Anja Cerar

Tko je nova voditeljica Dore? Na HRT-u je pet godina, Eurosong prati od malena i ne boji se kritika

Urednica i voditeljica emisije o kulturi Art à la cart, pridružit će se Dušku Ćurliću i Maji Ciglenečki na pozornici ovogodišnje Dore koja će se održati krajem veljače na HRT-u.

Prekaljenom voditelju i dugogodišnjem komentatoru Eurosonga Dušku Ćurliću u vođenju ovogodišnje Dore pridružit će se dvije dame - Maja Ciglenečki, novinarka i jedna od voditeljica emisije ‘‘Dobro jutro Hrvatska‘‘ te Anja Cerar, urednica i voditeljica HRT-ove emisije o kulturi ‘‘Art à la carte‘‘. Anja je mnogima možda bila i najveće iznenađenje za izbor voditeljice jer smo se je dosad uglavnom gledali u studiju, no nije bez iskustva vođenja različitih formata. A pozivu za vođenje Dore, kako kaže, iznenadila se i sama.

DARKO TOMAS CROPIX

‘‘Iz voditeljske perspektive, najbliže su tom formatu za mene bile emisije na Sunčanoj strani Prisavlja. Ipak, nakupilo se i drugih posebnih emisija različitih formata, kao i epizoda emisije ‘‘Art à la carte‘‘, koju redovito vodim i uređujem svaki drugi tjedan, naizmjenično s kolegicom Ivonom Haller ‘‘, rekla nam ova je rođena Zagrepčanka s diplomom komparativne književnosti i povijesti umjetnosti, koja na HRT-u radi pet godina. Iako su pripreme za glazbeni spektakl već u jeku, Anja još ne zna kakvu će modnu kombinaciju nositi jer za to je zadužena kostimografkinja Lena Andrijević Beroš u čiji izbor nimalo ne dvoji.

Anja Cerar, Duško Ćurlić i Maja Ciglenečki

Omiljena boja odjeće joj je crna, ali je svjesna kako bi se na pozornicu Dore, koja će se emitirati tri večeri uživo iz studija HRT-a, vjerojatno mogla pojaviti u nekim svjetlijim tonovima. Što bi možda i pristajalo njezinoj dugoj smeđoj kovrčavoj kosi koju ponekad izravna, a u kojoj će varijanti stati pred kamere u studiju Anton Marti još nije odabrala.

"Izvjesna doza uzbuđenja u vezi nastupa uživo uvijek postoji, ali dinamika svakodnevnog posla svakako pomaže. Također, fokus na Dori je prvenstveno na izvođačima i njihovim nastupima, a mi smo tek podrška. Maju i Duška dosad sam poznavala iz viđenja i kao gledateljica, oboje su sjajni u tome što rade i suradnici su ih nahvalili sa svih strana. Čim smo krenuli s pripremama za Doru, odmah mi je bilo jasno zašto. Veselim se daljnjoj suradnji ‘‘, otkrila je Anja.

Dvije godine radi kao urednica i voditeljica
emisije ‘Art a la carte‘

VANESA PANDZIC CROPIX

A na pitanje strahuje li pomalo od kritika koje nerijetko jednako prate voditelje kao i izvođače odgovara: ‘‘Analize i kritike su dio posla koji se odvija u javnom prostoru, ili bi barem trebale biti. Što su konstruktivnije, ozbiljnije ih shvaćam. Što su apsurdnije, više zabave za prijatelje i mene‘‘, kaže Anja. Eurosong prati od malena što je, kaže, tradicija u njezinoj obitelji koju je uspostavila njezina mama. Dosad je natjecanje uglavnom gledala u društvu uz tablice za ocjenjivanje, dok privatno sluša potpuno drugačiju muziku, a izdvaja žanrove poput indie rocka, popa, post punka, hip hopa, bubblegum noisea...

Pitali smo ju i vidi li poveznicu današnjeg Eurosonga, koji mnogima već neko vrijeme izgleda poput kostimirane zabave, s nekom ozbiljnom kulturnom politikom.

Anja Cerar voli kvizove i karaoke

DARKO TOMAS CROPIX

‘‘(Pop)kulturni proizvodi i fenomeni mogu istovremeno biti ozbiljni i zabavni jer zanimljivi uvidi i relacije uvijek se mogu uspostaviti u neočekivanim kontekstima. Ne vjerujem u stroge podjele na visoko i nisko. Zagovornica sam ozbiljnog pristupa neozbiljnom i obratno. Natjecanje za pjesmu Eurovizije, čiji se ton i kontekst značajno mijenjao tijekom desetljeća, danas je žanr za sebe, unikatno klupko zvukova, estetika, pristupa, iskrenosti, ironije – kako izvođača, tako i publike. Zato mi je intrigantno. Drago mi je da nas je prošle godine predstavio Let 3, u pogođenoj eurovizijskoj camp maniri, s jasnom antiratnom porukom. Plus dodala bih 12 bodova za plesačicu, drag umjetnicu Jovanku Broz Titutku‘‘, zaključila je urednica i voditeljica koja već ima svog favorita na Dori, no ne smije nam otkriti koja joj je to pjesma zapela za uho.

08. ožujak 2024 10:02