Stipan Tadić
Stipan Tadić

IZLOŽBA

Priroda u središtu: Stipan Tadić donosi ljepotu hrvatskih planina u Laubu

U četvrtak 18. siječnja s početkom u 20 sati u Laubi – kući za ljude i umjetnost održat će se otvorenje izložbe umjetnika Stipana Tadića – 'Hrvatske planine', koja će biti otvorena do 3. veljače.

Izložba "Hrvatske planine" nastavlja se na koncept naivne umjetnosti i poetiku ciklusa 'Motivi iz Okolice' s početka 2017. godine, kada je prvi put predstavljena monumentalna slika Sljeme. Kako sam autor navodi, slika Sljeme, izložena u kontekstu Motiva, predstavljala je kontrast sarkazmu i (negativnom) kritičkom prikazu zagrebačke periferije, ali i kritičnosti i sarkazma svih Tadićevih radova.

Stipan Tadić

Sljeme

Pet monumentalnih ulja na platnu: BiokovoDinara, Velebit?SljemeSljeme sa stražnje strane i Učka te pet ulja na staklu – Sv. RokKlekRavna GoraIvanščicaKalnik prirodu postavljaju u središte, a za razliku od većine prethodnih ciklusa, umjetnik prikazuje pejzaže ispražnjene od ljudske prisutnosti. Nasuprot prethodnim radovima gdje je ljudska figura predstavljala (auto)humorni pristup umjetnika, točku kritičkog preispitivanja stvarnosti, u ovom ciklusu Tadić nastoji u potpunosti izbjeći angažiranost, pružiti isključivo estetsko iskustvo koje na osobnoj i kolektivnoj razini predstavlja monumentalnost prirode.

Stipan Tadić

Ivanščica

Stipan Tadić

Sveti Rok

Stipan Tadić

Učka

Ciklus temelji na svojevrsnom geografskom i etnološkom osobnom istraživanju planina – obilazeći osobno planine, rekonstruirajući njihov obris pomoću trenutnih crteža, modela u glini i geografskih karata, a slikane su bez fotografskog predloška kako bi prikazao jedinstveni, vrlo osobni doživljaj prirode kao i stvorio vlastiti "rukopis" unutar revolucionarne povijesti često sporednog žanra – pejzaža. Iako Tadić želi predstaviti isključivo nešto estetsko, "lijepo", moguće je slojevito iščitati djela na temelju odnosa čovjeka i prirode na osobnoj i univerzalnoj razini, što ga povezuje s panteističkom vizijom romantizma, na temelju odnosa prema povijesti i revolucionarnoj ulozi samog žanra kao i viziji stvaranja alternativnog modela suvremene umjetnosti koji nastaje spajanjem poznatih predložaka tradicije i suvremenog neovisnog crteža. Budući da autor promatra opus umjetnika kao cjeloviti narativ, nastavlja se na prethodne serije i otvara novo poglavlje odabirom pejzaža bez prisutnosti ljudske figure i zauzimajući stav prema mogućim putevima suvremenog slikarstva. Ovo poglavlje ubrzo će doživjeti nastavak novim ciklusom ulja na staklu koje će Stipan Tadić ostvariti u nadolazećem jednomjesečnom boravku u Hlebinama.

Iz predgovora Patricije Počanić