Na put je išla sama

Ivana Čuljak vodi nas u Libanon: Najviše ju je oduševio Baalbek - grad koji ljudi izbjegavaju

Našoj poznatoj slastičarki ovo je prvi put da je posjetila zemlju u jugozapadnoj Aziji koja ju je naprosto oduševila i u koju bi se, kako kaže, jednog dana ponovno voljela vratiti.

Libanon

Ovo je bio moj prvi posjet Libanonu, zemlji koja je uistinu dugo bila na mojoj listi, prvenstveno zbog njihove kuhinje. Na put sam išla sama, ali budući da imam prijatelje po svakom dijelu svijeta, s nekima sam provela par dana po Beirutu. Imala sam i vodiča koji je prijatelj mojih prijatelja pa mi je pokazao Libanon kroz oči lokalca, dok sam ostatak vremena uglavnom putovala sama.

Pripreme

Ne proučavam baš puno prije svojih putovanja i ne pripremam se nešto posebno. Po tome sam poprilično spontana kao i ovo putovanje za koje sam se odlučila dva tjedna prije. Volim istražiti dobra mjesta za hranu, kavu i to je to. Što se sigurnosti tiče, ja sam se u Beirutu osjećala i više nego sigurno. Preko prijatelja koji je tamo živio dobila sam vodiča koji me je dva dana vozio po okolnim mjestima i koji tamo živi, dok turista u Libanonu zbog Izraela baš, nažalost, i nema.

Dojmovi

Libanon je baš posebna zemlja koja mi se uvukla u srce i kojoj sam rekla da se vraćam. Oduševio me grad u blizini granice sa Sirijom - Baalbek. Ljudi ga izbjegavaju jer se tamo, navodno, osjećaju veće tenzije zbog rata. Ovaj dio sam saznala, na svu sreću, tek kasnije. Baalbeki Byblos jedni su od najstarijih gradova na svijetu - Byblos je naseljen još od osam tisuća godina prije Krista, i uistinu je impresivno hodati gradom kad znaš da živi već 10 tisuća godina. Baalbek i hram Boga sunca su nešto što vas ostavlja bez daha, povijest toga mjesta, jednako kao i svaka stijena i sve što je uklesano na njima.

Uspomene

Cijelo putovanje je za mene bilo posebno i ostat će mi u sjećanju. Prvi dan sam se već udomaćila, ostavila stvari u hotelu i krenula trčati uz Beirutsku promenadu, odnosno njihovu glavnu šetnicu.Vrijeme je bilo predivno, kao proljeće u Splitu. Ja se ni u jednom trenutku nisam osjećala nesigurno dok bih rano ujutro sama trčala, jer zapravo, cijeli grad to radi. Trčati uz more je bilo predivno i ja sam uživala u tim jutarnjim ritualima. Na primjer, prije par godina sam bila u Jordanu (Amanu) i kao žena se prvi put negdje nisam osjećala sigurnom. U Beirutu je bilo sve suprotno. Noćni život im je također odličan, o restoranima da ne govorim. Restoran Liza, libanonski tradicionalni restoran ima moje najveće preporuke za sve one koji ikada odluče posjetiti Libanon.

Smještaj

Spavala sam u hotelu Radisson, a usluga koju sam dobila stvarno je bila iznad svih mojih očekivanja. Hotel je, nažalost, bio prazan, lokalci tvrde da je to zbog Ramazana, pa mi je osoblje hotela dalo sobu s ogromnim balkonom i predivnim pogledom na grad. Dva, ako ne i tri puta veće od mog stana u Zagrebu.

Hrana

Libanonska kuhinja meni je sigurno u top pet kuhinja na svijetu. Drago mi je što se ovdje koristi jako puno patlidžana, peršina, mente i slanutka. Iako imaju odlično meso, ja sam nekako najviše uživala u svemu što u sebi ima patlidžana. Toliko mi je to bilo ukusno da bih odmah potpisala da budem vegan u Beirutu. Osim toga, njihovi su deserti vrlo slični turskim slasticama, a najviše sam uživala u njihovom sladoledu Ashta icecream, kao i desertu koji se tradicionalno radi za vrijeme Ramazana pod imenom Kellage Ramadan.

Najveće iznenađenje

Najveće iznenađenje na putovanju u Libanon definitivno su mi bili ljudi, njihova toplina, Beirut, njihova povijest, doduše i ona tužna. Kad vidiš koliko su, nažalost, cijela ta zemlja i taj grad propatili, a opet žive i puni su ljubavi. Nakon svakog putovanja u neku državi uvijek kažem "Zbogom" ili "Doviđenja", a Libanonu sam rekla doviđenja jer sam sigurna kako se tamo sigurno uskoro vraćam.