PRESS
Otpad kao blago

Od smeća do zvijezda: Ovi beauty brendovi stvaraju luksuzne proizvode - iz onog što bi se inače bacilo

Brendovi širom Europe stvaraju luksuzne proizvode koristeći voćne kore, kaveni soc i cvjetne latice.

Brendovi širom Europe stvaraju luksuzne proizvode koristeći voćne kore, kaveni soc i cvjetne latice.

HIT NJEGA IZ KAVENOG SOCA

Među predvodnicima upcyclinga je londonski brend UpCircle Beauty koji su pokrenuli sestra i brat Anna i William Brightman. Kad su prije deset godina otvorili kafić, nisu znali što učiniti s gomilom ostataka od mljevenja i kuhanja kave. Poznato je da je soc izvrstan za eksfolijaciju kože, pa su ga počeli prikupljati za proizvodnju kozmetike, a danas ga dobivaju iz još stotinjak londonskih kafića. Njihov hit proizvod je Natural Face Scrub - Citrus Blend, kaveni piling za lice obogaćen esencijama naranče i šipka (22,95 €). Koriste i druge vrste nusproizvoda, npr. koštice što preostanu u proizvodnji ulja iz plodova masline, marelice, argana i datulje te javorovu koru iz drvne industrije.

image

Natural Face Scrub - Citrus Blend, kaveni piling za lice obogaćen esencijama naranče i šipka

PRESS

KULTNO PARFEMSKO ‘SMEĆE‘

I Am Trash/Les Fleurs Du Déchet (EdP 50 ml, 100 €) kultni je parfem od “biootpada” koji je francuska kuća Etat Libre d’Orange predstavila 2018. godine. Kažu da je taj “poželjan miris od neželjenih sastojaka” u potpunosti načinjen od nusproizvoda poput voćnih i drvnih ostataka te ružinih latica koje su već prošle kroz proces destilacije eteričnog ulja. Moglo bi se očekivati da će takve esencije “iz druge ruke” biti slabije kvalitete, ali baš naprotiv - imaju još osebujniji miris, tvrde parfumeri.

image

I Am Trash/Les Fleurs Du Déchet kultni je parfem od “biootpada”

PRESS

KREME OD ODBAČENIH BANANA

Među važnim upcycled igračima je i francuski Kadalys čija osnivačica Shirley Billot vuče korijene s karipskog otoka Martinik. Uvidjevši da tamošnji uzgajivači banana mnoge od njih odbacuju jer nisu dovoljno “savršene”, odlučila ih je prenamijeniti u organsku kozmetiku. Prema njezinim riječima, samo na Martiniku godišnje se odbaci 40.000 tona, a ukupno u svijetu više od 22 milijuna tona banana. Shirley je patentirala revitalizirajući sastojak iz banana kojim su prožeti svi njezini proizvodi, uključujući noćnu kremu Musalift (49,90 €).

image

Noćna krema Musalift

PRESS

OD BIOMASE DO MASKARE

Britanski brend The Unseen Beauty predstavio je maskaru što sadrži crni pigment dobiven upcyclingom iz biomase algi što preostaju iz proizvodnje dodataka prehrani. Pigment je osmislila engleska dizajnerica Lauren Bowker, navodeći kako je to prvi netoksičan i klimatski pozitivan pigment koji u industriji ljepote postavlja nove standarde - kao održiva i sigurna alternativa nepoželjnim pigmentima na bazi naftnih derivata i sintetskih kemikalija.

image

The Unseen Beauty predstavio je maskaru što sadrži crni pigment dobiven upcyclingom iz biomase algi

PRESS

NOVI ŽIVOT OTPALIH LATICA

Nizozemska kozmetika Bloomeffects nastala je na obiteljskoj farmi tulipana. Sve je počelo kad je osnivačica brenda Kim van Haaster, nakon udaje za vlasnika farme, počela razmišljati kako iskoristiti cvjetni otpad, s obzirom na to da tulipani imaju izvanredan revitalizirajući učinak na kožu. Proizvodi Bloomeffects temelje se na esencijama iz odbačenih latica i stabljika. Posebno se ističe kolekcija Black Tulip s upcycled ekstraktom iz ostataka uzgoja crnog tulipana - uključujući novi Regenerative Brightening Serum (85 €) za blistav ten.

image

Regenerative Brightening Serum

PRESS
04. prosinac 2025 15:18