Almin Zrno
kad se sve posloži!

Slatka tajna Enisa Bešlagića

Sarajevski glumac Enis Bešlagić pronašao je novi poslovni izazov - ne samo što je pametno uložio novac u manufakturu čokolade i pralina nego si je osigurao nepresušan izvor omiljene slastice

Svi znaju da je Enis Bešlagić (43) jedan od najtraženijih kazališnih, filmskih i TV glumaca u regiji, no malo tko zna da se u tom kreativnom umu krije i izuzetan smisao za biznis. Zaključivši da status slobodnog umjetnika u zemlji gdje se baš ne poštuju autorska prava nije neko rješenje za “stare dane”, prije šest godina u Sarajevu je osnovao marketinšku agenciju Front Art. No nije stao na snimanju reklama i osmišljavanju promotivnih kampanja: svestrani glumac, kojeg ćemo od subote gledati kao člana žirija i u trećoj sezoni RTL-ova TV showa “Zvjezdice”, prije nešto više od pola godine postao je suvlasnik prve bosanskohercegovačke manufakture čokoladnih pralina i čokolada, Mak Zara. Ne samo što je pametno uložio novac nego je ostvario svoj dječački san i osigurao ne­­presušan izvor čokolade - sebi, supruzi Sabini (43), kćeri Asji (14) i sinu Maku (12).

- Čokolada je bila dio mog odrastanja. Majka je pekla savršene čokoladne kolače, a donosio nam ih je i njezin brat, slastičar. No bombonijere su bile neistraženo bogatstvo koje smo - u rijetkim prilikama - otvarali gotovo pobožno. Jer, bombonijere su se kupovale za dar, nosili smo ih u goste, pa bi ih gosti nosili nama, išle su od rođendana do rođendana... Rijetko smo njihov sadržaj mogli okusiti i zato nam je bio toliko primamljiv - kaže Bešlagić, koji na sarajevskoj Baščaršiji svoju omi­­ljenu tursku kavu uvijek pije uz čokoladu.

Sarajevo, Enis Beslagic_tvornica čokolade  Mak Zara_foto Almin Zrno
Almin Zrno

- Najviše je pojedem kad imam puno posla, a to znači - stalno. Jedem je prije nastupa, snimanja, pisanja ili vođenja nekog događaja... Njeni sastojci dobri su za koncentraciju i pamćenje, a ja moram učiti napamet mnogo tekstova. Čokolada je za mene, naprosto, lijek - kaže Bešlagić. Suvlasnički odnos u manufakturi ne znači da mora dolaziti u pogon, ali je zato posvećen razvoju proizvoda i osmišljavanju reklamnih kampanja. Posljednja, koju je postavio na plakate, dala je odlične rezultate.

Sarajevo, Enis Beslagic_tvornica čokolade  Mak Zara_foto Almin Zrno
Almin Zrno

- Od osnutka u travnju 2008. Mak Zara čokolade, praline i ostali konditorski proizvodi bili su izvanredni, ali zbog kvalitetnih sastojaka skuplji od ostalih proizvođača. Iz Belgije, naime, uvozimo jednu od najkvalitetnijih čokolada, stopostotni kakao maslac za preljeve iz Sao Tomea, a uz ekološke lješnjake iz Turske, orahe iz Grenoblea i bademe iz Italije koristimo domaće šljive, med, orahe... što nam je osiguralo certifikat Europske unije o kvaliteti. No tek nakon ove kampanje po­­tražnja je postala znatno veća od ponude pa jedva punimo police u velikim trgovačkim centrima u BiH. Zasad imamo petnaest zaposlenih, a kad se preselimo u veći prostor, bit će ih više - kaže Bešlagić, koji iz ruku ne ispušta mobitel. Nakon razgovora s direktorom Mak Zare, javlja se producentu i voditelju Jošku Lokasu. Uskoro, naime, na televiziji kreće kviz koji su njih dvojica osmislili i zajednički će ga voditi. Žele, kaže, gledateljima ponuditi pozitivu i humor, interaktivne igre, radosne trenutke... Kakve pruža i čokolada.

Linker
11. travanj 2024 12:08