Putovanje

Zagrebački par zaputio se u Australiju: Prekinuto krstarenje nije ih spriječilo da upoznaju Tasmaniju

Zagrebačka knjižničarka Snježana Može Pigeon, magistrica informacijskih znanosti, sa suprugom je krenula na put oko Australije, no iako je on prekinut zbog korone, uspjela je vidjeti Sydney i Melbourne te posjetiti otok Tasmaniju.

Kad sam sa suprugom Michaelom napokon uspjela uplatiti 28 dana krstarenja oko Australije, koje smo već godinama priželjkivali, ali bi uvijek bilo brzo rasprodano, nismo ni sanjali u što će se ono pretvoriti. Prije krstarenja samostalno smo šest dana proveli u Sydneyju i isto toliko u Melbourneu, no kako se približavao dan ukrcaja, Australijom su se sve više širili požari, a onda se još u Kini pojavio novi virus - korona.

Privatna arhiva
Snježana Može Pigeon i suprug Michael Pigeon ispred Vojnog muzeja u Hobartu.

Brodska kompanija ponudila nam je mogućnost otkaza i povrat novca, ali smo se tom putovanju toliko radovali da smo ipak odlučili poći. Virus je tada već harao Italijom i Španjolskom, ali ne i Hrvatskom. Opskrbili smo se rukavicama, maskama, dezinfekcijskim maramicama i - krenuli.

Obilazak u sjeni korone

Iz Zagreba smo letjeli do Dohe, gdje smo ostali dan i noć, u prekrasnom hotelu koji nam je aviokompanija osigurala u paketu s kartom. Dan smo iskoristili za razgledavanje grada i posjet veličanstvenom Muzeju islamske umjetnosti, smještenom na morskoj obali, a navečer smo uživali u hotelskom spa centru. Suprugu je bila draža sauna, a ja sam plivala u bazenu.

Boats moored at Victoria Dock, Mt. Wellington in background, Hobart, Tasmania, TAS, Australia. (Photo by: Universal Images Group via Getty Images)
Luka u Hobartu.

Nastavili smo putovanje za Melbourne, gdje smo odsjeli u solidnom hotelu na dobroj lokaciji i s lijepim bazenom. Volimo šetati pa je smještaj blizu turističkih atrakcija za nas velika prednost. Grad je lijepa kombinacija starih zdanja među koja su ukomponirane novije zgrade.

Heading South, sculpture on Victoria Dock, Hobart, Tasmania, TAS, Australia. (Photo by: Universal Images Group via Getty Images)
Universal Images Group via Getty
Spomenik istraživačima Antarktike u luci u Hobartu.

Ispred Knjižnice države Viktorije pridružili smo se turi za obilazak grada, a preostale dane smo razgledali atraktivne viktorijanske arkade s dućanima i barovima te obišli nekoliko muzeja, poput nekadašnjeg zloglasnog zatvora Old Melbourne Goal, u čijim su ćelijama svoje posljednje dane dočekali mnogi opasni kriminalci, među njima i Ned Kelly. Stalno smo pratili informacije o koronavirusu, ali tada se još nisu spominjale epidemija niti specijalne mjere.

Ljudi nisu nosili maske, ali smo se mi držali propisane distance koliko je god to bilo moguće.

Hobart, Tasmania, Australia, Australasia
Getty Images
Upozorenje za vozače: pazite na vombate.

Iz Melbournea smo otišli u Sydney, gdje smo odsjeli u hotelu na dobroj lokaciji. Prvog dana smo se, kao i u Melbourneu, pridružili grupi turista i razgledavali grad u pratnji vodiča. Posjetili smo nekoliko galerija, muzeja i, naravno, Operu gdje smo proveli veći dio dana.

Ukrcavanje na brod

Danskog arhitekta Jørna Utzona je u osmišljavanju njezine forme navodno nadahnula oguljena razlomljena naranča. Htjeli smo pogledati operu “Carmen” no bila je rasprodana pa smo se utješili razgledavanjem unutrašnjosti tog hrama glazbe. Vrativši se u hotel na vijestima smo čuli kako broj zaraženih u Australiji nezaustavljivo raste.

Klokani u zoološkom vrtu u Sydneyju.

Približio se i dan ukrcavanja na brod, što je, kao i sve ostalo, bilo jako dob­­­ro organizirano, ovaj put uz dodatne mjere dezinfekcije, pogotovo u brodskim restoranima. Iz Sydneyja smo isplovili za Melbourne, ostali ondje jedan dan i produžili za Tasmaniju. Dakle, zabava je počela. Navečer su organizirani show programi, nastupi komičara, projekcije filmova te dražbe, a preko dana razni tečajevi. Moj suprug se pridružio zboru, premda mu pjevanje nije jača strana, a ja sam se odlučila za “country line dancing”, no bilo je previše prijavljenih pa sam odustala.

Zajedno smo pak uvijek sudjelovali na trivia kvizovima, što je naša specijalnost, i čak smo nekoliko puta osvojili šampanjac.

Australia, Victoria, Melbourne, Old Melbourne Goal where was executed Ned Kelly,Image: 212834350, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: - / Hemis / Profimedia
- / Hemis / Profimedia
Stari zatvor u Melbourneu pretvoren je u muzej.

Na otoku Tasmaniji najprije smo posjetili gradić Burnie, odakle smo se malim autobusima provezli slikovitim krajolicima i posjetili muzej s velikom kolekcijom starih automobila. Sljedeća postaja bila nam je grad Hobart, najveći na otoku, gdje smo razgledali botanički vrt i zanimljiv Vojni muzej. Kada smo se vratili na brod, kapetan nas je obavijestio da se naše putovanje zbog pandemije prekida te da se vraćamo u Sydney. Kompanija nam je ponudila ili neko drugo putovanje ili povrat novca. Među putnicima se osjetilo da su postali oprezni, bilo je i panike, iako nitko nije spominjao virus na brodu.

Ulaz u lunapark u Melbourneu.

Mi smo se odlučili vratiti u Zagreb preko Dohe, gdje smo doznali da samo ja mogu u Hrvatsku, ali ne i moj suprug jer je on Kanađanin, a granice su već bile zatvorene za strance. Odlučili smo da ja odem u Zagreb, a on u Kanadu i odatle za Hrvatsku. Na zagrebačkom aerodromu sam morala pokazati vjenčani list pa mi se suprug već drugi dan pridružio u samoizolaciji, koju smo, na svu sreću, zajedno s potresom, preživjeli.

Looking down George Street, The Rocks, Sydney
Getty Images
George Street u četvrti The Rocks, jednoj od najstarijih u Sydneyju.

Pročitajte i:

Njegovo veličanstvo - Dubrovnik! Slavna prošlost i ljepota koja oduzima dah svjetske elite

Život na tristo otoka: 'Najpametnji' grad na svijetu nudi luksuz i najkvalitetniji život u Europi

Bivši odbojkaš sa suprugom zatočen u raju: 'Osjećali smo se kao da se vozimo Makarskom rivijerom'

Vodimo vas na glazbeno putovanje: Ovi američki gradovi pišu neku drugu povijest