Kreativno i kritičko razmišljanje, timski duh, upornost i hrabrost u donošenju odluka - to su neke od ključnih osobina na kojima se gradi uspješna poslovna priča - slažu se Tatjana Cvjetić Lončarić, Henrietta Laklija Hanzl i Ivana Herceg Batić, tri poslovne žene čije nas karijere inspiriraju i motiviraju.
Tatjana Cvjetić Lončarić: Veliku snagu crpim iz tima
Za uspjeh su ključni široka perspektiva, upornost, analitičnost, fleksibilnost, znatiželja, volja za učenjem, kritičko i kreativno razmišljanje, timski duh, liderske vještine te hrabrost u donošenju odluka – ističe Tatjana Cvjetić Lončarić, direktorica Maloprodaje i operative u Ini. Zadužena je za besprijekoran rad gotovo 400 maloprodajnih mjesta u Hrvatskoj. Uz definiranje poslovne strategije, praćenje prodajnih planova, kontrolu troškova i unapređenje operativne izvrsnosti, poseban naglasak stavlja na ljude – vodi i razvija timove, motivira zaposlenike i gradi snažan timski duh kako bi iskustvo kupaca bilo što bolje, a poslovni ciljevi uspješno ostvareni.
"Motiviraju me osjećaj uspjeha i jasni rezultati, osobito u prodaji gdje se napredak brzo vidi. Veliku snagu crpim iz tima. Rad s entuzijastičnim, profesionalnim ljudima koji žele napredovati stvara energiju, inspiraciju i poticajnu atmosferu. Briga o zaposlenicima temelji se na sigurnosti, razvoju i priznanju. Ulažemo u edukacije, treninge i mentorstva, potičemo učenje i timsku suradnju te organiziramo izbor najboljih kolega i SMART nagrade. Zaposlenicima su, osim redovnih primanja, dostupna varijabilna primanja ovisna o rezultatu te brojni dodaci kao što su: regres, božićnica, uskrsnica, dar za djecu i slično. INA pruža financijsku te drugu podršku u zahtjevnim životnim situacijama", govori Tatjana Cvjetić Lončarić.
Njezin profesionalni put obilježen je učenjem, prihvaćanjem izazova i kontinuiranim razvojem. Formativne godine provela je u Plivi na rukovodećoj poziciji, karijeru nastavila u Cedeviti, dijelu Atlantic Grupe, a potom stekla i vrijedno iskustvo kao konzultantica u privatnom poduzetništvu.
"Ta iskustva dodatno su me usmjerila prema poslovnoj izvrsnosti, samostalnosti i oslanjanju na vlastito znanje. Poziv u Inu bio je kruna dosadašnje karijere – ovdje surađujem s međunarodnim timovima eksperata i lidera, a dinamika posla i svakodnevni izazovi omogućuju mi daljnji profesionalni i osobni razvoj", objašnjava.
Unatoč izazovu nedostatka radne snage, njezin je sektor uspio očuvati stabilnost i kvalitetu poslovanja te osigurati konkurentnost i učinkovitost maloprodajnih servisa.
"Ključno je imati najbolje ljude na pravim mjestima. Kontinuirano radimo na prepoznavanju i razvoju kvalitetnih suradnika, ulažemo u njihov profesionalni rast i potičemo otvorenu komunikaciju. Svojim primjerom pokazujem da smo svi dio jednog tima – skromnost i vođenje primjerom važniji su od titula. Ljubav prema poslu daje energiju za suočavanje s izazovima i potiče podršku timu, kako u operativnim zadacima, tako i u osobnom razvoju svakog člana", zaključuje.
Henrietta Laklija Hanzl: Stvaranje kvalitete kao prioritet
Karijeru je gradila korak po korak, uvijek radoznalo i spremno učiti. Počela je u najvećim hrvatskim trgovačkim lancima, gdje je brzo shvatila kako funkcionira maloprodaja, što kupci žele i koliko je važna disciplina category managementa. Tijekom više od dvadeset godina prošla je gotovo sve profesionalne stepenice – od asistentske pozicije do voditeljskih i direktorskih uloga. - Cijelo vrijeme mi je bilo važno raditi s ljudima koji znaju i žele, i zajedno stvarati rezultate. To mi je davalo energiju i poticaj da idem dalje - govori Henrietta Laklija Hanzl koja danas upravlja portfeljem s više od 2,5 milijarde eura godišnjeg prihoda.
Prije sedam godina prihvatila je izazov u Ini: transformirati tradicionalnu benzinsku postaju u moderno maloprodajno mjesto. - Bila je to prilika da izađem iz komfor zone i klasičnog upravljanja kategorijama. U relativno kratkom razdoblju, zahvaljujući jasno postavljenoj viziji, stvorili smo koncept lokacija na koje kupci svakodnevno rado navraćaju. Tu mogu zadovoljiti daleko širi spektar potreba od samog točenja goriva.
Planiranje i traženje rješenja prije nego što problem nastupi nisu samo poslovne vještine – to je način razmišljanja. - Čim implementiram jedno rješenje, odmah razmišljam kako ga dodatno unaprijediti. Ta unutarnja motivacija pomaže mi da postižem stabilne i dugoročne rezultate, ali i da kontinuirano gradim snažne timove.
Na sadašnjoj poziciji odgovorna je za cjelokupnu ponudu na Ininim maloprodajnim mjestima – od goriva i robe široke potrošnje do popularnog Fresh Cornera. - Upravljanje tako opsežnim sustavom zahtijeva organiziranost, multitasking, otpornost na stres i brze odluke. Veliki naglasak stavljam na timski rad, otvorenu komunikaciju i razvoj zaposlenika. Moramo se stalno prilagođavati i rasti, a sinergija jakih strana unutar tima ključ je za dugoročnu izvrsnost - navodi Laklija Hanzl.
-Veliki naglasak stavljam na timski rad, suradnju i otvorenu komunikaciju – to su osnovni preduvjeti za rast i napredak. Vjerujem da svojim primjerom jasno pokazujem očekivanja i vrijednosti. Moramo se konstantno prilagođavati te raditi na sebi i razvoju zaposlenika, a sinergija jakih strana unutar tima ključ je za postizanje dugoročne izvrsnosti - zaključuje Henrietta Laklija Hanzl.
Ivana Herceg Batić: Najvažnije je razumjeti kupca
Dvadeset godina iskustva, tri globalne kompanije i bezbroj kampanja kasnije, direktorica programa vjernosti u Ini, Ivana Herceg Batić, i dalje se vodi istom jednostavnom idejom – kupac je uvijek u središtu. Iako je svoj put započela kao mlada asistentica u Nestléu, vrlo brzo ju je dinamika FMCG sektora osvojila, pa se kroz Cedevitu i Coca-Colu penjala stepenicu po stepenicu, svladavajući različite segmente marketinga. Svaka nova odgovornost bila je, kaže, samo prirodan nastavak prethodne. Nikada nije žurila, ali nikada nije ni stajala.
"Nikada nisam dovodila u pitanje radim li ono što volim. Ponekad preispitujem sebe, ali svoj put – nikada. Fokus na kupca uvijek mi je bio ključan", govori marketinška stručnjakinja. Danas upravlja marketinškom strategijom jedne od najvećih maloprodajnih mreža u Hrvatskoj, koordinira kampanje na više od 400 lokacija, vodi razvoj i rast INA Loyalty programa te brine o brendu koji svakodnevno dotiče milijune ljudi. U svemu tome, dodaje, najvažnije su strateško promišljanje, analitičnost, kreativnost i hrabrost, ali i sposobnost vođenja kompleksnih projekata u okruženju koje se mijenja iz dana u dan.
Posebno je ponosna na projekte koji su obilježili posljednjih nekoliko godina – Fresh Corner, koji je postao prepoznatljiv gastro kutak svake Inine postaje, te goriva, brend kojemu kupci pokazuju visoku razinu povjerenja. No, ako postoji jedan projekt koji bi izdvojila, to je INA Loyalty program, danas zajednica od više od 800.000 članova.
"To nije samo program pogodnosti; to je velika komunikacijska platforma i stalni dijalog s kupcima. Podaci koje dobivamo ključni su za razumijevanje potreba i stvaranje relevantnih poruka", ističe. Upravo taj spoj podataka i kreativnosti ono je što je najviše veseli. Najintenzivnije živi trenutak kada ideja s papira postane stvarnost. Kada vidi reakciju kupaca, rast prodaje ili uspješnu aktivaciju na terenu, zna da je trud imao smisla. A dinamika, suradnja i stvaranje nečega što kupci svakodnevno primjećuju – to ju pokreće iz dana u dan.
Trenutačno radi na novim inovacijama u INA Loyalty programu, među kojima je i velika nagradna igra s potpuno novom, interaktivnom mehanikom. Njezina ambicija nije samo održavati sustav, nego ga stalno gurati naprijed. Mladim profesionalkama koje tek ulaze u svijet marketinga poručuje da prije svega vjeruju u sebe i svoje ideje.
"Ulažite u znanje, budite hrabre u inovacijama, spajajte kreativnost s analitikom i učite od najboljih, bez obzira na industriju. Marketing se ne radi samo iz ureda; važno je razumjeti kupca i stvarni život na terenu", zaključuje Ivana Herceg Batić.
Make-up i kosa MIRELA GRABOVAC ZA JL STYLE BEAUTY
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....