TONI MIJAč
Medo voli ribu

Fitness trener Jelene Rozge i Sonje Kovač predstavlja omiljeno zdravo jelo

Splićanin Ante Burazin otkriva zašto je mediteranska prehrana korisna za psihofizičko zdravlje, opovrgava tvrdnje da ‘comfort food‘ pruža utjehu te nudi recept za tjelesnu i mentalnu kondiciju.

Splićanin Ante Burazin otkriva zašto je mediteranska prehrana korisna za psihofizičko zdravlje, opovrgava tvrdnje da ‘comfort food‘ pruža utjehu te nudi recept za tjelesnu i mentalnu kondiciju.

Nezdrava jela poput slatkiša, grickalica, pizze i hamburgera nazivaju se "comfort food", no fitness trener Ante Burazin kaže da takva visokokalorična hrana zapravo ne pruža nikakvu utjehu, odnosno daje samo trenutačni - i lažni - osjećaj sigurnosti i sreće.

"Ljudi se osjećaju dobro jedino tih pet minuta dok jedu takve namirnice, a ako je učestalo, tijelo to i traži. Pali tu lampicu jer je naviklo i stvara se ovisnost. Konzumiranje nezdrave hrane dugoročno povećava vjerojatnost za depresiju i zato smatram da takvu hranu treba što prije izbaciti iz prehrane. Nekad si je možemo dopustiti, ali to ne smije postati stil života", objašnjava Splićanin sa zagrebačkom adresom, poznat i kao FitMedo.

Osobni fitness trener mnogih poznatih osoba, primjerice Jelene Rozge i Sonje Kovač, tvrdi da je zlatni standard pravilne prehrane mediteranska kuhinja. Ona, naime, ne samo da smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, Alzheimera, karcinoma i metaboličkog sindroma - čime se produljuje i životni vijek - već ima i pozitivan utjecaj na psihičko zdravlje.

"Teretana je moj drugi dom, tamo sam svoj na svome i kad god imam loš dan ili se ne osjećam dobro, tjelovježba sve popravi. Uz trening mi pomaže i mediteranska prehrana, a riba je na vrhu namirnica za uklanjanje bezvoljnosti. Poznato je da je ona odličan izvor bjelančevina pa nećemo imati osjećaj težine u želucu. Tu su i vitamini B3, B12, D i A, željezo, kalij, cink i omega 3 masne kiseline koje imaju protektivni učinak te su bitne za rast i razvoj. Stoga svojim klijentima preporučujem da ribu konzumiraju dvaput tjedno, a tijekom ljetnih mjeseci i češće. Tim više što ju je jednostavno pripremiti, a i ne iziskuje mnogo vremena", govori Ante, dodajući kako ubrzani tempo života i pretrpani poslovni raspored ne mogu biti izgovor za lošu prehranu. Jedan od načina da se to promijeni je unaprijed organizirani raspored obroka pa FitMedo preporučuje da se prije izlaska iz kuće pojede nešto zdravo prema planu - do polusitosti - jer tako oči neće biti gladne.

image

Zdravo i ukusno: orada s povrćem i maslinovim uljem

TONI MIJAč

"Jedite redovito i budite korak ispred gladi. Proteinski unos uvijek držite visoko, jer protein gradi mišić. Proteinske čokoladice i pudinzi uvijek su bolji izbor nego kolači. Zadovoljit će vašu potrebu za slatkim, a i zdraviji su. Proteinska industrija hrane doživjela je procvat te nam olakšala izbor i pripremu dijetalnih obroka. Volim pojesti i neku voćku", kaže Ante, koji smatra da osobni trener mora biti i odličan komunikator i psiholog. Ponosan je kad njegovi klijenti nakon nekog vremena promijene pristup prema hrani - pogotovo oni koji su se hranili izrazito nezdravo. Izazovno mu je vidjeti hoće li uspjeti u tome da njegov zdrav način života postane i njihov, a to, priznaje, nije nimalo lako.

"Pokušavam im to objasniti ovako: ‘Tijelo je naš dom, jedini koji imamo, i stoga se trebamo brinuti za njega. Što unosimo u tijelo, to jesmo‘. Trbušnjaci se, zapravo, rade u kuhinji, u čemu pomaže upravo mediteranska prehrana. Konzumacijom ribe trbušnjaci će biti vidljiviji, smanjit će se masne naslage, a graditi mišić. I san je bitna stavka! Problem sa spavanjem muči dosta ljudi, a uzrokuje ga i manjak vitamina D kojeg, kao što sam već spomenuo, ima u ribi. Sve počinje sa snom, ako ne spavamo dovoljno, nećemo biti u formi, koliko god nam treninzi i dijeta bili dobri. Mišići rastu dok spavamo, a ako tijelo nema dovoljno odmora, sve pada u vodu. I fizička i mentalna regeneracija odvijaju se tijekom sna", zaključuje Ante Burazin.


Recept za oradu s povrćem

Sastojci:

  • 2 orade
  • maslinovo ulje
  • morska sol
  • ružmarin
  • limun
  • cherry rajčice
  • svježi bosiljak

Priprava:

Ribu očistiti i u nju staviti ružmarin. Oprati, dobro osušiti i zarezati poprečno nožem na dva mjesta. Posoliti te dodati maslinovo ulje po želji. Peći desetak minuta na grill tavi sa svake strane. Poslužiti s cherry rajčicama i/ili nekim drugim povrćem, svježim bosiljkom te poškropiti s malo limuna.

Linker
13. lipanj 2024 01:07