Fotografije: Vedran Peteh/CROPIX

 VEDRAN PETEH CROPIX
PUN POGODAK

Roko Živković & Tomislav Pamuković: ‘U Muzeju iluzija spojili smo zabavu i edukaciju‘

Iluzije nam mijenjaju percepciju i podsjećaju nas na davnu životnu lekciju s kojom je ponekad teško, a ponekad i lako živjeti - to da gotovo ništa nije onako kako izgleda...

Iluzije nam mijenjaju percepciju i podsjećaju nas na davnu životnu lekciju s kojom je ponekad teško, a ponekad i lako živjeti - to da gotovo ništa nije onako kako izgleda...

Njih dvojica su prijatelji i uspješni poslovni suradnici čiji projekt Muzej iluzija je zasigurno jedna od turistički posjećenijih destinacija u svim gradovima u kojima su franšize otvorene. Ljudi vole iluzije, ali dobro upakirane, zabavne i s potencijalom odgoja kakve ova destinacija i nudi. S ovim intrigantnim poslovnjacima razgovarali smo o iluzijama, novim destinacijama, perspektivama, a sve povodom novih eksponata koje su predstavili na zagrebačkoj lokaciji.

Novi eksponati su u vašem muzeju – kako se selekcija odlučuje, možete li nam otkriti svoje procese?

Roko: Proces osmišljavanja svakog pojedinog muzeja započinje razmišljanjem o ciljanoj publici i lokalnim specifičnostima grada u kojem se muzej nalazi. Iako su svi naši muzeji konceptualno vrlo slični, trudimo se prilagoditi i lokalizirati eksponate kako bi se što bolje uklopili u svaku okolinu. U cilju nam je zaintrigirati i oduševiti naše posjetitelje, pa uvijek razmišljamo što novo možemo ponuditi i kako učiniti iskustvo Muzeja nezaboravnim.

Tomislav: Za osmišljavanje i dizajn novih eksponata za cijeli svijet, pa tako i preuređeni zagrebački Muzej, zadužen je naš tim za istraživanje i razvoj koji je baziran u Hrvatskoj. Jako smo ponosni na tu činjenicu, jer osim što je cijela priča o Muzeju počela u Hrvatskoj, trudimo se što je više moguće posla odraditi ovdje i dati lokalnim stručnjacima priliku da rade na globalnim projektima.

Što je sve novoga?

Roko: U aktualnom postavu naći će se više novih atrakcija koje će svim posjetiteljima pružati zanimljivo iskustvo, bez obzira na to jesu li prethodnih godina već bili u zagrebačkom Muzeju. Jedna od glavnih novosti je Vorteks Tunel u kojem i oni najspretniji zaborave hodati, eksponat koji se pokazao najpopularnijim na svim našim lokacijama.

Tomislav: Uz to, među novim izlošcima su i Gravity Box te Mirror Illusion koji su zbog interaktivnog karaktera interesantni svim dobnim skupinama, a poigravaju se s ljudskom percepcijom. Da ne otkrivamo previše, predlažemo svima da nas posjete i iz prve ruke iskuse preuređeni Muzej Iluzija, jer će svatko sigurno pronaći nešto za sebe.

image

Tomislav Pamuković i Roko Živković, vlasnici Muzeja iluzija

VEDRAN PETEH CROPIX

Sada kada gledate unatrag – što biste rekli da vas je vodilo ovom i ovakvom poslovanju?

Tomislav: Muzej Iluzija priča je koja je krenula 2015. u Zagrebu, u trenutku kad se grad počeo intenzivno turistički razvijati. U to je vrijeme u Zagrebu bilo puno manje zabavnih sadržaja, a pogotovo atrakcija koje su bile univerzalno zanimljive svim skupinama ljudi. To nas je potaknulo da se otisnemo u poduzetničke vode i ponudimo turistima i Zagrepčanima originalno iskustvo.

Roko: Cilj je bio osmisliti Muzej koji je istovremeno zabavan i edukativan, a već prvi dan nakon otvorenja redovi ispred ulaza potvrdili su ogroman interes publike. Budući da se redovi kroz vrijeme nisu smanjivali, privukli smo i pažnju potencijalnih poslovnih partnera koji su isti koncept htjeli otvoriti i u svojem gradu. To nas je dovelo do toga da danas imamo čak 42 lokacije u 25 zemalja, a naša ekspanzija se intenzivno nastavlja.

Što vam se čini da ljudi vole u svjedočenju iluzijama, odnosno u toj igri?

Tomislav: Prije svega, u našim će se muzejima svi posjetitelji dobro zabaviti, a pritom će kroz smijeh i igru naučiti kako funkcioniraju ljudski mozak i percepcija. Muzej Iluzija nije muzej u tradicionalnom smislu, naši eksponati pozivaju na interakciju i poigravaju se s osjetilima, tako da će i bake i unuci trljati oči u nevjerici i ponijeti kući novo znanje i nezaboravno iskustvo.

Dio iskustva posjeta našem Muzeju je igra s percepcijom, a našoj publici uvijek pokušavamo ukazati na to da treba sagledati stvari iz različitih kutova i biti otvorenog uma

Spajate dvije najnezgodnije tržišne potrebe: zabavu i edukaciju. Što su realni izazovi ?

Roko: Za nas je taj koncept pun pogodak. Pronašli smo formulu s kojom istovremeno zabavljamo i educiramo ljude, i upravo u tome leži uspjeh Muzeja Iluzija.

Tomislav: Najveći je izazov je filtrirati ideje i odlučiti koji eksponat prezentirati, a same iluzije onda ispričaju priču o tome kako funkcioniraju ljudski mozak i osjetila. To je nešto što ljudima ostane u sjećanju i dugo nakon posjeta.

image
VEDRAN PETEH CROPIX

Diljem svijeta je otvoreno čak 42 muzeja - koji vam je intimno najimpresivniji, važniji, blizu srca?

Roko: Iz Zagreba je sve počelo, tako da nam je naš prvi Muzej Iluzija i dalje najdraži. Ovo je treći put da ga preuređujemo i stalno se trudimo publici ponuditi nešto zanimljivo i novo.

Tomislav: Od ostalih muzeja, spomenuli bismo onaj u New Yorku. Osim činjenice da se radi o turističkoj metropoli koja sama od sebe privlači ogroman broj posjetitelja, New York je bio ključan za globalno širenje te je bio prvi pravi velegrad u kojem je otvoren Muzej Iluzija.

Turistički ste posebno zanimljivi....Postoje li ideje za širenjem poslovanja u Zagrebu?

Tomislav: Usko surađujemo s Turističkom Zajednicom grada Zagreba i drago nam je vidjeti kako je Muzej Iluzija uvijek pri vrhu svih preporuka što vidjeti i raditi u gradu.

Roko: Zagreb će nam uvijek biti u fokusu, a čim se smanji opseg posla na svjetskim muzejima i pokaže prava prilika, bit ćemo spremni. Imamo puno ideja za nove i uzbudljive sadržaje u Zagrebu i veselimo se još više proširiti našu priču.

Kakav feedback dobivate i postoji li neka fanovska kritika koja je na vas utjecala?

Tomislav: Redovito čitamo komentare i recenzije, povratne informacije od svih posjetitelja su nam izrazito bitne jer pružaju priliku za napredak i prilagodbu naših sadržaja njihovim željama i interesima.

Roko: Uvijek nam je žao ako netko posjeti muzej i propusti neki zanimljivi eksponat ili nešto ne razumije. Zato kontinuirano radimo na unapređenju iskustva, što uz pomoć inovacija u samom dizajnu prostora i eksponata, što kroz edukacije naših Illusion eksperta koji su uvijek na raspolaganju posjetiteljima u muzeju kako bi objasnili svaki eksponat.

image
VEDRAN PETEH CROPIX

Koji eksponati su vama osobito važni?

Roko: Najdraži su nam klasici koji uvijek najbolje prođu i kod posjetitelja, kao što je Ames soba koja se igra s percepcijom veličine, a u kojoj dijete u nekoliko koraka može prerasti roditelje, ili Infinity soba s ogledalima, koja je ujedno i super foto kulisa za posjetitelje.

Tomislav: Moramo istaknuti i nove eksponate koje smo premijerno pokazali u Zagrebu. Tu smo se stvarno vodili idejom da zagrebačkim posjetiteljima ponudimo najbolje od najboljeg.

Jeste li više na strani radikalne ideje da ništa nije kako se čini ili pak – da je upravo sve onakvo kakvim se čini?

Tomislav: Istina je uvijek negdje u sredini, a to se trudimo prikazati i s eksponatima u našim muzejima. Dio iskustva posjeta našem Muzeju je igra s percepcijom, a našoj publici uvijek pokušavamo ukazati na to da treba sagledati stvari iz različitih kutova i biti otvorenog uma. Sve je stvar perspektive!

Kako izgleda mikro formula za ovakvu vrst uspješnog poduzetništva u dominantno korumpiranom društvu?

Roko: Iako je naše tržište malo, itekako je konkurentno u odnosu na ostatak svijeta te naša priča potvrđuje da se ustrajnost i vjerovanje u vlastiti san itekako isplati. S dobrom idejom i predanim radom dolazi uspjeh. Mi imamo svoj đir i ne ovisimo ni o kome. Cilj nam je dobro zabaviti ljude, ponešto ih naučiti i za sad nam to ide sasvim dobro.

Koji su daljnji planovi?

Tomislav: Trenutno smo prisutni na 42 lokacije, što nas čini najvećim i najbrže rastućim lancem privatnih muzeja na cijelom svijetu. Cilj je do kraja 2026. godine doći do okrugle brojke od 100 lokacija, na čemu intenzivno radi naš tim u Zagrebu koji se u posljednjih godinu dana upeterostručio.

Roko: Zagrebački ured trenutno čini više od 50 mladih eksperta koji odavde rade globalno i otvaraju muzeje po cijelom svijetu. Naš rast se nastavlja i stalno smo u potrazi za ambicioznim stručnjacima koji će nam pomoći u ostvarenju naših velikih planova, kojih nikad ne nedostaje.

Linker
09. listopad 2024 23:05