tonk barovima, kako ih nazivaju, karijeru su započeli brojni poznati country-izvođači, primjerice Loretta Lynn ili Patsy Cline. Nashville s pravom zovu i Music City jer ondje su, među ostalim znamenitostima, Muzej Johnnyja Casha i Muzej country-glazbe. Nakon nekoliko dana uživanja u Nashvilleu, gdje smo bili smješteni u popularnoj četvrti SoBro i vruća popodneva kratili na bazenu, avionom smo odletjeli u Kansas City.

Slušala je bendove u honky tonk barovima

Nikolina je posjetila središte muzičke produkcije u Nashvilleu, četvrt Music Row

Muzej posvećen legendarnom glazbeniku - Johnnyju Cashu

IDOLI IZ DJETINJSTVA

Grad kojim prolazi granica između država Missouri i Kansas na našoj se ruti našao isključivo zbog koncerta mojeg omiljenog benda iz djetinjstva - Boyz II Men - koji smo slušali u impozantnom Kauffman Centru. Bila sam presretna što sam se nakon nastupa s njima i upoznala! Kansas City nas je oduševio svojim fontanama, ima ih više od 200, kao i čistoćom te suvremenom arhitekturom. Sutradan smo se vratili u St. Louis, rodno mjesto legendarnog Chucka Berryja, gdje smo završili našu američku turneju.

Glazbenica je u Kansas Cityju bila na koncertu sastava Boyz II Men

ZABAVA SA SUSJEDIMA

Zbog visoke stope kriminala St. Louis slovi kao najopasniji američki grad pa smo mi bili smješteni u sigurnoj četvrti gdje su svi bili prijateljski raspoloženi i pozdravljali nas kao da se dugo znamo. Čak su nas pozvali na Block Party tijekom kojeg se zatvori cijela ulica pa susjedi roštiljaju i zabavljaju se cijeli dan i do duboko u noć. Središte grada i Gateway Arch, 192 metra visok spomenik od nehrđajućeg čelika, doista su lijepi, ali tu su i brojni beskućnici po parkovima koji podsjećaju na surovu američku realnost. St. Louis je poznat i po tome što ima najviše besplatnih atrakcija pa smo jedno prijepodne proveli u obilasku zoološkog vrta, koji je posvećen očuvanju ugroženih vrsta. Nakon 12 dana u Americi, prepuni dojmova, vratili smo se u Hrvatsku - bogatiji za četiri grada i jednu novu pjesmu.

June 5, 2018 - St. Louis, Missouri, United States: The Arch and the redesigned circular entrance to the museum as seen from a helicopter over downtown St. Louis on Tuesday, June 5, 2018. The Arch grounds and museum entrance just underwent a 0-million renovation and redesign and it will be officially opening on July 3., Image: 376262546, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: David Carson / Polaris / Profimedia
David Carson / Polaris / Profime
Jedan od simbola St. Louisa je Getaway Arch sagrađen 1965.

DOBRO JE ZNATI

• GLAZBENA MEKA

U Nashvilleu ima više od 180 mjesta sa živom svirkom, a otvorena su skoro svaku večer. Grad ima najviše zaposlenika u muzičkoj industriji na svijetu - čak 60 tisuća.

• KRALJ ROCKA

Memphis slovi kao grad u kojem je rođen rock and roll. U tamošnjoj diskografskoj kući Sun Records karijeru je počeo Elvis Presley, koji je 1977. u Memphisu i preminuo. Njegovo imanje Graceland godišnje posjeti više od pola milijuna obožavatelja.

• POSVETA LUJU IX.

Grad St. Louis ime je dobio po kralju Luju IX. jer su prvi doseljenici bili Francuzi koji su u 18. stoljeću ondje razvili trgovinu krznom.

• GRAD GRIJEHA

Kansas City se 20-ih godina prošlog stoljeća uspješno suprotstavljao prohibiciji pa je postao američko središte hedonizma i razvrata. Imao je mnogo kockarnica, bordela i jazz-klubova u kojima se točio alkohol.