Hoće li Barbie pogled na svijet ublažiti mračnu Oppenheimerovu viziju?

 ANTHONY HARVEY/SHUTTERSTOCK
Epski dvoboj

Publika je od filmova ‘Barbie‘ i ‘Oppenheimer‘ stvorila pop fenomen

Umjesto velikog okršaja koji su svi očekivali, "Barbie" i "Oppenheimer" uživaju pozornost koja je sve iznenadila - publika ih obožava, a zarada je nadmašila sva očekivanja.

Umjesto velikog okršaja koji su svi očekivali, "Barbie" i "Oppenheimer" uživaju pozornost koja je sve iznenadila - publika ih obožava, a zarada je nadmašila sva očekivanja.

Borba dvaju žanrovski suprotstavljenih filmova u kinima čije je prikazivanje počelo istog dana, 21. srpnja, urodila je spektakularnim odazivom publike. Ne samo da su prepoznali najveći kino-okršaj godine, "Barbie" protiv "Oppenheimera", već su otišli korak dalje. Prvi vikend prikazivanja nadahnuo je kreativce koji su se poslužili umjetnom inteligencijom i stvorili trailer za "Barbenheimer", spoj "Barbie" i "Oppenheimera". Scene iz biografskog filma Christophera Nolana o tvorcu atomske bombe "uklopljene" u Barbie svijet, mnoge su nasmijale do suza. Sudeći po tome da od prošlog petka, kada je počeo dvoboj dvaju spektakla na kino blagajnama, osim spomenutog trailera postoje deseci Barbenheimer memea (najpopularniji na Tik Toku ima 109 milijuna pregleda), čini se da svjedočimo novom fenomenu u popularnoj kulturi. Ono što je trebao biti povijesni "fajt" za gledatelje kojima su u kinima istog dana ponuđena dva filma radikalnih žanrovskih amplituda, postala je ružičasto-nuklearna simbioza u kojoj neonski Barbie svijet dodatno naglašava tmurnu atmosferu biopica o događajima što prethode eksploziji prve atomske bombe 16. srpnja 1945., u pustinji blizini Los Alamosa i pojašnjava zašto je njen tvorac, fizičar Robert Oppenheimer, tada izjavio: "Ja sam postao smrt, ja sam rušitelj svjetova."

image

Scena iz filma ‘Barbie‘

LONDON ENTERTAINMENT/SHUTTERSTOCK

"Studiji su publici pružili dvije jedinstveno različite, pametne i originalne priče koje su otprve bile namijenjene velikom platnu. Ljudi su prepoznali da se događa nešto posebno i htjeli su biti dio toga", kaže za Variety predsjednik i izvršni direktor američke Nacionalne udruge vlasnika kino dvorana, Michael O‘Leary. Treba dodati i to da je fenomen Barbenheimer djelomice zaslužan za rekord filma Grete Gerwig na blagajnama prvog vikenda prikazivanja u eri nakon pandemije te za četvrti najunosniji kino-vikend u povijesti. Brojke govore same za sebe: "Barbie" čiji budžet iznosi 145 milijuna dolara, dominirao je u Americi zaradivši 155 milijuna dolara tijekom prvog vikenda prikazivanja te još 182 milijuna dolara diljem svijeta. Rezultat je dojmljivih 337 milijuna dolara, a dovoljno je reći to da se u SAD-u, u najoptimističnijoj varijanti, očekivala zarada manja od 100 milijuna dolara.

"Ovdje imamo ružičastog jednoroga. Mislili smo da ćemo imati 75 milijuna dolara za vikend otvaranja. Nitko nije očekivao 155 milijuna dolara", kaže Jeff Goldstein, predsjednik odjela domaće distribucije u Warner Brosu.

S druge strane, zarada "Oppenheimera" od 80 milijuna dolara tijekom prvog vikenda, na drugom je mjestu pa ipak, studio Universal zadovoljno trlja ruke. Njihovi analitičari predviđali su na početku prikazivanja zaradu od 50 milijuna dolara u Americi, a kako je film u svijetu uprihodio još 93,7 milijuna dolara, jako su zadovoljni sveukupnim rezultatom od 174 milijuna dolara – s obzirom na tematiku i atmosferu filma čiji je proračun bio oko 100 milijuna dolara.

image

Ekipa filma čija je zarada sve iznenadila na londonskoj premijeri

DAVID FISHER/SHUTTERSTOCK

Treba reći i to da je posljednjim filmom Christopher Nolan učvrstio svoj status holivudskog kralja Mide koji pretvara u zlato sve što režira, bez obzira na žanr. Njegov posljednji film potukao je visokobudžetni nastavak Toma Cruisea "Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One" sa zaradom od 19,5 milijuna dolara u drugom vikendu prikazivanja i potopio Disneyev film "Indiana Jones and the Dial of Destiny". Istina, četiri tjedna prikazivanja u kinima taj je akcijsko-avanturistički film s Harrisonom Fordom u glavnoj ulozi zaradio 159 milijuna dolara u Americi i 335 milijuna dolara u svijetu. Problem je u tome što je u spektakl uloženo čak 300 milijuna dolara, vlasnici kina dobivaju svoj dio od prodaje ulaznica, pa kad se to zbroji, Indiana Jones i dalje je u debelom minusu.

Linker
30. travanj 2024 21:44