MARINA UZELAC
Modni preporod

Nova modna priča iz Zagreba: Preživjela je požar, pandemiju i pad brenda – sada ručno boji svilu i stvara jedinstvene komade

Ručni rad, poetska ženstvenost i cirkularna proizvodnja elementi su na kojima se temelji novi brend na domaćoj modnoj sceni zagrebačke dizajnerice Mirne Mihoković.

Ručni rad, poetska ženstvenost i cirkularna proizvodnja elementi su na kojima se temelji novi brend na domaćoj modnoj sceni zagrebačke dizajnerice Mirne Mihoković.

Priča Zagrepčanke Mirne Mihoković (34), primjer je kako upornost i fokusiranost na cilj uvijek bivaju nagrađeni. Diplomantica modnog dizajna Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu, stipendistica modne produkcije i menadžmenta projekta Erasmus u Lilleu, polaznica majstorske radionice međunarodnog pariškog koledža Paris College of Art te stažistica u ateljeu francuskog dizajnera Stephanea Rollanda - zbog čega je naučila francuski te, kao dijete samohrane majke, radila razne poslove, nedavno je, nakon niza peripetija, predstavila novi brend Atelier Mirna, koji se temelji na ručnom radu, održivoj eleganciji, poetskoj ženstvenosti i cirkularnoj proizvodnji.

image

Mirnin zagrebački atelje odiše esteričnom atmosferom, kao i njene kreacije od delikatne i prozračne svile

MARINA UZELAC

No, Mirna ipak nije debitantica u modnom biznisu. Mnogi je pamte po brendu Candybalism, osnovanom uoči pandemije koronavirusa, a ugašenom - paradoksalno - dvije godine kasnije u požaru koji je progutao radionicu i skladište. Stoga je dizajnerici ovo novi početak, ali i nešto o čemu je sanjala i promišljala posljednjih sedam godina. Zato se ‘‘Preporod’’, prva kolekcija Ateliera Mirna, stacioniranog u zagrebačkoj Gundulićevoj ulici, sastoji od sedam odjevnih predmeta od ručno oslikanih svilenih organzi, šifona i satena.

Kako su kreacije nadahnute vodom, kampanja fotografkinje Marine Uzelac snimana je na zagrebačkom jezeru Bundek, a ulogu manekenki preuzele su plesačice Filipa Ledić i Gendis Putri Kartini.

image
MARINA UZELAC

"Obožavam tkanine, one su polazište svake kreacije jer nemam unaprijed zamišljenu kreaciju sa svim detaljima, već puštam da me vode ruke koje se po tkanini kreću prema osjećaju", kaže Mirna, dodajući da tkaninu opisuje kao da opisuje ženu. Primjerice, za sirovu svilu kaže da je tvrdoglava, dok je svilena organza podatna za oblikovanje jer ima skulpturalne kvalitete. Svilu je tretirala ručno tehnikom hladnog bojenja tijekom kojeg se dio procesa odvija spontano, bez njene intervencije, pa nikad ne zna unaprijed kakav će točno efekt dobiti, niti to može ponoviti, a to pak omogućuje da su odjevni predmeti unikatni. A to joj je i cilj: male serije ručno rađenih odjevnih predmeta, dopunjavanje kolekcije u ritmu koji je održiv i kojim može ispoštovati narudžbe bez prelaska u masovnu izradu, posebno jer u proizvodnji koristi tkanine koje je nabavila kao ostatke od proizvodnje za velike modne kuće.

image
MARINA UZELAC

"Jako mi je važan održivi faktor. U budućnosti planiram napraviti “upcycling” kolekciju: prepravljenih komada odjeće vrhunske kvalitete, kao i kolekciju od pamučnih tkanina, kao što je gaza i stara posteljina", rekla je Mirna, koja je iskusila razne vidove svoje profesije: radila je kao dizajnerica odjeće za trudnice i rodilje domaćeg brenda Forty, kostimografkinja u filmu ‘‘Punim plućima’’ Radislava Jovanova Gonza (2022.) te kratkim filmovima Filipa Dizdara, Martine Marasović i Filipa Mojzeša, asistentica kostimografije u britanskoj krimi-seriji ‘‘Hotel Portofino’’ autora Matta Bakera, koja je djelomično snimana u Hrvatskoj, te stilistica u videospotovima poznatih domaćih glazbenika, kao što je Gibonni.

image
MARINA UZELAC
04. prosinac 2025 15:07