UNSPLASH
Nakon posla

Ove stvari je bolje ne otkrivati! Tanka je granica privatnog i poslovnog, ali postoji!

Atmosfera na radnom mjestu je iznimno važna za osjećaj zadovoljstva i pripadnosti nekom timu. Zato smo vam pripremili ‘šalabahter‘ sa savjetima što je bolje ne izgovoriti na poslu.

Atmosfera na radnom mjestu je iznimno važna za osjećaj zadovoljstva i pripadnosti nekom timu. Zato smo vam pripremili ‘šalabahter‘ sa savjetima što je bolje ne izgovoriti na poslu.

Koliko često s kolegama spontano završite radni dan na druženju nakon posla? Vjerojatno i češće nego što viđate neke prijatelje. Poslovni odnosi jako se često razviju u prijateljske, a druženja nakon posla ili u pauzama, pojačavaju snagu tima, osjećaj zajedništva i pripadnosti pa se često događa da se kolege druže i izvan radnog vremena.

Nije to uvijek pitanje human resource tehnika tvrtki koje brinu o kulturi i atmosferi, nego jednostavna psihološka potreba da bolje upoznamo ljude s kojima provodimo većinu vremena u danu. Stroge granice poslovnog i privatnog odavno su nestale u modernim tvrtkama koje njeguju imidž kompanija u kojima je najvažnije kako se djelatnici osjećaju.

image
UNSPLASH

Sve je to doprinijelo puno otvorenoj komunikaciji na radnom mjestu pa danas s kolegama dijelimo detalje iz privatnog života, stavove, mišljenja i situacije koje prije nisu bile teme razgovora na poslu. Ipak, postoje neke stvari koje profesionalni i uspješni ljudi nikad ne dijele s kolegama na poslu.

Ljudi iz svijeta businessa, savjetnici i manageri, često na LinkedInu dijele svoja iskustva i savjete kako se ponašati odnosno koliko toga o sebi otkriti. Svi odreda ističu kako emocionalno inteligentni ljudi znaju u komunikaciji s drugima dobro slušati i na temelju toga procijeniti koliko o sebi trebaju otkriti da bi stvorili osjećaj povezanosti. No, nije loše imati „šalabahter“ sa savjetima koji vam mogu pomoći.

image
UNSPLASH

Ne otkrivajte svoja politička uvjerenja

U pitanju su izrazito osobni stavovi koji su dio identiteta svake osobe i jako je teško o politici razgovarati bez da se sukobite s nekim čija su politička uvjerenja drugačija ili suprotstavljena vašima. Iskustvo pokazuje da takve rasprave često dovedu do povišenih tonova, uzavrele atmosfere, a sve to može utjecati na stvaranje potpuno drugačije slike o osobi s kojom ste do tad imali ugodne kolegijalne odnose.

Politička uvjerenje su duboko ukorijenjena u DNA svake osobe da će bilo kakva rasprava i pokušaj dokazivanja prije dovesti do osuđivanja i trzavica nego do promjene njihovog mišljenja.

Ne ocjenjujte javno je li netko nekompetentan

U svakoj radnoj sredini, pa čak i najrazvijenijim i najmodernijim kompanijama, uvijek će biti ljudi čije kompetencije nisu na nivou koji ste vi navikli i koji nisu najbolji izbor za posao koji rade. No, ako niste u poziciji da im možete pomoći u tome što rade ili nemate moć da ih otpustite, neće ništa dobiti time što javno govorite o njihovoj nekompetenciji. Dapače, to vam se često može „obiti o glavu“ tako što će druge kolege stvoriti negativnu sliku o vama.

image
UNSPLASH

Nije pristojno otkrivati iznos plaće, vaše ali ni drugih

Možda su vaši roditelji radoznali i žele znati koliko mjesečno zarađujete i jeste li zadovoljni s time, a na neki način, oni zapravo time mjere vaš uspjeh. No, razgovor o plaćama na radnom mjestu ne spada u lijepe manire. Gotovo je nemoguće postiću potpunu pravednost u raspodjeli plaća i jednom kad taj podatak podijelite s drugima, sve što kasnije radite će se valorizirati i gledati kroz prizmu vaše plaće.

Možda s jako dobrim prijateljima poželite podijeliti informacije o plaći, ali jednom kad to učinite, nikad se više nećete gledati istim očima. Razlog je jednostavan, u ljudskoj je prirodi uspoređivati se s drugim ljudima.

U afektu ste, ljudi i frustrirani, ali nemojte nikad izjaviti da mrzite svoj posao

U svakom poslu postoje dobri i loši dani, nitko, ali baš nitko ne može biti stalno sretan i zadovoljan ni u čemu u životu, pa tako ni u poslu. No, tako kategorične izjave treba izbjegavati zato što na taj način omalovažavate svoj posao, kolege, cijeli tim, sve napore koje drugi jednako tako ulažu na poslu i jednom kad loš dan prođe i vi se vratite nasmiješeni na posao, nitko neće zaboraviti što ste rekli dan prije. Na taj način vi postajate ona osoba koja širi negativu i loša za moral i atmosferu.

image
UNSPLASH

Detalji o vašem seksualnom i ljubavnom životu nisu sexy

Takve iskrene ispovijesti ostavite za svoj intimniji krug. Nikad ne znate kad će neka od tih informacija doći do vaših nadređenih ili do drugih kolega s kojima možda ne biste dijelili takve informacije. Čak ni u opuštenom druženju na piću nakon posla, ne treba zaboraviti da su to ljudi s kojima radite i da nisu svi ljudi isti, previše intnimnosti nekima stvara osjećaj nelagode.

Tražite novi posao, ali dok ga ne pronađete, šutite

Ovo je jako jednostavno! Promjena posla je sasvim normalna stvar, bilo da imate potreb za promjenom, želite raditi nešto drugo, želite napredovati, hoćete promijeniti okruženje. Sve su to valjani razlozi za traženje novog posla, no, nemojte to otkrivati kolegama na poslu, bez obzira koliko ste friendly raspoloženi. Nas na poslu veže osjećaj pripadnosti jer dijelimo zajedničke poslovne ciljeve, a po mogućnosti i vrijednosti.

image
UNSPLASH

Onog trenutka kad netko pokaže da želi izaći iz tog tima, normalna je reakcija drugih koji će se u tom trenu osjećati kao da ih napuštate i pokušat će se zatvoriti jer vas više ne smatraju lojalnim. Sve to može vam stvoriti nelagodnu situaciju na poslu pa zato tek kad ste sigurni da imate novi posao, prvo svojem nadređenom iskomunicirajte tu informaciju, staloženo i argumentirano, objasnite mu koji su vaši razlozi koji su doveli do te odluke, a zatim to podijelite i sa svojim kolegama.

Jako često ljudi, i nakon što su dali otkaz, taje da odlaze jer se ne žele suočiti sa kolegama, no, ovo je zrela i promišljena odluka koju sigurno niste donijeli preko noći pa nema razloga da o tome ne razgovarate na isti način i sa svojim kolegama.

Linker
26. travanj 2024 20:33