Odlike dobrog vođe

Ne napuštaju ljudi loše poslove, nego loše šefove: Je li i vaš takav?

Biti dobar šef očigledno ima opipljivu vrijednost, ali kako znati radite li za dobrog šefa, ili čak da li ste vi dobar šef. Donosimo vam nekoliko karakteristika koje imaju dobri šefovi, dok loši s njima "muku muče".

Izreka iz naslova vrlo se često koristi kao izgovor ili objašnjenje nekih situacija u kojima dobar, vrijedan i perspektivan zaposlenik da otkaz u kompaniji. Ipak, da li zaista postoje podaci koji potkrepljuju ovu tvrdnju? Prema podacima jednog novijeg istraživanja o kojemu piše BIZLife, 61 posto onih koji rade za loše šefove reklo je da traže drugi posao, dok je samo 27 posto onih koji rade za dobre šefove razmišljalo o alternativni kada je posao u pitanju. A evo i jednog zapanjujućeg podatka: 65 posto ljudi koji imaju loše šefove reklo je da su nekad pogrešno predstavili istinu na poslu, u usporedbi sa zaposlenima koji imaju dobrog šefa, i kojih ima svega 19 posto da to rade. Ovo, dakle, znači da dobri šefovi izvlače ono najbolje iz svojih zaposlenika, dok loši šefovi izvlače najgore.

Dobri šefovi nas mijenjaju na bolje. Oni u nama vide više nego što mi vidimo u sebi, i pomažu nam da naučimo to vidjeti. Oni sanjaju velike snove i pokazuju nam što sve možemo postići.

"Dobar šef je onaj koji nije zabrinut za svoju karijeru, već za karijeru onih koji rade za njega", govorio je direktor energetskog giganta Shell, Hendry Stuart Mackenzie Burns.

Biti dobar šef očigledno ima opipljivu vrijednost, ali kako znati radite li za dobrog šefa, ili čak da li ste vi dobar šef. Donosimo vam nekoliko karakteristika koje imaju dobri šefovi, dok loši s njima "muku muče".

image

Mnogi si šefovi utvaraju da su najbolji, no jesu li najbolje znaju njihovi zaposlenici

UNSPLASH

Dobar šef dijeli informacije

Jeste li nekada radili za poslodavca koji raspolaže važnim informacijama i ne dijeli ih? Čini se da neki šefovi misle da svaka informacija koju dijele smanjuje njihovu moć i autoritet. U stvari je suprotno: dobar šef zna da dijeljenje informacija osnažuje zaposlene.

... on(a) razmišlja kada zapošljava

Loši šefovi se ne libe zaposliti osobu samo zbog dobrih referenci, bez da se zapitaju kakva je osoba u pitanju, a samo u želji da se posao odradi. Dobri poslodavci misle na cijeli tim. Oni shvaćaju da će njihovi sadašnji zaposlenici morati raditi s novim zaposlenikom svaki dan, pa samim tim traže nekoga tko će se dobro uklopiti ekipu.

... on(a) traži i slavi pobjede

Dobri poslodavci nemaju "Zašto bih te hvalio kad samo radiš svoj posao" stav. Oni traže razlog da pohvale svoje zaposlene, kako privatno, tako i javno, i odvajaju vrijeme da bi proslavili neki uspeh, umjesto da samo tjeraju sve na sljedeći projekt ili rok. Oni shvaćaju da plaća ne poništava potrebu da se osjećate cijenjeno.

... on(a) poštuje vaše vrijeme

Veliki šefovi ne ostavljaju dojam da je njihovo vrijeme vrjednije od vašeg. Ne tjeraju vas da čekate na već zakazane sastanke. Pojavljuju se spremni i prelaze na stvar umjesto da vas pokušaju impresionirati. Dobri šefovi se ne zabavljaju na vaš račun i ne stvaraju vam dodatni stres.

image

Dobar šef neće vas bez razloga tražiti da radite prekovremeno

UNSPLASH

... on(a) je empatičan(na)

Loši šefovi vide svoje zaposlene vrlo površno. Ako njihovi zaposleni rade sjajno, oni su dobri; ako njihovi zaposleni rade loše, izgledaju loše. Dobri šefovi, s druge strane, vide svoje zaposlene dublje. Oni su u stanju "ući u kožu" zaposlenih i razumiju stvari iz njihove perspektive. To znači da prepoznaju da su njihovi zaposlenici ljudi i da ih tretiraju kao takve.

... on(a) je odgovoran(na)

Loši šefovi brzo upiru prstom kada nešto krene naopako. Bacit će svoje zaposlene "pod autobus" bez razmišljanja. Dobri šefovi shvaćaju da je veliki dio njihovog posla odgovornost za učinak tima, kao što znaju da to ide uz prihvaćanje menadžerske uloge. Oni će uvijek javno preuzeti krivicu. Čak i privatno, oni vide neuspjeh tima kao svoj neuspjeh, jer su oni vođe tima, i brzo djeluju da isprave taj neuspjeh.

... on(a) kaže hvala

Loši šefovi misle da je posao koji rade njihovi zaposlenici nešto što im duguju. Na kraju krajeva, plaćeni su za to!? To je točno, ali dobri šefovi gledaju na minuli rad kao na transakcijski odnos i shvaćaju da ljudi ulažu veliki dio sebe u posao koji rade. Kažu hvala, čak i ako je to "samo dio posla".

... on(a) ne zaboravlja da ljudi imaju život i van posla

Loši šefovi imaju tendenciju gledati ljude jednodimenzionalno: oni se pojave i završe posao, a šef ne mora ponovo brinuti o njima do sljedećeg dana. Dobri šefovi, s druge strane, nikada ne zaboravljaju da je posao samo jedan aspekt života njihovih zaposlenih i da ti isti ljudi imaju obitelj, prijatelje hobije i druge životne obaveze.Stoga ne narušavaju njihove živote tako što traže od svojih ljudi da rade prekovremeno ili do kasno - bez dobrog razloga. A kada imaju dobar razlog, priznaju da traže žrtvu i u skladu s tim izražavaju svoju zahvalnost.

image

Kad slavi pobjedu, dobar šef to čini sa svojim timom, kad je na udaru kritika, dobar šef preuzima odgovornost

PEXELS

... on(a) je odličan komunikator

Čini se da će neki šefovi učiniti sve da ne daju direktan odgovor. Ne žele reći nešto za što mogu kasnije odgovarati ili se jednostavno ne žele zamarati jasnim objašnjenjima i čvrstim odgovorima. Odlični šefovi govore što misle i misle ono što kažu - i to jasno govore, tako da ljudi ne moraju, kako se to lijepo kaže, čitati između redova ili pokušavati pogoditi njihovo pravo značenje.

... on(a) stvara lidere

Da li ste ikada primijetili kako ponekad sva unapređenja dolaze iz jednog menadžerskog tima? To nije slučajno. Dobri šefovi izvlače najbolje iz svojih ljudi. Oni inspiriraju, treniraju i oslanjaju se na snagu ljudi, a kada su njihovi zaposleni spremni za dalje, rado ih šalju u nove izazove.

image

Ako ste šef koji se ne pronalazi u ovim odlikama, dobro razmislite tko bi trebao napisati "Posljednji pozdrav" svojim kolegama...

UNSPLASH

Ako ste trenutno šef, bi li vas zaposleni ovako opisali? Ako ne, na stranu sav novac, trud i produktivnost. Također, vjerojatno gubite neke dobre zaposlene, ako ne zbog drugih poslova, onda barem zbog neangažiranja i nezainteresiranosti, pa razmislite malo tko bi zapravo trebao otići iz firme...

Linker
20. travanj 2024 03:03